כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צהלה ב'יש עתיד': "עשינו סוף לכלא הישיבות"

שר האוצר יאיר לפיד: "החוק שאושר זהה למצע שלנו" • השר יעקב פרי: "לראשונה דין עריק חרדי כעריק חילוני"

צהלה ב'יש עתיד': "עשינו סוף לכלא הישיבות"
פלאש 90

המפלגות החרדיות זועמות, וב'יש עתיד' שמחה: שר האוצר יאיר לפיד ברך הערב (רביעי) על אישור הסנקציות הפליליות נגד תלמידי ישיבות שלא יתגייסו.

"החוק זהה למצע יש עתיד", אמר, "כבר השנה כל צעיר חרדי בן 17 יקבל צו גיוס ויצטרך להגיע לבקו"ם, כבר בעוד חודש עשרות אלפי חרדים יקבלו הודעה שהם יוצאים מהישיבות ויכולים להשתלב בשוק העבודה. יש נסיון ליצור "ערפל קרב" אבל העובדות פשוטות: יש סנקציות פליליות, יש חוק גיוס, יש שינוי היסטורי. מותר לפעמים גם פשוט לשמוח".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר בוועדת שקד אמר כי "חוק השוויון בנטל הוא שינוי מהמעלה הראשונה, חיוני להמשך קיומו של צה"ל כצבא העם ולקיומה ושגשוגה של הכלכלה הישראלית. הוא יוציא מיידית לשוק העבודה עשרות אלפי חרדים, המתקיימים היום מקיצבאות המדינה, ויביא להגדלה דרמטית במספרם של החרדים המשרתים בשירות צבאי ואזרחי. לראשונה בתולדות המדינה נקבע שאם החרדים לא יתגייסו בשיעור שקבעה הממשלה, תוחל עליהם חובת גיוס כמו על כל אזרחי ישראל. בצד זאת יקוצר השירות לבנים בצה"ל, ויוחל מודל חדש, שוויוני וראוי יותר של שירות חובה".

השר יעקב פרי שעמד בראש הועדה הממשלתית לגיבוש החוק אמר: ״כפי שהוחלט בממשלה, עקרון חובת הגיוס יהיה נר לרגלי חוק הגיוס החדש. בפעם הראשונה מאז קום המדינה, דין עריק חרדי יהיה כדין עריק חילוני וחובת הגיוס תחול גם על הציבור החרדי. תם עידן חוק טל לא תהיה עוד אפליה בין דם לדם".

פרי הוסיף כי ״השירות הצבאי והאזרחי, יחד עם יציאת התלמידים מ״כלא הישיבות״ מהווים גשר להשתלבות החרדים בכוח העבודה, דבר שישנה את פני הכלכלה הישראלית״.
חרדים כנסת גיוס לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד