י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גשם בא: ממטרים מילאו את המקווה בבסיס הצבאי

המקווה בבסיס חיל האוויר בעובדה התרוקן ממים • במקום משאית שלג מהחרמון ...הגיע הגשם ומילא את המקום

גשם בא: ממטרים מילאו את המקווה בבסיס הצבאי

בבסיס חיל האוויר בעובדה, חיים למעלה ממאה וחמישים משפחות צבא קבע המשרתים בבסיס, כאשר לפי חוקי הצבא, המשפחות מתחלפות מידי שנתיים.

המקווה הקרוב נמצא רק במצפה רמון, מרחק נסיעה של כשעה וחצי, או נסיעה לעיר אילת בכביש המסוכן (12). בזמני לחץ הכביש סגור, וכמובן שבשבתות ומועדי ישראל אין שום אפשרות להגיע.

בשנת 2003 לערך, הונחה בלחץ המשפחות אבן הפינה להקמת מקווה בבסיס. מפקד חיל האוויר דאז אמר בטכס, כי הוא מקווה שאבן זו תהיה כאבן שאין לה הופכין משום שאין מתקבל על הדעת לבנות מקווה בבסיס צבאי... ואכן הדבר התעכב הן מחוסר תקציב והן מחוסר רצון לקדם את הנושא במשך שבע שנים.

שבע שנים אחר כך, קיבל ארגון טהרת הבית פנייה מתושבי הבסיס אשר התחננו בכל דרך שיסייעו להם בבניית המקווה. מנהלי הארגון יצא לפגישה בבסיס עם מפקד הבסיס והתושבים, במהלך הפגישה נתקלו נציגי טהרת הבית בחוסר רצון של המפקד שהצהיר בתחילת הפגישה, כי "מקווה לא יהיה כאן". רק לאחר דין ודברים הושגה הסכמה.

מכאן, התארכה הדרך הפרוצדורלית, מפני שהצבא אינו מקבל תרומות מארגונים זולת הועד למען החייל, היה צריך אישור של שר הביטחון, על מנת לאשר את בקשת טהרת הבית, כאשר ח"כ הרב משה גפני סייע מאוד בקבלת האישור. רק לאחר כתשעה חודשים, התקבל האישור לתחילת העבודות.

מייד לאחר מכן, נכנסו עובדי טהרת הבית לפעולה, וזאת למרות שעדיין לא היה בקופת הארגון ולו שקל אחד לבניית המקווה.

בהשלמת המקווה נוכחו משגיחי העדה החרדית שהכשירו את המקום. מאז, בכל שנה, מגיעה משאית מהחרמון ומביאה שלג למלא את אוצרות המקווה. פעולה זו הינה הכרחית והתבצעה חרף העלויות הכבדות.

אתמול, באמצע ההכנות למבצע השנתי של הבאת השלג, נפתחו ארובות השמים וגשמי ברכה ירדו בדרום. הגשמים שירדו במשך יום וחצי בלבד, מלאו את האוצרות כהלכה ונחסך הצורך במבצע הלוגיסטי של הבאת השלג שכרוך כאמור בהוצאות רבות.
שלג מים מקווה משגיחים עובדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד