כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עו"ד הלברטל נגד אבוטבול: הגיע הזמן להתקומם

בעוד היהדות החרדית מיישרת קו לקראת הבחירות, עו"ד הלברטל בוחר לתקוף את אבוטבול ודרעי: "הכה באשכנזים וזכה במנדטים"

עו"ד הרב דב הלברטל. צילום: ליאור מזרחי
עו"ד הרב דב הלברטל. צילום: ליאור מזרחי

כדי לגרוף קולות של בני עדות המזרח שאינם חרדים, קיבל אבוטבול, ראש עירית בית שמש, החלטה אסטרטגית מוכרת: הוא יצא נגד האשכנזים.

אך יש לו בעיה, שהרי יריבו, כהן, הוא בעצמו מרוקאי. לכן, החליט אבוטבול להאשים את כהן שהוא משרת את האליטות. האליטות, זו מילת קוד לאשכנזים. שהרי לא יתכן שאבוטבול, ראש עיר מטעם ש"ס, אינו מחשיב עצמו לאיש האליטות הספרדיות, ובוודאי לא התכוון להאשים את כהן שהוא מייצג את האליטות הספרדיות.

אך בתחושת נרדפותו של אבוטבול, כל מי שמתמודד נגדו, או מבקר אותו, הוא אשכנזי, גם אם הוא מרוקאי. כי האשכנזים, לשיטתו, הם מקור הרוע העולמי.

הגיע הזמן שהאשכנזים יתקוממו נגד התופעה המחפירה הזו, בגלוי ובתוקף. כי לאחרונה, בכל מערכת בחירות כללית או מוניציפאלית, משמשים האשכנזים שק חבטות לפוליטיקאים בכירים של ש"ס, בבחינת, הכה באשכנזים ומשול – יש לירוק בפרצופם של האשכנזים, להאשימם בגזענות ובכל הרעות של הציבור הספרדי, וכך לקבל מנדטים.

לאחרונה היה זה דרעי שניצל באופן ציני, את מעמד השבעה המכובד והמלא הזדהות עם מרן הרב עובדיה זצ"ל, להשתלח באשכנזים. בפני עשרות אלפים, במופע של התגלמות חוסר הכרת הטוב ברמתו הבסיסית ביותר, מצא דרעי לנכון להזכיר את ימיו הקשים כספרדי בישיבת חברון. זו הישיבה שגידלה אותו, שמפיתה אכל ומיינה שתה, בימים שאף אחד לא הכיר אותו. אך העובדות לא יבלבלו אותו, רק המנדטים. בכך הפך דרעי את האזכרה המרוממת, למפגן פוליטי. כי מה קל יותר וקליט יותר מאשר להשתלח במיטיביו האשכנזים?

בנצלו את איפוקם של האשכנזים, שהתחשבו ברגישות הלא ראויה של סוג פוליטיקאים אלה, ובמעמדו כאיש החזק של ש"ס, שב דרעי ותקף את האשכנזים, ביתר שאת, בבחירות המוניציפאליות בעיר אלעד. ללא כל עכבות, בפרהסיא ולאוזני כל, בחר דרעי להשתלח במנהיגות האשכנזית באלעד, כמקור לכל הצרות של הציבור הספרדי בעיר. ניתן היה להבין, כי האשכנזים הם בכלל מקור המצוקות של כל ספרדי, באשר הוא, בעולם כולו.

לא שמעתי ממנהיגות פוליטית כלשהי, או מהתקשורת כל תגובה הולמת להשתלחות חסרת המעצורים הזו, אלא רק קול ענות חלושה. כי הרי אחרי הכל, דרעי הוא דרעי, והאשכנזים הם רק האשכנזים.
אלא שהגיע הזמן לומר לדרעי, שעם כל זכויותיו הרבות, ההשתלחות באשכנזים צריכה להפסק אחת ולתמיד. תלמידו אבוטבול, ממשיך את דרכו של מורו ורבו הפוליטי. אינני יודע אם דרעי יעץ לו לנהוג כך, אך נראה יותר שהדבר הוא בגנים הפוליטיים של חלק ממנהיגותה הפוליטית של ש"ס – הצת את הציבור הספרדי בפרויקט השנאה לאשכנזים, וקיבלת תנופה ואנרגיות גדולים, וכמובן, מנדטים.

לכפיות הטובה הזו, של אלה שבהקשרים שונים בחייהם האישיים, נעזרו ואולי נבנו על ידי האשכנזים – יש לומר הרף. ולא רק מההיבט של כפיות הטובה, אלא בעיקר בהתחשב בתוכן הגזעני והלא מוסרי של השתלחות זו, ובפילוג ובתחושות הקשות המתלוות לה.

לכן, עדיף היה אם ש"ס הייתה מחליפה אבוטבול זה באבוטבול אחר, שאינו נגוע בשנאה לאשכנזים. אבוטבול אחר המאמין שהאשכנזים, חרדים, חילונים ואפילו גויים, עשו כמה דברים טובים במאות השנים האחרונות, בתורה או במדע, שאפשרו לדרעי ולאבוטבול זה לשגשג פוליטית וחברתית במדינת ישראל.

אל לאשכנזים לחשוש מלהתקומם נגד תופעה חמורה זו. בוודאי לא לחשוש מסטיגמה של אליטה או גזענים. כי האמת צריכה להיאמר ולהישמע בתוקף: חדלו אתם, פוליטיקאים בכירים של ש"ס, להשתמש באשכנזים כשק חבטות. כי עוד יבוא היום, ויחליטו להשיב מלחמה שערה. ואז יתגלו במלוא עליבותם וקלונם המוסרי. יש לומר, לא עוד.

שהרי ברור לגמרי, שהאליטה הספרדית בדמותם של דרעי ואבוטבול, שאינה חוששת כנראה להידבק מתחלואיהם של האשכנזים, תמשיך ותשלח את מיטב בניה להתחנך אצל האליטה האשכנזית. אך ברור עוד יותר, כי במערכת הבחירות הבאה - הם לא יהססו לשוב ולירוק בבוז אל תוך פרצופה.
בית שמש בחירות אבוטבול מזרחים הלברטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד