ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

איך לתכנן חופשה בצימר בצפון? • טיפים

מתכננים לנפוש בצפון? כך תתכננו חופשה נכונה - צימר מתאים ונוח, כשר למהדרים ומתאים לגודל המשפחה • אינפורמטיבי

צימר. צילום ארכיון
צימר. צילום ארכיון

הר המירון, צפת, רמת הגולן, עמק החולה, עמק יזרעאל, חופי ראש הנקרה, נהר הירדן וכמובן הכנרת. צפון הארץ הוא ללא ספק היעד המושלם עבור חופשה בישראל. מדי שנה, מאות אלפי ישראלים עולים צפונה בכדי לתפוס "קצת כנרת ותבור". במהלך החופשה, פתוחות בפניכם מספר אופציות מבחינת לינה בצפון. בין אפשרויות הלינה השונות בגליל ובגולן, צימרים כפריים הם ללא ספק הדרך המושלמת לעשות את זה "כמו שצריך".

כיום, פועלים עשרות אלפי צימרים בצפון אשר רבים מהם מגישים גם פתרונות עבור משפחות דתיות וחרדיות. מדובר בנישה שלמה בעולם הצימרים אשר מחברת חופשה בגליל עם כל האלמנטים והפרמטרים הדרושים עבור חופשה כשרה למהדרין. לדוגמא, מי-חם לשבת, שעוני שבת, בתי כנסת במרחק הליכה, המלצות על טיולים ואטרקציות לדתיים בצפון, מקררים גדולים לאחסון האוכל, בריכת שחייה פרטית לאורחי הצימר בלבד ועוד. תכנון חופשה בצפון הוא ללא ספק משימה מורכבת. כעת, אנו מגישים לכם את המדריך המקוצר. שנצא לדרך?

בחירת צימר בצפון – איפה יש צימרים למהדרין?

כל חופשה בצפון מתחילה בראש ובראשונה עם בחירת הצימר. לדוגמא, האם להזמין צימר למשפחות בגליל, או שמא כדאי דווקא לעלות צפונה אל רמת הגולן. מיותר לציין כי בחירת מיקומו של הצימר תלויה גם בגורמים נוספים. הצימרים חייבים להתאים לגודל המשפחה ואופייה, וכן לספק מענה מבחינת כל הצרכים הרלבנטיים. בנוסף, כאשר אתם בוחרים צימרים למשפחות בצפון, מומלץ לכוון אל צימרים אשר נמצאים בסמוך למסלולי טיול ואטרקציות במרחק הליכה.

על פי נתוני משרד התיירות, פועלות כיום בישראל כ-9,000 יחידות אירוח כפריות. מרביתן, כמובן, ממוקמות בצפון הארץ. בעת בחירת צימר למשפחות בצפון, תוכלו להיעזר באתרים שונים ברחבי הרשת אשר מספקים מידע אודות יחידות האירוח. באתרים אלה תוכלו למצוא תמונות עדכניות, המלצות על אטרקציות באזור, מידע אודות מסעדות בסביבה ועוד. ישנם גם אתרים אשר מציעים לכם מלבד מידע גם קופונים לצימרים בצפון.

לדוגמא, אתר "קופונופש כהלכתו", אשר הוקם מתוך מטרה לקדם את תיירות הנופש לדתיים בישראל. מיכה בנאי, בעל האתר, מסביר כי צימרים למשפחות בצפון הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד מחוויית הנופש בישראל. "בעבר, משפחות אשר עלו צפונה הסתמכו בעיקר על בתי מלון וכפרי נופש. כיום, ניתן לראות שינוי מסוים במגמה", מסביר בנאי, "צימרים בצפון לדתיים הם הזדמנות נפלאה ליהנות מיחידת אירוח כפרית גם במסגרת משפחתית. זוהי חופשה בפרטיות מוחלטת אשר מציעה גם מתחמי לינה בסגנון ייחודי עם נופים עוצרי נשימה. ענף הצימרים התפתח רבות בתקופה האחרונה, ובאתר קופונופש כהלכתו אנחנו שמים לב גם להתייחסות מיוחדת לציבור הדתי. בין הצימרים השונים באתר, ישנם אפילו צימרים לדתיים בלבד או צימרים כשרים למהדרין".

אפשר גם למשפחות גדולות וקבוצות

היות והתיירות המשפחתית מצאה לעצמה מקום של כבוד בקרב בעלי צימרים בצפון, תוכלו למצוא גם פתרונות עבור משפחות גדולות במיוחד. לדוגמא, ישנם מתמחי צימרים אשר ממתינים לכם עם כמה בקתות אירוח כפריות. אחת הדרכים הנפלאות ביותר לבלות עם המשפחה בצפון היא על בסיס מתחמי צימרים למשפחות גדולות. במתחמים אלה תוכלו ליהנות גם ממטבחים גדולים, חצר מטופחת ולעיתים אפילו בריכה פרטית. כמו כן, הוסיפו לכך גם פרטיות מוחלטת והרי לפניכם החוויה הגלילית המושלמת.

מה אוכלים?

רשימת הציוד לחופשה בישראל אשר מבוססת על לינה בצימר בצפון שונה במקצת מהחופשה הסטנדרטית והרגילה בבית מלון. לדוגמא, עליכם לדאוג מראש לארוחות, במיוחד כאשר מדובר בחופשה בחגים ובשבתות. בעת בחירת הצימר, מומלץ לבדוק האם במקום ישנו מקרר גדול שיכול להתאים לאחסון כל המזון. כמו כן, מיותר לציין כי יש לברר על כשרות המקום.

במידה ואינכם בטוחים לגבי רמת הכשרות, תוכלו כמובן להשתמש בכלים חד פעמיים ובפתרונות נוספים. בימי חול, תוכלו להיעזר בבעלי הצימר מבחינת המלצות אודות מסעדות כשרות באזור. תשמחו לדעת כי ענף המסעדנות בצפון מציע עושר קולינארי רחב אשר כל אחד יוכל למצוא בו את מקומו. החל ממסעדות חלביות כשרות ומומלצות, דרך מסעדות בשרים נהדרות, וכלה במטבחים ייחודיים אשר משלבים עבורכם תפריט גלילי מתוצרת הארץ.

איפה מטיילים? היכן האטרקציות המומלצות?

חופשה בצימר בצפון איננה מסתיימת כמובן ביחידת הנופש הכפרי. במיוחד כאשר אתם יוצאים לטייל עם הילדים, חשוב לדאוג מראש לתכנון לוח זמנים לכל יום ויום. ההמלצה הגורפת בעניין זה היא לבחור לפחות שתי פעילויות בכל אחד מהימים. כיום, ענף התיירות בצפון מציע שלל אטרקציות בגליל ובגולן למשפחות. רכיבה על סוסים, אטרקציות עם מים, פעילויות ספורט אתגרי, חוויות קולינאריות ומגוון הפתעות נוספות.

בעת תכנון חופשה בצימר בצפון, כדאי לקבל מראש מידע אודות האטרקציות השונות. למשל, מהן שעות הפעילות של המקום, האם הפעילות מתאימה לגילאים שונים, האם יש להביא ציוד מראש (לדוגמה, בגדי ים ומגבות) וכדומה. בדומה לבחירת מסעדה, גם בנושא אטרקציות בצפון תוכלו לקבל מידע רב ברשת האינטרנט ו/או מבעל הצימר. לגבי מסלולי טיול בגליל ובגולן, גם כאן כדאי להגיע מוכנים ככל הניתן. קראו על המסלולים השונים באזור, בדקו כי ההליכה בהם מתאימה לבני המשפחה, ועמדו על הדגשים הבטיחותיים.
תיירות צפון אטרקציות היערכות חופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד