י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מוזס בכנסת: "אין מנוס מהכרזה על מרד מיסים"

"'טבע' איימה להעביר פעילות לשוויץ וקיבלה הטבות מס, כדאי לחרדים לנקוט באותו קו ולהכריז על מרד מיסים" • "לא נשלם יותר מע"מ, לא מס רכישה, לא מס שבח, ובעצם שום מס, לא ישיר ולא עקיף" • "אתם לא מממנים אותנו. אנחנו מממנים אתכם"

מוזס. צילום: פלאש 90
מוזס. צילום: פלאש 90

במהלך דיון על הצעת אי אמון בממשלה שקיימה היום (ג) מליאת הכנסת, מחה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס נגד האשמות החוזרות ונשנות של הציבור החרדי בחוליי החברה בכלל ובבעיות הכלכליות בפרט.

לדבריו, נמאס לציבור החרדי לשמש שק חבטות ולספוג האשמות כאילו בגינם הכלכלה קורסת, בשעה שבפועל מרבית ההכנסות ממיסים מגיעות ממשפחות ברוכות ילדים. "הממשלה נוקטת במדיניות כלכלית מבולבלת. מצד אחד היא נותנת הטבות מס נוספות לחברת 'טבע', ומהצד השני מאשימים את החרדים משלמי המיסים במיתון. תרומתה של 'טבע' לכלכלת ישראל נתונה במחלוקת עמוקה, וישנם כלכלנים הטוענים כי תרומתה חרף הטבות המס המופלגות שקיבלה, אינה מוכחת, ולהיפך, המדינה ויתרה על הכנסות מסים בהיקף של מיליארדים. לעומת זאת, כמעט ואין חולק על העובדה, כי תרומתה של משפחה ברוכת ילדים לכלכלת ישראל גבוהה מן הממוצע. הדברים מעוגנים בסקר שביצעה הלמ"ס".

הרב מוזס אמר כי הוא חושש שאין מנוס מהכרזה על מרד מיסים. "חברת 'טבע' איימה להעביר את פעילותה לשוויץ אם לא תקבל עוד הטבות מס וחיש קל קיבלה את מבוקשה. צר לי לקבוע, אבל אם איומים להעברת פטנטים מישראל לשוויץ כדי לא לשלם מס גורמים לכך שמקבלים הטבות מס נוספות, אולי כדאי לנו לנקוט באותו הקו, ונכריז על מרד מסים! לא נשלם יותר מע"מ, לא מס רכישה, לא מס שבח, ובעצם שום מס, לא ישיר ולא עקיף. עד שהממשלה תבין שגם החרדים הם אזרחים שווי זכויות במדינה ועל המס שמשלמים כדין מגיע להם גם לקבל תמורה כמו כול אזרח אחר".

הרב מוזס סיים: "משפחה גדולה, הרוכשת כול יום מוצרי יסוד משלמת מע"מ, מכניסה לקופת המדינה הרבה יותר ממשפחה קטנה או מאלו שלא הקימו משפחה. תפסיקו כבר עם הלכסיקון 'אנחנו מממנים אתכם'. אתם לא ממנים אותנו. אנחנו מממנים אתכם".
מיסים מוזס הכרזה מלחמה מרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד