כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קרע: רבני "תקומה" מבקשים להצטרף לכנס

מגעים להצטרפות לכינוס המועצות • הרב טאו: בנט רוצה לנתק הזיקה לתורה • השר אריאל: אסור שיקחו בני ישיבות מהסטנדר

יתנגדו? כנס רבני הציונות הדתית נגד הגיוס. צילום: קובי הר צבי
יתנגדו? כנס רבני הציונות הדתית נגד הגיוס. צילום: קובי הר צבי

בעקבות הדיווחים על ההכנות לעצרת שהולכת להתקיים בשבוע הבא בהשתתפות כל הזרמים בציבור החרדי במחאה על חוק הגיוס, לבחדרי חרדים נודע כי רבנים מהזרם החרדל"י בקשו להצטרף אף הם לעצרת במחאה על יו"ר הבית היהודי וחברת מפלגתו איילת שקד שהיו שותפים מלאים בהעברת החוק.

מקורבים לבית הגראי"ל מספרים כי גורמים מטעם רבני תקומה פנו לבית הרב בבקשה להשתתף גם הם בכינוס המועצות ההיסטורי, בו ישתתפו מועצות דגל ואגוה ומועצת החכמים של ש"ס, בכדי למחות על סעיף הסנקציות הפליליות.

ידיעה זו מצטרפת לרביזייה שהגישה אתמול בוועדה ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי המייצג את הזרם החרדל"י בבית היהודי ולהצהרתו על כך שלא יצביע בעד חוק הגיוס.

ח"כ יוגב הצהיר לאחר מכן שאף לא יצביע בעד החוק כאשר יובא למליאת הכנסת.

כזכור, מזה זמן רב קיימת תסיסה פנימית בציבור מצביעי תקומה כנגד ההנהגה של הבית היהודי.

מצביעי תקומה עמם שוחחנו היום הביעו זעם רב על התנהלות המפלגה כלפי חוק הגיוס "מי מייצג אותנו בכנסת ?" הם שואלים בזעם רב " האם אנשים חילונים שעושים עסקאות עם עופר שלח הם המייצגים של דעת התורה ושל הקהל הדתי?"

יצויין, כי התסיסה בקרב המצביעים אינה חדשה וכבר לפני מספר חודשים בעת מערכת הבחירות המונציפאליות הגיעה התסיסה לשיאה כאשר הרב צבי טאו ראש ישיבת הר המור ומגדולי הרבנים בציבור הדתי לאומי ובעיקר החרדל"י הוציא מכתב חריף כנגד ראשי מפלגת הבית היהודי בתשובה לשאלת תושב העיר כיצד להצביע בבחירות.

במכתב תוקף הרב טאו את המפלגה על הליכה עם מועמד שאינו דתי בו בזמן שהוא נלחם במועמד דתי כנגדו. חשוב לציין כי הדברים שנאמרו אז רלוונטיים היום בעקבות הסערה שפרצה סביב חוק הגיוס ומעורכותה של הבית היהודי בניסוח החוק בוועדה ובעקבות הבחירות החוזרות בבית שמש שיתקיימו בעוד מספר שבועות.

בין היתר כתב אז הרב טאו בחריפות רבה "האג'נדה של הבית היהודי היא חיסול כוחן של המפלגות הדתיות הציוניות כדי לקעקע את הסטטוס קוו למען הפרדת הדת מן המדינה בכל התחומים ולפרק כל זיקה של מדינתנו אל התורה וכו"

בהמשך המכתב כותב הרב טאו כי הוא מקווה ל"מועמד יותר מועדף ואידיאלי לראשות מפלגת הבית היהודי מאדם חילוני. וניפטר אז מן הצביעות ואחיזת העיניים ותוסר המסכה, ונקווה שגם יוחלף השם שמפלגה זו נושאת בשקר.

"בטוח אני שזה יגרום למפלגות החרדיות לקחת יותר אחריות על המדינה כולה מה שבוודאי יקרב את צעדי גאולתנו".

השר אורי אריאל גם הוא התבטא ברוח זו, בטקס הנחת אבן הפינה לקרית החינוך בדימונה: ״צריך לומר באופן ברור לכולם: לא תהיה מציאות בשום פנים ואופן שבה יקחו תלמידי ישיבה מאחורי הסטנדר. מי שלומד ימשיך וילמד ומי שלא לומד יהיה בשירות עם ישראל בצורה זאת או אחרת.

"צריך להוריד את גובה הלהבות. אפשר להתווכח אבל לא בצורה של גידופים וחרפות. כולנו יחד שבטי ישראל, ונעשה את כל המאמצים בממשלה ובכנסת כדי שכולם יהיו יחד ומאוחדים".
בנט תקומה מועצות קרע ציונות דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד