כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בני ברק: תינוק איבד הכרה - ועבר החייאה מוצלחת

פעוט נמצא מחוסר הכרה בביתה של המטפלת • לאחר ביצוע החייאה שב הדופק, והוא פונה כשהוא בהכרה ל'שניידר'

בני ברק: תינוק איבד הכרה - ועבר החייאה מוצלחת

בשעות הצהרים (ד) התקבל דיווח על פעוט שנמצא מחוסר הכרה בביתה של המטפלת ברחוב ירושלים בבני ברק. משה הרמן, כונן מד"א שהגיע ראשון לזירה, החל בביצוע פעולות החייאה בפעוט בן חצי שנה, ואליו הצטרפו כונני 'איחוד הצלה' וצוותי מד"א שהגיעו למקום. לאחר שחזר הדופק לפעוט, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ עם דופק ונשימה לבית החולים שניידר לילדים.

אבי יוסף, חובש 'איחוד הצלה', מספר: "המטפלת מסרה כי השכיבה את הפעוט לישון בשעה 10:00 בבוקר, ובשעה 12 כשבאה להקים אותו לארוחת צהריים זיהתה שהוא ללא הכרה, המטפלת הזעיקה מיידית את כוחות ההצלה, ואני וחובשים נוספים מיחידת האופנולנסים של 'איחוד הצלה' הגענו למקום והתחלנו בפעולות החייאה, לאחר שחזר הדופק הפעוט פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים שניידר כשמצבו מוגדר קשה".

חובש בכיר במד"א, מושיקו מוסקוביץ שהגיע למקום, סיפר: "הייתי במשמרת עם אמבולנס כשקיבלתי קריאה על תינוק מחוסר הכרה ברחוב סמוך, הגעתי למקום בתוך פחות מדקה והתחלתי בפעולות ההחייאה בסיוע כונן מד"א שהגיע גם הוא למקום. אחרי דקות בודדות חזר הדופק והנשימה והפעוט פונה לבית החולים שניידר בניידת טיפול נמרץ של מד"א".

דובי רובנשטיין, חובש 'הצלה גוש דן', סיפר: "כשהגענו למקום מצאנו את התינוק בידי אמו כשהוא ללא דופק ונשימה. התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, ובמהלכן הצטרף צוות טיפול נמרץ של מד"א. נסיונות ההחייאה צלחו, והפעוט החל לנשום בכוחות עצמו".

מאוחר יותר, האב עידכן את כונן 'איחוד הצלה' שבנו חזר להכרה מלאה, וחייו ניצלו.
ילד החייאה פעוט מטפלת דופק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד