ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

החכי"ם החרדים: "יום שיזכר לדיראון עולם"

אישור הסנקציות הפליליות מעורר זעם במפלגות החרדיות • ח"כ ליצמן: "מלכתחילה אמרתי שאין טעם להשתתף בוועדה"

ח"כ יעקב ליצמן. צילום: פלאש90
ח"כ יעקב ליצמן. צילום: פלאש90

ההחלטה הערב (רביעי) להטיל סנקציות פליליות על בני ישיבות הביאה לסערה פוליטית.

ח"כ יעקב ליצמן הגיב כי מדובר באות קלון למדינת ישראל. הוועדה התגלתה כמבצעת הוראותיו של לפיד, שמשתמש בחרדים כמגן אנושי למילוי צרכיו הפוליטיים, על חשבון עולם התורה ובני הישיבות.

״ראש הממשלה נתניהו אחראי ישיר להפקרת החרדים ופגיעה במעמדם ובזכויותיהם של בני הישיבות שתורתם אומנותם. מלכתחילה לא סמכתי על וועדה זו", אמר, "ולא לקחתי בה כל חלק. המסקנות האיומות ממנה ברורות, מצערות וכואבות. מדינת ישראל הפכה מהיום להיות המדינה היחידה בעולם, בה מי שלומד תורה מואשם בפלילים״.

״מביש לראות את נציגי הבית היהודי שהפכו שותפים מלאים לפשע ההיסטורי שיירשם לדיראון עולם, בשל הרמת ידם נגד לומדי תורה".

ח״כ מאיר פרוש אמר: "הליכוד בראשות נתניהו והאחים לפיד ובנט הכריזו מלחמה על לומדי התורה, ויזכרו לדיראון עולם כמי שהביאו לכך שישראל תהא המדינה היחידה בו יחוקק חוק להשליך את לומדי התורה לכלא. גזירות קשות אלו אשר זכורים לנו מתקופות אפילות בהיסטוריה היהודית, יביאו לתסיסה בלתי פוסקת במרכזי היהדות בכל העולם כולו. והיהדות החרדית תצא כמקשה אחת נגד הקמים עליה והיא תנצח״.

ח"כ מוזס הגיב כי, "היום נכתב פרק נוסף בהסטוריה הנוראה של רדיפות הדת היהודית. זהו יום שחור שיזכר לדראון עולם. רק ממשלה אכזרית מכריזה על ציבור שלם של לומדי תורה כעבריינים. זהו גט כריתות בין הממשלה לחרדים. לא נשכח ולא נסלח. לומדי התורה ימשיכו בשלהם בלי קשר לחוק".
סנקציות יהדות התורה מוזס פלילי שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד