כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בני ישיבה מתלוננים: למה אין ספרים חילונים?

מי היה מאמין? • בני ישיבה מרכסים מתלוננים על שנמנעת מהם גישה לספרות חילונית בספריה המקומית

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ד"ר עדי קול (יש עתיד) התכנסה היום (שני) בעקבות פניות שהגיעו אליה מצעירים חרדים, שטענו שהספרייה המקומית ביישוב רכסים מונעת מהם נגישות לספרות חילונית.

הפניות הצביעו על כך שבספרייה ביישוב יש שעות נפרדות לציבור החרדי ולציבור החילוני, ובשעות המיועדות לציבור החרדי לא מתאפשרת נגישות לספרים שאינם חרדים.

"אני לא באה מתוך אג'נדה אנטי חרדית ואני האחרונה שתנהל מאבק נגד קבוצה שלמה", הבהירה ח"כ קול, "אבל כאשר בוגר מבקש לקרוא ספר ולא מאפשרים לו לעשות את זה, לא ניתן לעבור על זה בשתיקה. אף אחד לא יכול לנהל משטרת מחשבות ולהחליט עבור מישהו אחר מה הוא יקרא ומה לא".

ח"כ קול הדגישה כי היא "אם מישהו החליט בכל זאת להגיע לספרייה ולבקש ספר מסוים לא ניתן למנוע זאת ממנו. בנוסף קיבלנו פניות שביקשו את התערבותנו בשני נושאים. האחד הוא ששעות פתיחת הספרייה לא מותאם לתלמידי הישיבה, שמסיימים את הלימודים בשעות מאוחרות ומבקשים להעשיר את הידע לאחר הלימודים בישיבה. כמו כן, אין בישובים החרדים מספיק ספרות כללית, למרות שקיים ביקוש, ותושבים חרדים נאלצים להגיע לעיר אחרת כדי למצוא את הספרות המבוקשת".

ראש המועצה המקומית רכסים, יצחק רייך, הסביר בדיון כי "רכסים הוא יישוב שבמהלך 20 השנה האחרונות בתהליך איטי ולא יזום, הפך לחרדי. מערכת החינוך ברכסים, אם ניקח 37 גני הילדים אז רק אחד מהם הוא ממלכתי לא חרדי. מנהלת הספרייה קיבלה הבהרה ברורה שבשעות בהן הספרייה פתוחה לכלל הציבור, כל אחד יכול לבוא ולקחת איזה ספרים שהוא רוצה", הבהיר.

באשר לפתיחת הספרייה בשעות שיתאימו לתלמידי הישיבה אמר רייך כי "לא נוכל להוסיף כוח אדם מכיוון שאנחנו גם ככה בגרעון. רוב אלה שבאים לספרייה הם ילדים ובני נוער, ואם נפתח את הספרייה בשעות מאוחרות הם לא יוכלו לבוא. אני אבחן את הפניות ובמידת הצורך נבדוק את האפשרות של שינוי השעות כך שגם תלמידי הישיבה יוכלו לבוא".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי בלי קשר לסוגיית הספריה, צריך להודות לראש המועצה ברכסים. "עצם זה שהמועצה המקומית שנמצאת בגרעון מחזיקה את הספרייה גם לטובת מיעוט קטן זה אות כבוד לראש העיר", טען אשר.
כנסת ספריה ספרים תלמידי ישיבה רייך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד