ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הגראי"ל: נתניהו אשם בסנקציות - תתקפו אותו

הגראי"ל שטיינמן, הורה להתמקד בלחץ ציבורי על בנימין נתניהו, בשל הכוונה להטיל סנקציות פליליות על בני ישיבות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מורידים את הכפפות: הגראי"ל שטיינמן הורה לתקוף ישירות את ראש הממשלה, על רקע חוק הגיוס והכוונה לכלול בו סנקציות פליליות.

בעקבות הכוונה לכלול בחוק הגיוס גם הטלת סנקציות פליליות על בני הישיבות שלא יתגייסו, הורה הגראי"ל שטיינמןף ראש מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה, לתקוף אישית את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"האחריות על החוק בכלל ועל הכנסת הסנקציות הפליליות לחוק בפרט", מסבירים בביתו של הגראי"ל, "מוטלת על כל השותפים בממשלה, ובעיקר על העומד בראשה בנימין נתניהו. למרות שתיקתו ואי מעורבותו לכאורה של ראש הממשלה, האחריות היא כולה שלו".

משמעותה המעשית של ההוראה נוגעת לעיתון הבית של דגל התורה 'יתד נאמן', אשר צפוי לפתוח בסדרה של מאמרים תוקפניים המכוונים היישר לכתובתו של ראש הממשלה.

הגראי"ל, כך לדברי בני הבית, הוסיף ואמר כי מההיבט המעשי, קשה להכריע איזו אפשרות חמורה יותר עבור היהדות החרדית - הסנקציות הפליליות או הכלכליות.

"ייתכן מאוד", אמר הגראי"ל, "ומההיבט של בן הישיבה הבודד, לסנקציות כלכליות משמעות חמורה יותר. מדובר בניסיון קשה. יהיו כאלה שיתקשו לוותר על התמריצים ויחששו מהקשיים הצפויים באם לא יתגייסו - זאת לעומת סנקציות פליליות בה תינתן תמיכה ציבורית.

"עם זאת", הסביר הגראי"ל, "במשקפיים ציבוריות הרי שחילול השם הכרוך בכך שלומדי התורה יחשבו לעבריינים פליליים הינו חילול השם שאין כדוגמתו. ולכן, חובה למחות בכל תוקף נגדן, ולו כדי להמעיט מחילול השם הכרוך בהן".
נתניהו חוק הגראי ציבור בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד