כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גופת ילד נמצאה בהריסות הבנין בעכו: 5 הרוגים

חמישה הרוגים ומעל לעשרה פצועים נלכדו מתחת הריסות בנין שקרס, אחר פיצוץ בלון גז בחזיתו • בפנים: וידאו מזירת האסון

זירת האסון, צילום: פלאש90
זירת האסון, צילום: פלאש90



אסון בעיר העתיקה בעכו: חמישה בני אדם נהרגו הלילה (ב') וכ-10 נפצעו מפיצוץ בלון גז בכניסה לבניין מגורים בעיר. בעקבות קריסת חלק מהבניין, כבאים פעלו לחלץ לפחות 10 בני אדם שנלכדו תחת ההריסות.

גופת ילד שנעדר, נמצאה בדקות האחרונות בין ההריסות. הילד בן 9 ויש לציין כי גם הוריו בין ההורגים באסון.

האירוע התרחש סמוך לשעה 1:45 בלילה, כשפיצוץ מחריש אוזניים הרעיד את אזור העיר העתיקה בעכו. מקור הרעש היה פיצוץ של בלון גז בכניסה לבניין בן שלוש קומות בעיר העתיקה של עכו. הבניין עצמו, מבנה ישן מאוד, קרס זמן קצר לאחר הפיצוץ כש-10 מדייריו לכודים בהריסות.

צוותים רבים של כיבוי אש, משטרה ומגן דוד אדום הוזעקו לאזור. הכבאים פועלים לחלץ את הלכודים, ועל פי הדיווחים מהזירה הם נמצאים בהכרה. כוחות החילוץ פועלים בסמטאות צרות ובחשכה לחילוץ הנפגעים תוך סכנת חיים בשל קריסת הקירות מהקומות העליונות. חיילים מיחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף הגיעו לסייע לכוחות האזרחיים.

בסריקת השטח נמצאו שתי גופות, שככל הנראה נהרגו במקום. 10 בני אדם נפצעו: שניים באורח קשה, אדם נוסף באורח בינוני ו-7 נפצעו קל. מבין הפצועים, שלושה הם ילדים, הצעיר שבהם בן 11. הפצועים פונו על ידי מד"א לבתי החולים רמב"ם בחיפה והגליל המערבי בנהריה.

כל אזור העיר העתיקה בעכו נחסם לתנועה, והשוטרים מבקשים שלא להגיע למקום. הרס ניכר נראה בכל האזור, כשהפיצוץ גרם לנזק לכלי רכב ולניפוץ זגוגיות של מבנים סמוכים.

מוחמד סרחאן, שקרוביו מתגוררים בבניין שקרס, סיפר כי מעט אחרי השעה 1:00 עזב את הדירה בה אירע הפיצוץ. סרחאן ציין כי לא הריח ריח חריג של גז בישול. מיד כשהגיע לביתו, שמע על הפיצוץ וחזר לבית קרוביו. "אני יודע שאחיינית שלי בת ה-8 פונתה לבית החולים", אמר סרחאן. "אבל לגבי אחי, אשתו ובנם עדיין לא ברור מה עלה בגורלם. אני חושש - ההרס הוא רב".

נדיה עמארה, אחת מהשכנות המתגוררות סמוך לבניין בעכו, סיפרה כי סמוך לשעה 2 בלילה שמעה פיצוץ עז והתעוררה לגלות שחלונות ביתה נופצו כולם. "הסתכלתי לבניין הסמוך וראיתי שהוא קרס לגמרי, הדירה שמולי פשוט נעלמה. אצלי הכל היה על הרצפה ולא ידעתי ממה. אנשים התחילו לרוץ ואז גיליתי את מימדי ההרס. בחיים לא שמעתי כזה פיצוץ".

מנכ"ל מד"א אלי בין שהגיע לזירת האירוע תיאר את המראות שנגלו לצוותים הרפואיים כשהגיעו למקום: "מדובר על שתי זירות, של קריסה מפיצוץ שהסיבה לו עדיין לא ברורה. קרסו קירות מהקומות העליונות, התמונות מזכירות את מימדי ההרס שראינו בחודש שעבר בירושלים. החילוץ נעשה תוך סכנת נפשות בזירה מורכבת".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, אמר כי "פיצוץ החריד את לב העיר העתיקה וכי מדובר בנקודות גישה בעייתיות". לנקרי הוסיף: "כוחות הביטחון הגיעו לזירה. ההערכה כרגע היא כי מדובר על פיצוץ בלון גז אך הדברים נבדקים".

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן, אמר כי "מדובר באירוע קשה של קריסת בניין, פעולות החילוץ נעשות בתא שטח לא פשוט. אלה רחובות צרים ויש בהם המון אנשים, לאט לאט אנחנו משתלטים על הזירה".

דותן ציין כי "אנחנו יודעים על שניים או שלושה הרוגים שעדיין לא פונו, כשיפונו נדע בוודאות. דיברנו עם קציני החבלה שהיו במקום, הם עדיין לא יודעים מהי סיבת הפיצוץ בוודאות. ככל הנראה מדובר על פיצוץ בלון גז".

צפו בוידאו מזירת האסון:


משטרה הרוגים עכו אסון גז עתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד