י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בית שמש ללא הפסקה: חרדי הציע שוחד ונעצר

מעצרו של אברך תושב בני ברק הוארך, לאחר שהציע שוחד לפקח בניה בבית שמש • המשטרה: "צפויים עצרים נוספים"

בית שמש ללא הפסקה: חרדי הציע שוחד ונעצר

הבוקר (ג) נעצר אברך תושב בני ברק, אב ל-14 ילדים, בחשד כי תיווך מתן שוחד בסכום התחלתי של 30,000 ש"ח לפקח עירוני, בתמורה להעלמת עין מבנייה בלתי חוקית.

פקח ממחלקת ההנדסה של עיריית בית שמש, התלונן במשטרת בית שמש, כי אדם הציע לתווך בינו לבין אב ובנו שהם בעלי נכס בשכונת חפציבה בבית שמש. בעלי הנכס, אב ובנו, רצו לבנות קומה נוספת, אך לא קיבלו היתר בנייה כחוק.

הפקח, ניגש אתמול לתחנת המשטרה בבית שמש, והתלונן על הנסיון למתן שוחד. שוטרי בילוש ארבו לחשוד, אספו ראיות מפלילות, לאחר מכן הוא נעצר והודה. בחקירתו לאחר מעצרו, החשוד קשר את עצמו לחלק מהאירועים, ואף הפליל אחרים.

החשוד הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשישה ימים.

לדברי פרקליטו, עו"ד משה מורגרשטרן, מרשו נחשד במתן שוחד בסכום של 30,000 ש"ח. לשאלת הפרקליט, אמר נציג המשטרה, כי עילת המעצר היא מסוכנות ושיבוש הליכי חקירה. עוד הוסיף נציג המשטרה כי ישנם עוד אנשים רבים שצריכים להיחקר.

פרקליטו ציין גם כי החשוד הודה במיוחס לו. אך בד בבד התפלא על הדרישה להמשך מעצרו. "אני לא רואה שום עילה לשיבוש בשעה שאדם אומר שהוא עשה. החקירה החלה אתמול בשעה ארבע אחר הצהרים, וכבר אז ידעו שיש חשוד נוסף כך שיוצא שיש להם 8 ימים". עוד הוסיף כי החשוד נטול עבר פלילי, וביקש לשחררו למעצר בית עם ערבויות משמעותיות. הפרקליט גם ביקש כי במידה ובית המשפט לא יעתר לבקשתו ומרשו יוותר במעצר, שידאגו לו לאוכל בהכשר הבד"צ.

השופטת דנה כהן-לקח אמרה בסיום הדיון כי מעיון בחומר הקירה שבתיק "מתקיים יסוד סביר לחשד ואף למעלה מכך". בנוגע לעילת המעצר אמרה כי קיימות פעולות חקירה המצריכות מעצר לצורך מניעת שיבושן. היא האריכה את מעצרו עד ליום שישי 21/02/2014.

במשטרת ירושלים אומרים כי צפויים מעצרים נוספים בתיק, וכי בכוונתם לגבש כבר בשבוע הקרוב תשתית ראייתית ולהעבירה לפרקליטות, שם יוחלט האם להגיש כנגדו כתב אישום.
שוחד חרדי בית שמש פקח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד