י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכה להנהלה: בית משפט החזיר את 45 השוחטים

השימועים שקבע ניסים אלקסלסי בוטלו גם הם, ואין להעסיק שוחטים אחרים במקום המאוגדים • "רק נסיבות הלכתיות תקפות"

בית המשפט חתך. צילום: פלאש90
בית המשפט חתך. צילום: פלאש90

בית הדין לעבודה בתל אביב קבע אמש (ג) כי על הנהלת משחטת הל יסכה באור יהודה, להחזיר את כל 45 העובדים שהושעו מעבודתם בשל התאגדותם וכי אין להעסיק שוחטים אחרים במקום השוחטים הקבועים במפעל.

עוד נקבע כי השימועים שקבע ניסים אלקסלסי, מנהל מערך הכשרות במפעל, ל-19 מהשוחטים בטלים.

כזכור בשני דיונים קודמים בבית הדין, נקבע כי אין הנהלת המשחטה יכולה להחליף את עובדיה המצויים עימה בסכסוך עבודה, ופעמיים התעלמה הנהלת המשחטה מהנחיה זו, והעסיקה רק מקצת העובדים.

בשבוע שעבר, בעקבות התנהלות ההנהלה וסירובה להכיר בהתארגנות העובדים, השביתו העובדים את המשחטה. ההנהלה מצדה שלחה לעובדים מסרים סותרים: מחד, הודעת SMS המודיע לעובדים כי הוצאו לחופשה ללא הגבלת זמן, ומאידך כאמור זימון 19 מהעובדים.

"הנהלת המפעל ואלקסלסי בראשה, רומסים את החוק ברגל גסה. לא ניתן לפטר עובדים במהלך שביתה. שביתה שכל מטרתה להבטיח לעובדים משכורות שלא הועברו להם ולממש את זכותם להתאגד" אומר איתמר פרחי המלווה את איגוד איגוד השוחטים והבודקים הארצי בכוח לעובדים.

זאת ועוד, במהלך השביתה נמנעה כניסתם של העובדים למפעל ונפרצו תאיהם. "ציוד שחיטה וציוד אישי נגנב מהתאים.מעבר לפגיעה האישית , נדהמנו מהזלזול במקצוע. למדנו שההנהלה הזו לא מכבדת דבר, לא את החוק ולא את כבוד הזולת". אומר נ' שוחט במפעל. בכוונת העובדים להגיש תלונה במשטרה במהלך היום(יום ד').

עוד קבע בית הדין, כי רק נסיבות הלכתיות יכולות למנוע חזרתם של השוחטים לעבודה, וגם זאת רק עד לדיון נוסף שנקבע ל-5.3. ההחלטה על כך מצויה בידי רב העיר אור יהודה הרב ציון כהן. ואולם עוד בטרם התקבלה הכרעה כזו ע"י הרב, נמנעה כניסתם של מקצת מהעובדים ללא נימוק, ושני שוחטים חדשים הועסקו במקומם.

"התרגלנו כבר לזלזול של אלקסלסי בחוק, אך זלזול בסמכות הרב הינה צעד חדש" מוסיף פרחי. "לאור הפגיעה בפרנסתם, מציגים העובדים חזית אחת ,כך שיציגותנו לא מוטלת בספק. אנו קוראים להנהלת המשחטה להתעשת, להימנע מהתבזות נוספת בבית הדין ולשבת עימנו למשא ומתן" מסכם פרחי.

ניסים אלקסלסי סירב להגיב לידיעה.
סכין איגוד שוחטים הל יסכה אלקסלסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד