י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוער בועדת שקד: "פניכם למלחמה - תקבלו מלחמה"

גפני ואטיאס תקפו את התיקון המוריד את גיל הפטור מ-26 ל-24 • הוחלט לדחות את ההצבעה על החוק למחר

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

ועדת שקד ממשיכה בדיונים, לקראת גיבוש והשלמת חוק הגיוס החדש: בדיון שהתקיים בוועדה היום (ב), תקפו הח"כים החרדים את איילת שקד ואת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על השינויים שהוכנסו בחוק על ידי נציגי הבית היהודי ומשרד הכלכלה.

במהלך הדיון על סעיף הפטור לבני ישיבה בשנים הקרובות, התברר כי בנוסח הצעת החוק של שקד הורד הפטור לגיל 24 - במקום גיל 26 כפי שהיה בהצעת החוק המקורית של וועדת פרי. מטרת השינוי, לדברי נציגי הבית היהודי, הינה בכדי לדאוג לשילוב חרדים בתעסוקה, אך משמעותו האמיתית של השינוי הוא מצב בו הישיבות לא יוכלו לעמוד במכסות עד 2017 - עקב כך שמרבית הבחורים ישתחררו משירות.

ח"כ אטיאס תקף את יו"ר הוועדה: "אתם יודעים כמה אבטלה יש במדינה? פתאום וועדת הכלכלה רוצה לשחרר כמה שיותר חרדים? יש לכם מה לעשות איתם?"

לדבריו של אטיאס הצטרף ח"כ גפני, שפנה לנציגת ממשרד הכלכלה בדרישה לדעת כמה חרדים שולבו במסגרת תכניות משרד הכלכלה. הדוברת סירבה להציג נתונים על כך ופירטה את סכומי ההשקעות של משרד הכלכלה בתעסוקת חרדים. "זה הגו'בים שסידרתם לציונות הדתית - כל הכסף הזה, כמה חרדים שולבו למעשה בתעסוקה על ידי משרד הכלכלה?" הקשה שוב גפני, ונותר ללא מענה.

משכך, המשיך להצהיר: "לא תשחקו אתנו כמו פורפרה, פניכם למלחמה - תקבלו מלחמה. קודם אתם מדברים על הסנקציות הפליליות, ואחר כך משנים את הגילאים בכדי להבטיח שלא תהיה עמידה ביעדים".

לאחר התערבותו של ח"כ עומר בר לב ממפלגת העבודה, שתמך בדרישה החרדית לדחות את ההצבעה למחר, הוחלט על דחיית ההצבעה - בהתניה לכך שתתקיים פגישה בין חברי הכנסת לשר הכלכלה הערב.

לדברי גורמים במפלגות החרדיות, פרצופה האמיתי של סיעת הבית היהודי הולך ומתגלה לקראת ההצבעה על הסנקציות הפליליות. "אנחנו חששנו מיש עתיד, כעת מתברר שהבית היהודי מכניס לחוק הוספות יותר חמורות מהצעת החוק המקורית של וועדת פרי", אומרים שם.
חוק הצבעה גיוס ועדת פרי שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד