י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כי נמכרנו אני ועמי: הסנקציות הפליליות יובאו להצבעה עוד היום • החרדים בחוץ

מדינת ישראל נגד עולם התורה: בפגישה לילית הושגה הסכמה בין שקד לשלח על סעיף הסנקציות הפליליות בתמורה לסעיף ההסדר • מסמך שנשלח לאחד החכ"ים החרדיים חושף לראשונה: גם את הצעת הפשרה שהעבירה שקד, נסחו אנשי יש עתיד • החכי"ם החרדים זועמים ומאיימים בהתפטרות: "שקד הונתה אותנו במשך כל הזמן" • הגראי"ל שטיינמן: נתניהו אשם • הבגידה הגדולה יוצאת לדרך

יצאו לרחובות?
יצאו לרחובות?



לאחר שהובהר אתמול כי שני הסעיפים הנפיצים - סעיף ההסדר וסעיף הסנקציות הפליליות, יוותרו עד לסוף דיוני הוועדה ולא יעלו להצבעה עקב מורכבותם, הבוקר, באופן מפתיע, הדיעו בוועדת שקד על כך שבישיבה הבוקר יעלו להצבעה סעיפי ההסדר וסעיף הסנקציות.

גורמים בוועדה עמם שוחחנו, אומרים כי הישיבה המפתיעה נקבעה לאחר פגישה לילית שהתקיימה בין יו"ר הוועדה שקד לבין ח"כ עופר שלח מיש עתיד ובה הובהר באופן סופי כי הבית היהודי יתמוך בסעיף הסנקציות הפליליות, בתמורה לתמיכת שלח בסעיף ההסדר.

הסיכום הושג לאחר שהוברר ליו"ר הוועדה כי ללא התחייבות לשלח לא תצליח להעביר את סעיף ההסדר בתמיכת החרדים, ולאחר שאף נציג הליכוד בוועדה יצא אתמול לפני ההצבעה שהיתה צפויה על סעיף ההסדר. כאמור, בעקבות כך, נאלצה יו"ר הוועדה להיפגש עם שלח ולסכם באופן סופי על הסנקציות בתמורה להסדר.

הסנקציות הפליליות, כך מסתבר, נוסחו ע"י היועצים המשפטיים של יש עתיד: גורמים במפלגות החרדיות חושפים הבוקר את הבגידה הגדולה של הבית היהודי ואיילת שקד. אחד מהחכי"ם החרדים החברים בוועדת שקד חושף כי כי באחד המסמכים שנשלחו במהלך המגעים שהתנהלו לגבי הסנקציות הפליליות נותרו סימנים המשייכים את המסמך כנסמך שנוצר במחשבים המשמשים את אחד הגורמים בי"ש עתיד".

משמעות הדבר חמורה ביותר כיון שהיא מוכיחה כי גם במגעים שהתנהלו כביכול מול שקד בניסיון להגיע להסדר בין הבית היהודי לסיעות החרדיות, המגעים בעצם עברו דרך יש עתיד וכך למעשה היא הונתה את החכי"ם החרדים ביצירת מצג שווא כביכול היא מנסה להגיע עמם להסדר.

ח"כ השותף בוועדה מתקשה הבוקר להסתיר את זעמו. "מתברר שלאורך כל הדרך היא מכרה אותנו" הוא אומר בכאב "היא רק ניסתה לקנות את אמוננו בכדי שנישאר בוועדה ובכדי שנצביע בעד הישיבות הציוניות. היום יוכח קבל עם ועדה כי למרות כל ההצהרות הבית היהודי תומך בסנקציות פליליות וכי כל ההצהרות היו לצורך פוליטיקה זולה והונאת החרדים "

במפלגות החרדיות זועמים בעקבות ההתפתחויות וברגעים אלו נשקלת התגובה האפשרית ובאם אכן יוברר בוודאות כי משמעות הישיבה הבלתי צפויה וסדר היום המפתיע הכולל את הסנקציות וההסדר הם שהבית היהודי הגיע לסיכומים סופיים עם שלח, תישקל אף אפשרות של פרישה מהוועדה כבר היום.
גיוס הפגנות התנגדות שקד וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד