י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אייכלר: "חרדי יותר מועיל מפקיד בנק ישראל"

ח"כ ישראל אייכלר תקף את התנהלות המדינה נגד החרדים, והתייחס לנגידת בנק ישראל ולחוק הגיוס • וידאו

אייכלר. צילום ארכיון: יעקב כהן
אייכלר. צילום ארכיון: יעקב כהן

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה תקף אתמול (ב) במליאת הכנסת את התנהלות הממשלה בשנה האחרונה בתחומים רבים, ובהם שילוב החרדים בתעסוקה, בעיות הדיור, והמערכת הביורוקרטית שאזרחי המדינה נתקלים בה. אייכלר השווה את התנהלות המדינה למדינות הגוש הסובייטי שקרסו ביום אחד בגלל הריקבון הפנימי ששרר בהם.

"אני רוצה לקבוע מתוך צער גדול", אמר אייכלר, "שמדינת ישראל היום פחות דמוקרטית ויותר אכזרית לאזרחיה ממה שהייתה מאי פעם. בשם השלטון, המשילות, הסדר, למען האזרח, כספי הציבור, הופכים למדינה רעה לאזרחיה. אם לא נתקומם עכשיו נגד הדיקטטורה שהולכת ומתפשטת, מבית המשפט העליון עד אחרון הפקידים, ולא נוכל להסיר את הכבלים מידינו ואת חבל התלייה מעל צווארנו, אנחנו נהפוך לעם עבדים ומזי רעב, כמו שנאמר באינטרנציונל, שנאנק תחת אליטה אנטי יהודית מרושעת, שתביא לאחד משני דברים: או להתפרקות העם או להתפרקות השלטון".



בהמשך דבריו תקף אייכלר את הדברים שנאמרו על ידי נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. אייכלר האשים אותה בגזענות. "גברת פלוג, אני רוצה לשאול אותך: בבנק ישראל מה הפריון? המשכורות הגבוהות ביותר במדינה זה בבנק ישראל. אני רוצה לדעת איזה פריון תעסוקתי, יצרני, נותנים מאות אלפי פקידי שלטון? זו לא בעיה. הערבייה באום אל-פאחם ולהבדיל, החרדי בבני ברק, הוא הבעיה של הצמיחה שלה".

את נאומו חתם אייכלר בהתייחסות לסוגיה הבוערת שעל הפרק, חוק הגיוס. אייכלר קרא לקדם את מודל הצבא מקצועי ובכך לפתור את בעית האבטלה הסמויה השוררת בצבא. לדבריו, על הצבא לתגמל את המשרתים במשכורת מינימום בשנה הראשונה, ולאחר מכן במשכורת מלאה. בכך ינוטרל ה"מרעום" של השאנה והאיבה סביב סוגית הגיוס כיון שגם חרדים שאינם לומדים יתגייסו.
וידאו אייכלר כנסת משכורות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד