ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יש עתיד חוגגת נצחון: כל חרדי יקבל צו גיוס

ראשי 'יש עתיד' כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת, לחגוג את אישור חוק הגיוס והסנקציות • "למען החברה החרדית ולא נגדה"

יאיר לפיד. צילום: פלאש90
יאיר לפיד. צילום: פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד חוגג ניצחון: במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (חמישי) פתח ואמר: ""לפעמים אפילו במדינת ישראל קורה הדבר הנכון פשוט כי הוא הדבר הנכון. חוק השוויון בנטל שעבר אתמול הוא רגע כזה וזה רגע לאיחוד ולא למלחמה".

"לפני שנה וקצת היינו בעיצומה של מערכת הבחירות", אמר, "והבטחנו אם תבחרו בנו יהיה שעון קיץ, לא נשב עם החרדים, ויהיה שוויון בנטל וחרדים יתגייסו וילכו לעבוד כמו כל צעיר אחר כי הציבור הישראלי כבר לא יכול לשאת את החרדים על גבו. ואנשים הסבירו שאנחנו לא יודעים על מה אנחנו מדברים, ועברה שנה והינה הדברים שדיברנו עליהם מתגשמים", ציין השר לפיד.

"אתמול בלילה עבר חוק השוויון בנטל. עיוות חוקי והיסטורי תוקן כי היינו נחושים ועמדנו על שלנו. הציונות חזרה והיא חזרה עם גאוות יחידה. כולם ילכו לבקו"ם וילכו לשוק העבודה. זה לא יקרה עוד 3 שנים אלא מהחודש הבא. כל צעיר חרדי יקבל צו גיוס. תוך 3 שנים יותר מ-70 אחוז מהצעירים החרדים יגוייסו. אין יותר הנחות. מי שלא ילך לצבא יגיע לשירות הלאומי.

"השוויון בנטל כבר ריסק מפלגות ואנשים. לא עוד. הפצע הזה בחברה הישראלית מתחיל להחלים היום. אני רוצה להודות לגיבורי החוק הזה: יעקב פרי ועופר שלח האיש שעומד מאחורי החוק. אני מודה לכולכם", סיכם לפיד.

ח"כ עופר שלח חבר הוועדה אמר: "מלאכת החקיקה תושלם בקרוב. התעקשנו על ניסוח שמייצר מנגנון מיוחד לפיו אם לא יתגייסו חרדים לצבא ולשירות הלאומי, ב-2017 תוחל אוטומטית חובת הגיוס על כל הציבור החרדי.

"התעקשנו שלא רק שתהיה חובת גיוס אלא שהמונח של סנקציות כלכליות שמשמעותו קניית שירות בכסף לא יהיה בספר החוקים. נתון שלא רבים מכם יודעים: הגידול הגדול ביותר בחרדים שהתגייסו השנה הוא בעיקר במגזר של הצעירים החרדים 18-19 כי לראשונה מערכת הביטחון מבינה שזה צריך לקרות. כולם מבינים שעכשיו זה קורה".

"החוק הזה הוא חוק הוא מהלך דרמטי. זה יאפשר לשמר את מודל הקיום של הכלכלה הישראלית ומודל צבא העם. הדבר הזה נעשה מול הציבור החרדי באמירה פשוטה: אתם צריכים להיות בחזרה חלק מהחברה הישראלית עם זהותכם בלי לשנות אותה, אבל עם שותפות בחברה הישראלית".

"אנחנו לא מוכנים בניגוד למהלכים אחרים שזה יהיה תלוי במזג האוויר הפוליטי של איזשהו זמן. אנחנו נחושים שהחוק הזה יעבוד. כולם מבינים שהפעם זה יקרה. מעל הכול עומדת הידיעה שב-30.07 נהיה בפתח של משהו חדש. כל זה נעשה לפחות מבחינת יש עתיד ובוודאי מבחינתי, כי העיסוק בזה בכנסת היה הפעם הראשונה שהעיסוק פגש את הנציגים החרדיים. החוק הזה יאפשר לשמר את מודל צבא העם. לחרדים אני אומר, לא באים לשנות את אורחות חייכם ולא לחנך אתכם".

השר יעקב פרי גם דיבר ואמר: "עשינו היסטוריה. ציבור המשרתים במדינת ישראל ניצח אתמול את אחת המערכות החשובות ביותר שלו מאז קום המדינה. לראשונה תחול חובת הגיוס גם על החברה החרדית. ודין עריק חרדי יהיה כדין עריק חילוני. הבטחות בחירות הן דרך כלל סיסמאות, אך לא במקרה הזה. אני אומר לכולכם- בשביל זה באתי לפוליטיקה. בשביל זה חזרתי לחיים הציבוריים. היכולת לשנות את הדברים החשובים באמת, היא הסיפור הגדול של השירות הציבורי".

"בניגוד לכל הציניקנים", הוסיף, "אני אופטימי היום. אני אופטימי כי אני בטוח שהחוק הזה הוא חוק טוב ומאוזן. הוא חוק למען החברה החרדית ולא נגדה. אני אופטימי היום כי אני מאמין שרוב רובו של הציבור החרדי רוצה להשתלב בחברה, רוצה להשתלב בשוק התעסוקה ובעיקר לא רוצה לחיות בעוני. אסיים כפי שהתחלתי: מדובר בהיסטוריה- חוק שירות ביטחון וחובת הגיוס יחולו על- כולם".

ועדת שקד אישרה אמש את חובת השירות במסגרת חוק הגיוס, כולל הטלת סנקציות פליליות. במידה ובני הישיבות לא יעמדו ביעדי הגיוס, לאחר חצי שנה תיכנס לתוקף חובת השירות של חוק שירות ביטחון, כולל הסנקציות פליליות.
יאיר לפיד יש עתיד סנקציות קואליציה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד