כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

זעם בימין: בית קידה בבנימין היה מאויש

תג מחיר במנהל האזרחי • סטרוק: "פעולת תגמול שלא עושים אפילו למחבלים" • חוטובלי קראה לשר להדיח: "מפרי זכויות אדם" • סערה

הפינוי מקירה
הפינוי מקירה

חברי כנסת מהימין סוערים בעקבות הפרסום אודות הכוח הגדול שנזעק לפנות את בית קידה בבנימין, ואת העובדה שנחשפה שלמרות פרסומי המנהל האזרחי, הבית היה מאויש.

כזכור, פרסם אתמול (ב) יוסי דגן תמונות מזמן ההרס ומהתקופה שלפניו, המעלות סימני שאלה על התנהלות המנהל האזרחי, ומחזקות את החשד הכבד כי היה בהרס ביתם של מורג ושגיא קיזלר "תג מחיר" של רשויות האכיפה.

בין התמונות שפרסם יוסי דגן בולטת תמונה של 5 ג'יפים של יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, מתוך 14 שבאו להריסת הבית של מורג ושגיא קיזלר, וכן תמונות של הבית בתקופה שלפני ההריסה בהן נראית מורג קיזלר מבשלת ארוחת ערב במטבח ונראה חבר המנגן פסנתר בסלון, תמונות המעמידות בסימן שאלה את הגרסאות שהוצגו ע"י המנהל האזרחי לפיהן הבית לא היה מאוכלס.

בנוסף פורסמו עדויות לפיהן כששמעו האחראים בשטח עומד להיות מוגש בג"צ, הפסיקו את פינוי הרהיטים המסודר מתוך הבית, והרסו אותו באופן מיידי, על הרהיטים והחפצים האישיים שנשארו בו.

"לצערי הייתי בלא מעט פינויים בשנים האחרונות" - אמר אתמול יוסי דגן - "ומעולם לא ראיתי התנהלות כזו. לכל מבצע הרס מגיע ג'יפ אחד של המנהל האזרחי, לעיתים נדירות 2, המספר העצום כאן, כמו גם העדות על ההתנהלות בשטח, מעורר תהיות קשות על מה שעומד מאחרי הריסת בית באוכלס בשטח שבשום אופן לא עומד בסדרי העדיפויות להריסה ומעלה תמונה קשה וחמורה ביותר".

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי מהליכוד ביתנו כינתה את התנהלות המנהל האזרחי בפרשה "פשיטת רגל מוסרית", וקראה לשר הביטחון להדיח את האחראים לה.

"ההרס הברוטלי של בית קיזלר הוא פשיטת רגל מוסרית של המנהל האזרחי. על שר הביטחון להבהיר כי גורמים שמפרים זכויות אדם בצורה כל כך חריפה לא יכולים להיות חלק מהמערכת" – הבהירה סגנית השר.

יו"ר סיעת "הבית היהודי" ח"כ איילת שקד הודיעה כי תדרוש חקירה מקיפה בעקבות הנתונים שפורסמו: "הממצאים מדאיגים, לא יתכן כי מדינת ישראל תנוהל ע"י פקידים. נדרוש תשובות ברורות".

חברת ועדת חוקה ח"כ אורית סטרוק אמרה כי המקרה הינו מבחן לשר, "לכל מי קורא את התחקיר שפורסם אתמול ורואה את התמונות, אין עוד ספק שהריסת בית קיזלר היתה פעולת תגמול שלא עושי אפילו למחבלים. אני ממתינה לתשובת שר הבטחון, שתינתן ביום רביעי לשאילתא הדחופה שהגשתי בנושא זה, כדי להבין אם שר הבטחון מגבה את פעולת התגמול האכזרית הזו או ממצה את הדין עם מבצעיה".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה חיזק את חברי הכנסת: "חברי הכנסת צודקים, המדינה צריכה להתנהל ע"י הממשלה שנבחרה ע"י העם, ואנו מצפים ממנה לשלוט ולקבוע את המדיניות. אזרחי יו"ש אינם סוג ג' ולא תתכן התנהלות כזו מולם".
קירה פינוי מנהל סטרוק חוטובלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד