כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לא רק דן ואגד: עובדי "קווים" מתאגדים

חברת התח"צ השניה בגודלה מתאגדת: עיצומים אם יהיו, ישפיעו בעיקר על הריכוזים החרדיים • הארגון היציג: "כוח לעובדים"

העובדים חותמים על טפסי ההתאגדות
העובדים חותמים על טפסי ההתאגדות

וועד עובדי קווים הודיע אתמול (א') להנהלת החברה על הפיכת "כוח לעובדים" לארגון העובדים היציג בחברה, המייצג למעלה משליש מכ-1600 העובדים. וקרא להנהלה לפתוח בהקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי כמצוין בחוק.

העובדים, מרביתם נהגים ופקחים ועובדי מנהלה, קובלים על שעות עבודה ארוכות, שכר לא מספק, אי ביטחון תעסוקתי וכן על ותנאים סוציאליים נמוכים: "התאגדות היא הפתרון כדי שנוכל לנהל משא ומתן עם הנהלה הכוחנית הזאת, כמקובל באגד ודן למשל". אומר משה קנפו דנין נהג מרמלה ומראשי הוועד. "עבודה בשעות לא סבירות בלי פיצוי כספי, משכורת נמוכה ואי ידיעה את סדר יומך מראש הם רק חלק מבעיות שלנועם הנהלת חברת קווים".

עוד קובלים העובדים על היחס כלפיהם המתבטא בשלילת "בונוסים" שרירותית בלי יכולת הנהג להגיב ולערער על תלונות נגדו, בשינוים שרירותיים בסידורי העבודה ואף בפיטורים שרירותיים.

"עד לתהליך ההתאגדות, פוטרו נהגים ללא שימוע" מסביר מוראד עטון נהג בבית"ר עלית וחבר הנהגה נוסף. "עתה חוששת ההנהלה יותר מצעדים כאלה ועדיין - נהג שיתלונן יודע שיסגרו איתו חשבון, ישבצו אותו בקו אחר, במשמרות לא נוחות או שישובץ לאוטובוס ישן".

חברת "קווים- עלית תחבורה ציבורית בע"מ" היא חברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל.

1600 הנהגים מועסקים בפריסה של 4 "אשכולות"- אשכול מרכז - פ"ת, בקעת אונו, אשכול חשמונאים רמלה-לוד, מודיעין עילית, מכרז התחב"צ , הגדול ביותר שפורסם. ובעתיד הקרוב גם מודיעין.

בעלי המניות בחברה הם הורן את לייבוביץ' (35%) , יעקב שחר (נשיא מכבי חיפה ובעלים משותף של מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ- יבואנית וולבו והונדה- 35%), א.נ. נתניה (15%), מסיעי אריה שאשא (15%). וועד העובדים בקווים הוא הוועד היציג השני בכוח לעובדים בתחום התחבורה, לצד הוועד באגד תעבורה.
אוטובוס קווים נהגים התאגדות כוח לעובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד