י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"האדמו"ר מהרי"י מנסה להשתלט על העדה"

גורמים ב'עדה החרדית' מאשימים את האדמו"ר כי הוא מנסה להשיג את השליטה ב'עדה', ולמנות ראב"ד חדש וקיצוני

"האדמו"ר מהרי"י מנסה להשתלט על העדה"

בצל המחלוקת והפילוג ב'עדה החרדית', הנמשכים כבר שנתיים מתחת לפני השטח, תוך חלוקה לקבוצה ה'מתונה' יותר הכוללת את תולדות אהרן ודושינסקיא מול הקבוצה הקיצונית, המונה בין השאר את קהילת מהרי"י מסאטמר.

כזכור, לפני שנה הגיע האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לביקור בארץ, במהלכו תרם סכומי עתק לקהילות שונות ולמוסדות ב'עדה החרדית' ואף ניסה לפשר בין 'אתרא קדישא' לעסקן הרב אברהם סלונים. גורמים שונים טענו אז כי מדובר בניסיון כושל 'להשתלט' על 'העדה החרדית'.

השבוע, ביום רביעי, יגיע אחיו האדמו"ר מסאטמר לביקור של יומיים בלבד בירושלים, זאת בזמן קריטי במיוחד עבור 'העדה החרדית' המפולגת לפלגים והנלחמת על אחדותה.

כזכור, בעקבות המאבק החליט הראב"ד הגר"מ שטרנבוך להתפטר מ'העדה החרדית', תוך שהוא לוקח עמו את הקהילות המתונות, ויחד עמו כמה מהנגידים הגדולים המוכרים כאנשיו של מהרי"י מסאטמר דווקא. גורם ב'עדה החרדית' מסביר ל'בחדרי חרדים': "הרב יחזקאל בראך, שהוא גם חסיד תולדות אהרן, וצבי הרבסט, שהוא חסיד דושינסקיא, יחד עם הנגיד הערשל שרייבער, התקשרו לאדמו"ר המהרי"י ביום חמישי האחרון, והודיעו לו מפורשות שאי אפשר יותר עם המחלוקות שקורעות כל חלקה טובה".

לדברי אותו גורם, לאחר דין ודברים שנערך בבית האדמו"ר מהרי"י בליל חמישי האחרון, הוחלט שזה הזמן להשתלט על העדה החרדית. אותו גורם מסתייע בדרשתו של האדמו"ר, שפורסמה הבוקר ב'בחדרי חרדים', בה דיבר בחריפות נגד הראב"ד וכינה אותו 'ספר תורה שכתבו מין', ומצד שני תמך בקהילות תולדות אהרן ודושינסקיא, כל הנראה מתוך תקווה כי מחר בישיבת הנהלת 'העדה החרדית' חברי ההנהלה יבחרו למנות ראב"ד חדש.

במקביל, הגאון רבי אליקום שלזינגר, ראש ישיבת הרמ"ה בלונדון ומהראשונים לצאת בגלוי נגד אתרא קדישא - כבר לפני 6 שנים, התקשר היום לאדמורי"ם מתולדות אהרן ודושינסקיא למחות על כך שהם לא יוצאים במחאה גלויה על ביזיון הראב"ד, לדברי הגורם, הרב שלזינגר נענה כי הקהילות הללו חוששות לאבד את התמיכה הכלכלית שמספק להם האדמו"ר מהרי"י.

לסיום, מזכיר אותו גורם אימרה ידועה בסאטמר, כי "מי שמבעיר את האש - שלא יבוא לכבות אחר כך".
סאטמר העדה מאבק קהילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד