כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הדתיים מפעילים לחץ: מכתב תמיכה ברב שטרן

בניסיון למנוע הצנחת מועמד דתי חדש מצד בנט ובן-דהן, יוצאים הבוקר רבני המגזר במכתב תמיכה • לא חתמו: הרב אריאל והרב טאו

הרב שטרן עם ברקת
הרב שטרן עם ברקת

לקראת הדיון בבג"ץ שיתקיים השבוע בעניין מועד לבחירות. ולקראת גיבוש עמדתו של משרד הדתות שנדרש להציגה בדיון בבג"ץ. התאגדו רבני בתי כנסת בציבור הדתי לאומי מאחורי מכתב תמיכה המבהיר את תמיכתם המאוחדת ברב אריה שטרן.

"אנו קוראים לבחור לאלתר את הרב אריה שטרן שליט"א לרב העיר האשכנזי. הכל מכירים ומוקירים את גדלותו בתורה, נועם הליכותיו ושיקול הדעת הציבורי שניחן בו. מועמדותו זכתה להסכמה רבנית וציבורית רחבה, ואיננו רואים מועמד אחר שיהיה מקובל על כל החוגים בשיעור קומתו. אנו מבקשים לקיים את הבחירות מוקדם ככל הניתן ויפה שעה אחת קודם."

המכתב, שנשלח הבוקר לשר הדתות הרב אלי בן דהן ולראש עירית ירושלים ניר ברקת, קורא לממוענים לפעול למינוי רב בהקדם ובנוסף לראות ברב שטרן את המועמד הבלעדי של הציונות הדתית. כאמור, על המכתב חתומים רבנים מכל גווני הקשת הדתית ובהם רבנים מזרם בית הלל, רבני צהר, מרכז הרב, רבני הגוש ועוד.

יש לשים לב כי הרב יעקב אריאל, רב בולט בציבור הדתי לאומי, לא הצטרף לחתימה על המכתב בנימוק שכבר חתם בעבר על קול קורא למינוי הרב שטרן ולכן מיותר מבחינתו לכתוב מכתב נוסף עכשיו.

כזכור, בתקופה האחרונה התפרסמו מספר פעמים על ניסיונות מצידו של ראש העיר ניר ברקת להצגת מועמדים כאלו או אחרים, כשהקו המנחה הוא החלטתו של ברקת לפעול למינוי רב מהזרם הדתי ורב חרדי.

השאלה העומדת בחלל האוויר היא האם ברקת יחליט לתמוך ברב אשכנזי חרדי או ברב ראשי ספרדי. בתקופה האחרונה התפרסמו מספר פעמים בעיתונות קיומם של מגעים על מועמד ספרדי שהרב אלי בן דהן תומך בו.

ככל הנראה, הסיבה העומדת מאחורי מכתב זה היא בכדי להביע את תמיכת הציונות הדתית ברב שטרן שנבחר כבר לפני מספר שנים ובכדי לזרז את הליך הבחירה.

יצוין, כי הרבנים שחתימתם אינה מתנוססת על המכתב הם רבני הר המור תלמידי הרב טאו, לדברי אנשי הרב שטרן סיבת אי ההצטרפות היא טכנית בעיקרה ומקורה במגמה כללית של אי חתימה על מכתבים כאלה או אחרים. אך גורמים חרדים עמם שוחחנו אומרים כי סיבת אי ההצטרפות הינה חילוקי דעות קשים בקרב הציבור הדתי.

מקורבי הרב שטרן אומרים בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "בזמנו כאשר ניגש הרב שטרן לוועדה של הציונות הדתית מי שדחף וחתם על המועמדות של הרב שטרן היה הרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור, כך שהגורמים שאומרים שיש מחלוקת לא כל כך מכירים את העובדות.

יש לציין אף כי בנוסף, אחד הדוחפים הגדולים של הרב שטרן זה הרב שלמה אבינר שגם כן מקורב לחוגי הר המור.

"עצם הוצאת מכתב כזה מעידה על חילוקי הדעות השוררים בציבור הדתי לאומי" אומר ל"בחדרי חרדים" גורם בכיר המעורה בהליך מינוי הרבנים, "אם ברקת אומר בראש כל חוצות שהוא מחויב לבחירתו של הרב שטרן, והרב בן דהן מחויב ממילא לחיבור הבוחרים שלו, מדוע עליהם להוציא את המכתב הזה? למי הוא מיועד?".
שטרן ירושלים ברקת רב עיר בן דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד