י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לפיד ובנט סגרו על סנקציות פליליות

בקואליציה מתקדמים לקראת הבנות שיחרצו את גורל בני הישיבות • המתווה המדובר: הסכמה להפעלת סנקציות פליליות, אך רק אם לא יושגו היעדים ולאחר תקופת השהייה של חצי שנה • הפשרה בתיווך: ח"כ עמר בר לב, ובשיתוף פורום הרביעייה עם שלח, שטרן ושקד • בניגוד להצהרות: אטיאס הופיע לדיון הבוקר וקצר שבחים

ההפגנה נגד הגיוס, צילום: פלאש90
ההפגנה נגד הגיוס, צילום: פלאש90

שקד נכנעת ללפיד: לפי הסכמות בין הבית היהודי ל'יש עתיד' סעיף הסנקציות הפליליות יאושר במידה והיעדים לא יתמלאו, לאחר חצי שנת השהייה.

הבוקר מדווח זאב קם מ'מעריב' כי נמצא מתווה פשרה שיקדם באופן משמעותי את ההסכמה הקואליציונית סביב החוק לשוויון בנטל.

לפי קם, ההסכמה שהושגה אתמול, נוגעת לסעיף הסנקציות הפליליות, ובין הצדדים מסכימים כי במידה והחרדים לא יעמדו בייעדי הגיוס שיוצבו להם בסוף תקופת המעבר של החוק, תיקבע השהייה של חצי שנה לפני שיוחלו הסנקציות הפליליות עפ כניסתו לתוקף של חוק שירות הביטחון.

הצעת הפשרה נקראת על שם חבר הכנסת עמר בר לב ממפלגת העבודה, חבר וועדת שקד והוגה המתווה. והיא הושגה במסגרת פורום הרביעייה, שבו חברים שקד, שלח, שטרן ועמר בר לב.

במהלך החצי שנה ייבחנו אופציות חלופיות לעמידה בייעדי הגיוס - תיקוני חקיקה או אמצעים נוספים. אחר תקופת ההשהיה הזאת כאמור, יחזרו הסנקציות הפליליות כלפי בני הישיבות שלא יתגייסו.

לפי הגורמים בוועדה שאחראים לחשיפה הזאת, בבית היהודי מעוניינים גם בהחלת תקופת שהייה קצרה אף לפני הסנקציות הכלכליות, והם מעוניינים להביא את הסעיף הזה לאישור הוועדה. אך ככל הנראה הסעיף לא יזכה לתמיכה והוא לא יעבור.

היום צפויה הוועדה להצביע על סעיף הנוגע לתקופת המעבר, שהצבעתו נדחתה מאתמול להיום, ועל חלק מהסעיפים העוסקים בשילובם של החרדים בשוק התעסוקה.

מלשכתה של יו"ר הוועדה איילת שקד, לא נמסרה תגובה עד לרגע זה.

יעקב ריבלין מדווח הבוקר (ג) בחשבון הטוויטר שלו שעל אף ההכרזות הלוחמניות והפומפוזיות של דרעי, נציג ש"ס בוועדה - השר לשעבר אריאל אטיאס, משתתף הבוקר בדיוני הוועדה.

עיתונאי אחר, אבישי בן חיים מערוץ 10, משבח את אטיאס ואומר שהוא התגלה כגאון פוליטי. בן חיים מציע לתת לאטיאס לטפל גם בסוגית תגמול חיילי צה"ל מאחר שבנט, שלח ושקד מתעלמים במופגן מהסוגיה.
שקד הבנה חוק הגיוס שלח סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד