י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ועדת שקד: התרגיל של נתניהו ל'בית היהודי'

ראש הממשלה הורה לנציגו בועדה לצאת קודם ההצבעה על סעיף ישיבות ההסדר • המטרה: טרפוד הסכם אפשרי בין סיעות החרדיות והבית היהודי, שעשוי לסכן את הקואליציה • החרדים מסתמכים על תמיכת הבית היהודי, שזכתה לגיבוי הדדי בסעיף שעסק בישיבות ההסדר • החרדים: "התגלה פרצופו האמיתי של נתניהו"

עדת שקד. צילום: דוברות הכנסת
עדת שקד. צילום: דוברות הכנסת

לאחר התקפות חוזרות ונשנות מכיוונן של הסיעות החרדיות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל שתיקתו בנושא הסנקציות הפליליות וחוק הגיוס, הוא התערב היום, וטרף את הקלפים למפלגות החרדיות.

כפי שדווח כאן, אתמול התקיימה פגישה בין הח"כים החרדים לבנט, במהלכה סוכם על תמיכה בסעיף ישיבות ההסדר - למרות ההתנגדות של עופר שלח, נציג יש עתיד בוועדה. נתניהו, שחשש כי בפגישה סוכם על הליכה של הבית היהודי עם המפלגות החרדיות בענין הסנקציות הפליליות, שמר את הקלף צמוד לחזה עד לרגע האחרון, ובצעד מפתיע, הורה לצחי הנגבי, נציגו בוועדה, לצאת קודם ההצבעה על ישיבות ההסדר ובכך למנוע את המחויבות של הבית היהודי למפלגות החרדיות, שעשויה לאיים על שלמותה של הקואליציה.

כזכור, בשבוע שעבר, הצהירו נציגי יש עתיד ובראשם היו"ר יאיר לפיד מספר פעמים כי יפרשו מהממשלה באם הסנקציות הפליליות לא יעברו בהצבעה בוועדה.

לעומת זאת, נציגי הבית היהודי הצהירו בעבר מספר פעמים כי לא יתנו את ידם להכרזת סנקציות פליליות על לומדי התורה. ובעקבות זאת, בשבוע שעבר הח"כים החרדים נתנו את אמונם בשקד והצביעו בעד סעיף ישיבות ההסדר - למרות שנציגי הקואליציה הצביעו נגד, בניגוד לסיכומים המוקדמים.

[גורם חרדי בכיר בוועדה זעם על התערבותו של נתניהו. "כעת התגלה פרצופו האמיתי של נתניהו. הוא מנע כל סיכוי להסדר. אין סיכוי שהוא לא יאמץ את עמדת יש עתיד - כיון שהם דרושים לו על מנת לשמור על הקואליציה. הוא שתק וברגע האחרון הוכיח קבל עם ועדה שהוא תומך בסנקציות פליליות.

"לו הבית היהודי היו מודיעים מראש שמבחינתם הסנקציות הפליליות לא יעברו, נתניהו היה מבין שהוא לא יכול להיענות לדרישה של יש עתיד. נתניהו ידע שהוא יוכל לקפל את הבית היהודי ולמנוע מהם להגיע לסיכום עם החרדים, כיון שגם מבחינתם הסנקציות הפליליות יכולות לעבור. בסופו של דבר, הם יצאו בלי התמיכה בסעיף ישיבות ההסדר ובלי סיכום עם החרדים".
ועדת שקד הצבעה סנקציות נתניהו פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד