י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי מאיים: רימו אותנו - נפרוש מוועדת שקד

על רקע המשבר היום בוועדת שקד, אומר יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי ל'בחדרי חרדים': "אפנה למועצת חכמי התורה ואמליץ להורות על פרישת נציג הסיעה מהוועדה" • "ברית האחים הקדושים בנט ולפיד חייה וקיימת" • יהדות התורה: "אנו מתואמים עם ש"ס בכל צעד. אם תתקבל החלטה על פרישה - זו תהיה החלטה משותפת"

בועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת
בועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת

על רקע עימות שפרץ היום (שני), בוועדת שקד, הודיע יו"ר סיעת ש"ס על כוונה להמליץ על פרישת נציג התנועה מהועדה.

הבוקר התברר כי בנוסח הצעת החוק של שקד הורד הפטור לגיל 24 - במקום גיל 26 כפי שהיה בהצעת החוק המקורית של וועדת פרי. מטרת השינוי, לדברי נציגי הבית היהודי, הינה לדאוג לשילוב חרדים בתעסוקה, אך משמעותו האמיתית של השינוי הוא יצירת מצב בו הישיבות לא יוכלו לעמוד במכסות עד 2017.

פגישה נקבעה בנושא בין הח"כים החרדים לשר הכלכלה נפתלי בנט, אך יו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי, הקדים והודיע על פרישת נציג הסיעה ח"כ אריאל אטיאס מוועדת שקד.

בדברים ל'בחדרי חרדים', אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי כי: "כוונתי לגשת מחר למועצת חככמי התורה, להציג בפניהם את הדברים ולהמליץ על פרישה מהוועדה".

עוד הוסיף: "נמנעתי מלתקוף את הבית היהודי חודשים רבים, אבל עכשיו מתגלה פרצופם האמיתי. רימו אותנו ברית האחים הקדושים בנט ולפיד חיה ונושמת והם מתאמים מהלכים".

עם זאת, גורמים בסיעות החרדיות אומרים כי ברגעים אלו מתקיימת פגישה בין גפני ואטיאס ובאם תתקבל החלטה על עזיבה היא תתקבל במשותף.

לדבריהם, דרעי אינו מעורב בתהליכים המתקיימים בוועדה ואל מול שקד: "אטיאס הוא זה שיושב בוועדה יחד עם חברי הכנסת של יהדות התורה ויחד אנו מנסים למזער נזקים ככל הניתן בחוק שברור לכולם שיהיה רע. "התיאום בין ש"ס ליהדות התורה מלא ואף אחד לא יפעל לבדו בנושא כה חשוב".

ח"כ איילת שקד דחתה את הביקורת נגדה והבהירה כי "הדברים אינם נכונים. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כל הנציגים, כולל הנציגים החרדים".
ש''ס דרעי פרישה אטיאס ויעדת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד