י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בג"צ מציג: ההחלטה שעושה צחוק מהישיבות

נציגי הישיבות ביקשו ביטול צו הביניים לעצירת תקציב לתלמידים שגיוסם נדחה • הבג"צ הגיב בהחלטה תמוהה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



הבג"צ ידון מחדש בנושא תקציבי הישיבות ויעניק מעמד משיבים לנציגי הישיבות, כך הודיע הערב (שלישי). אך למרות זאת הותיר על כנו את צו הביניים לעצירת התקציבים.

הבג"צ קיבל את עתירת הישיבות בבקשה לצרפם כמשיבים לעתירה שהגישה עמותת חדו"ש בעניין התקציב לבני ישיבות שמועד גיוסם נדחה על ידי שר הבטחון. העתירה שבעקבותיה הוצא צו ביניים המורה למדינה לעצור את העברות התקציב לישיבות עבור התלמידים.

לפי ההחלטה על על הישיבות להגיש את תשובתם לעתירה עד ה-3 במרץ, לאחר מכן ייקבע מועד לדיון.

משמעות ההחלטה היא מצד אחד, הארכת מועד הדיון בנושא, וכך גם בחודש הבא הישיבות יפסידו מיליון שקל. עם זאת לפי האומדן חוק הגיוס יאושר בכנסת ישראל עוד לפני מועד הדיון המחודש.

פרקליט הישיבות עו"ד בצלאל סמוטריץ, רק בקושי מסתיר את הזעם: "אנחנו בהחלט חשים אכזבה קשה מכך שבית המשפט לא מצא לנכון לבטל את צו הביניים לאלתר", הוא אומר. סברנו, ואנחנו עדיין סבורים שצו הביניים בטעות, ואפילו בעוול, יסודו ועל כן ניתן היה לצפות שבית המשפט יבטל אותו ואחר כך יקיים דיון.

"נשקול כעת את דרכנו וכלל לא בטוח שעל רקע ההחלטה היום יהיה לנו עניין להצטרף להליך הזה ולשחק את המשחק. בלוח הזמנים שנקבע ברור שלא יקבע דיון וממילא לא תינתן כל החלטה לפני שאמור יהיה להיות מועבר לישיבות תקציב החודש הבא (שכמובן, יועבר רק בחלקו בשל צו הביניים שנותר על כנו) ולאחר מכן סביר להניח שהכנסת תסיים את הליכי החקיקה, העתירה תימחק והצו יפקע מאליו.

"במצב הזה חבל על הזמן והאנרגיה שנידרש להשקיע בניהול התיק כאשר ברור מראש שזה לא יביא לשום מקום. קשה לברוח מהתחושה שהמתווה שנקבע בהחלטה היום נועד להביא בדיוק למקום הזה ולמנוע מבית המשפט את הצורך לדון ולהחליט בטענות שלנו לגופן".
בג תקציב ישיבות אוצר חדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד