כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אריאל למען הרבנים: ערר נגד חוק הפיקוח של לבני

שר השיכון הגיש ערר על הצעת החוק של שרת המשפטים, המאפשרת לה לפקח על פעילות הרבנים ואף להדיחם

אריאל. צילום: פלאש 90
אריאל. צילום: פלאש 90

שר השיכון אורי אריאל הגיש היום (ג) ערר על הצעת החוק של שרת המשפטים ציפי לבני, שהתקבלה בשבוע שעבר בוועדת השרים של הממשלה, והקובעת כי שר המשפטים יוכל לזמן לבירור רבני ערים בשל התבטאויותיהם, ויוצרת מנגנון משמעתי שיפקח על פעילות רבנים.

משמעותו של החוק חמורה במיוחד, שכן היא נותנת כח בידי השר הנבחר לזמן רב עיר לבירור בעקבות פסיקות הלכתיות והתבטאויות ציבוריות, ואף להדיחו בשל כך.

כזכור, השר אורי אריאל הודיע בשבוע שעבר על כך שיגיש ערר על החוק, אך הגשתו התעכבה עד היום בשל מגעים שהתנהלו בין השרה לבני ומשרד המשפטים לבין הרבנים הראשיים הראשל"צ הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, בכדי להשיג חוק שיהיה מוסכם גם על דעתם, ובעקבות כך גם על השר אריאל.

בעקבות העובדה שמחר הוא המועד האחרון להגשת הערר, הזדרז השר אריאל להגיש את הערר קודם תום הזמן, אך במקביל ממשיכים להתנהל המגעים בין משרד המשפטים לרבנים הראשיים, בנסיון להגיע לחוק מוסכם על שני הצדדים.

הפניה הראשונה בנושא החוק האנטי חרדי המדובר הגיעה לשר אריאל בפגישה המיוחדת שערך בלשכתו עם ששה רבני ערים מטעם ארגון רבני ישראל, בהם הגאון רבי שמעון אלמליח, רבה של עתלית, והגאון רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה ועוד. הרבנים ביקשו ממנו לפעול בכל כוחו נגד החוק הפוגע במעמד הרבנים בישראל.

במהלך הפגישה הצטרף אליה גם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, כאשר לאחר דיון מעמיק הוחלט כי אסור לתת לחוק לעבור במתכונתו הנוכחית, והשר אריאל לקח על עצמו את המטלה לוודא כי הוא יעבור באופן מוסכם בלבד.
אורי אריאל לבני משפטים ערר יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד