י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ל"ג בעומר במירון: בעל הבית אחד • מד"א אחת

משרד התיירות בלבד יהיה אחראי על אירוע ל"ג בעומר במירון • רק מד"א תפעל על ההר • כלי רכב פרטיים לא יורשו להתקרב

צילום: חדשות 24
צילום: חדשות 24

אחר אינספור דיונים בהם לא הובררה זהות הגורם האחראי להילולת רשב"י במירון בל"ג בעומר, תופעה שיצרה בעבר כשלים לוגיסטיים קשים וסבל לאלו המגיעים להילולה, הובהר היום בדיון ועדת הפנים, בראשות ח"כ מירי רגב, כי המשרד האחראי לאירוע ההילולה הוא משרד התיירות.

מדובר באירוע בו כ- 400,000 בני אדם מגיעים למירון ועוזבים אותה בתוך 24 שעות. הדבר מצריך הכוונה תחבורתית הן של המשטרה והן הסעות המוניות המפוקחות על ידי משרד התחבורה. כמו כן יש לדאוג לביטחון ובטיחות בני האדם המגיעים לאירוע כמו גם לבריאותם.

ח"כ מירי רגב בירכה את ח"כ מנחם אליעזר מוזס על עבודתו העקבית לקידום הסדרת האירוע.

סנ"צ איתן רז, ראש ענף מבצעים במחוז צפון של המשטרה, אמר כי מפקד מחוז הצפון הוא מפקד האירוע וכי תחתיו כפופים פיקוד התנועה ופיקוד המבצעים של האירוע. עוד אמר כי קיימת מינהלת המתאמת את פעולת המשטרה עם מד"א וכב"א.

נצ"מ אמנון איצקוביץ, מפקד מתנ"א, אמר כי השנה ישתנה קונספט התנועה. לא יורשו כלי רכב פרטיים כלל. ואלו המגיעים להילולה יגיעו לחניונים ומשם יוסעו בשאטלים. נכים יוסעו ברכבים מיוחדים של "עזר מציון".

בהמשך הדיון קבעה ח"כ מירי רגב כי האחראים לרפואת חירום על ההר יהיו מד"א בלבד כיוון שהם נשכרו על ידי משרד התיירות.

במידה ויתקיים מכרז, גופים אחרים יוכלו להתחרות בו. ח"כ דוד אזולאי וישראל אייכלר התקוממו נגד "המונופול של מד"א".

מר דרור גנון, סגן מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אמר כי באירוע יפעלו כ- 2800 אוטובוסים. הוא ביקש כי צירי התנועה יהיו פתוחים עם עדיפות לתחבורה ציבורית.

ח"כ הרב ישראל אייכלר טען כי "אפשר וצריך להכשיר עוד חמישים דונם לחניונים בסמוך למירון ולא להרחיק את הציבור מרחק כל כך עצום ולא לאסור מרכבים פרטיים להגיע עד לחניונים הרחוקים. כמו כן טען כי משרד התחבורה חייב להוזיל את מחירי הנסיעה למירון, כי הקווים רווחיים מאד ואין שום סיבה לקחת מחיר מלא של 72 שקלים, כפי שעולה בכל ימות השנה.

"אם המחיר הזה מספיק כדי לממן כמה אוטובוסים ביום, מדוע אי אפשר להוזיל את המחיר כאשר מאות אלפי נוסעים נאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית והרווחיות עולה במליונים רבים?".

הועדה המליצה לשר התחבורה לשקול את הוזלת מחירי הנסיעה למירון בל"ג בעומר ודרשה לדאוג לשאטלים מיוחדים לנכים ולקשישים, שיוכלו להגיע עד לאתר ציון הרשב"י בל"ג בעומר.
כלי רכב משרד התחבורה משרד התיירות לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד