כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צאנז: הילד שנפל מקומה רביעית - חבק בת ראשונה

חגיגה גדולה בחסידות צאנז: לבן זקוניו של האדמו"ר, שנפצע קשה בילדותו - נולדה בת ראשונה בשעה טובה • צפו בתמונות

האדמו"ר מצאנז עם בנו. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר מצאנז עם בנו. צילום: משה גולדשטיין



שמחה גדולה בחסידות צאנז: לבן זקוניו של האדמו"ר מצאנז, הרב מאיר משולם הלברשטאם, שנישא לפני כחמש שנים עם בת הגאון רבי יעקב אליהו אונסדורפר אב"ד קהילת 'ראשית חכמה' במונטריאול, נולדה למזל טוב בת ראשונה.

השמחה בחסידות גדולה במיוחד, שכן כל חסיד זוכר את הימים הקשים בהם בן האדמו"ר נפל מקומה רביעית בהיותו בגיל שלוש, והיה במצב אנוש במשך תקופה ארוכה. באורח נס הצליח להתאושש ולהשתקם. כבר בעת שחגג את שמחת הבר מצוה ושמחת נישואיו, שררה התרגשות עזה בקרב כל שדרות החסידות, וכעת עם הולדת בתו הבכורה, שבה ההתרגשות להציף את החסידים ובפרט את המבוגרים שבהם.

בסעודת הבר מצוה של אבי הבת, אמר אז אביו האדמו"ר מצאנז בין הדברים, שהתפרסמו אז בעלון 'בצלילא דמהימנותא': "אני נזכר ברגעים אלו על כל מה שעבר, וצריכים אנו ליתן שבח והודיה להשי"ת על כל חסדיו. היו כאן מקודם רופאים מנהלי מחלקת הילדים במרכז הרפואי תל השומר שטפלו בבחור הבר מצוה מאיר משולמ'ל שיחי', בשעתו כשנפל לפני י"א שנים, ובעוה"ר שכבתי גם אני מאושפז, וזוכרני שהרופאים לחשו מאחורי גבי שלא נותרו לו אלא כמה שעות.... על כן קראתי להם היום לראות ביד ה' שגדולים מעשי ה' שהם רחמים וחסדים, ומה אשיב לה' כל תגמולוהו עלי, וכי במה יכול אני להשיב לה' על כל הטובות והחסדים שגמלני רק בדבר אחד שאני גורם ל'אשיש', שעוד רבים אחרים שמחים, בהיות שמחה זו שמחת הכלל ושמחת הרבים, שזהו זכות גדול למאוד". דברי האדמו"ר

בשבת הקרובה יתכנסו חסידי צאנז בקריה בנתניה בצלו של האדמו"ר, כדי לחגוג את השמחה הגדולה בקידושא רבא המוני.

בתוך כך, בשבת הקרובה תיערך שבת גיבוש מיוחדת לתורמים של ישיבת צאנז במקום בלתי שגרתי. מדובר במלון אשל השומרון שבעיר אריאל בירת השומרון, שם יתארחו עשרות רבות מקרב תומכי הישיבה. בתכנית האומנותית, הזמר מיכאל שניצלר שיגיע מארה"ב על מנת להנעים לאורחים, ואף הלחין לחן חדש לכבוד השבת.

מאחלים מזל טוב לאדמו"ר לאחר תפילת מנחה











חסידים נס צאנז קידוש קומה רביעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד