כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קייב ממשיכה לבעור; 28 הרוגים ו287 פצועים

הסדר עם המורדים? לפי האירועים החמורים באוקראינה היום, נראה כי הוא רחוק מתמיד • רצח, עריפת ראשים ושוטרים הרוגים

הפגנות, צילום: פלאש90
הפגנות, צילום: פלאש90

אוקראינה בוערת: הרחובות הראשיים בקייב נראים כמו שדה קרב, 28 הרוגים כבר נימנו בהם גם שוטרים.

אתמול (ד') בערב נראה היה שהענינים נרגעים, נשיא המדינה, ויקטור ינוקוביץ', הכריז אתמול בערב כי בפגישה עם ראש האופוזיציה הגיע להסכמות על הפסקת אש בין כוחות הביטחון למפגינים.

בהצהרה שפורסמה אתמול באתר האינטרנט הנשיאותי, נאמר כי ינוקוביץ' הסכים לנהל משא ומתן בכוונה לסיים את המשבר המדמם במדינה. הנשיא אף הסכים לנסות ולייצב את המצב באוקראינה "על מנת להגיע לשלום חברתי.

כלי התקשורת המקומיים מדווחים היום כי למרות הפסקת האש, העימותים האלימים בין כוחות הביטחון למפגינים ממשיכים. מניין ההרוגים עלה ל-28, ועוד 287 בני אדם נפצעו. זהו המניין הרשמי של הרשויות בקייב.

נודע כי שלושה שרים של האיחוד האירופי נפגשו הבוקר עם הנשיא האוקראיני, ויקטור יאנוקוביץ'. במטרה לפייס בין הצדדים כדי להחזיר את השקט לאוקראינה. ביום שלישי בלילה חלה הסלמה במצב הלילה שבין יום שלישי לרביעי הוגדר כמרחץ דמים.

המפגינים רצחו בלי הבחנה, ערפו ראשים באכזריות.כלי התקשורת דיווחו על 28 הרוגים ו-241 נוספים נפצעו.

בין ההרוגים עיתונאי בשם וייצ'סלב ורמיי, שלפי רשת BBC הוכה בעימותים. בין הפצועים 79 שוטרים. במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי תפסה האופוזיציה בניינים של הממשלה בחלק המערבי של העיר, כך דיווחו כלי התקשורת והמשטרה המקומית.

לפי הדיווחים, המפגינים הבעירו תחנת משטרה וניסו לתפוס את מטות הממשל המחוזי. המפגינים דורשים את התפטרותו המיידית של ויקטור יאנוקוביץ.
קייב הפגנות בוערת שריפה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד