כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מסיר אחריות? בנט: "שקד הובילה"

לאחר שעות ארוכות של שתיקה ולאחר סערה קשה ב'בית היהודי' פנימה - מגיב יו"ר המפלגה לטענות הקשות על ועדת שקד

בנט. צילום: פלאש 90
בנט. צילום: פלאש 90

הבית היהודי יוצא להגנת החוק: לאחר כמעט יממה של שתיקה מאז שעבר החוק בוועדה, ולאחר שאתמול (ד) טענו מקורביה של שקד כי היא תכננה להגיש בעצמה רביזייה לסעיף הסנקציות, בעקבות אי הסכמה עם עופר שלח על סעיפי החוק, וכי ח"כ יוגב הקדים אותה לפני שהספיקה להכריז על כך. החליטו בבית היהודי בשעות האחרונות להפסיק לשתוק ולצאת להגנת החוק.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עם ישראל ניצח - הצדעה לח"כ איילת שקד". לאחר מכן מפרט בנט את הישגי החוק, שלטענתו הוא מאוזן וחכם.

בנט ממשיך וכותב: "אני שומע בימים אלה קריאות מיותרות, וזה בניסוח עדין - נגד החרדים, נגד תלמידי ישיבות ההסדר המשרתים בקרבי, מוסרים את נפשם בצבא ומוכפשים על ידי אנשים שלא ראו שדה קרב מימיהם, קריאות נגד החילונים, נגד כל מי ששונה מאיתנו. זה חייב להיפסק. גם לנציגי הציבור יש אחריות לעצור את השיח".

בסיום דבריו מפנה יו"ר המפלגה את הקרדיט לחוק לשקד עצמה, ומשבח אותה על עבודתה בוועדה. "בראש הוועדה המורכבת הזו עומדת ח״כית איילת שקד", כתב בנט, "היא מובילה את תהליך החקיקה ההיסטורי בתבונה, בסבלנות, בדיאלוג ובנחישות. תודה לך, איילת".

שקד עצמה אמרה התראיינה לכלי התקשורת הכללית, ואמרה כי אם גם החילונים וגם החרדים תוקפים את החוק - סימן שהצלחנו.

שקד התייחסה גם לטענות חברי הכנסת החרדים על בגידה מצד הבית היהודי, ואמרה: "אני מדברת עם חברי הכנסת החרדים. הובלתי איתם את החוק ושיתפתי אותם בכל התהליכים, וחשוב שהם יהיו חלק מהחוק. ראש הממשלה לקח את ההחלטה הסופית בשאלת חוק שירות הביטחון, ואני מקווה שהם ישתפו פעולה בהמשך התהליך, כי זה חשוב. אני מרגישה שאנחנו עושים היסטוריה".

כזכור, הבוקר קיים יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסיבת עיתונאים בעקבות העברת סעיף הסנקציות, בה הכריז על כך שמדובר במתווה היסטורי. לדברי לפיד, כבר בחודש הבא יקבל כל צעיר חרדי צו גיוס. אך בעוד לפיד חוגג את נצחונו, בבית היהודי העדיפו לשתוק במשך הבוקר, ואף אתמול טרחו לנופף בכך שצפויה הצבעה נוספת בשבוע הבא בעקבות הרביזייה שהוגשה על ידי ח"כ יוגב.
פייסבוק גיוס שקד בנט ווינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד