י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

למה דרעי לא רוצה ייעוץ 'בחינם'? • לייבל'ה מגיש

לייבל'ה מגיש: שמח בכיכר ספרא, הגאב"ד ממתיק סוד עם ארליך, קומזיץ צמדים בסונול, ופינה חדשה - משפט השבוע

למה דרעי לא רוצה ייעוץ 'בחינם'? • לייבל'ה מגיש



קצת פוליטיקה

• לייבל'ה, כידוע, אוהב להיצמד בקביעות ליו"ר ש"ס אריה דרעי. חזקה על האחרון שיוציא מתחת ידו לפחות אייטם אחד לשבוע. ואכן, גם השבוע דרעי סיפק את הסחורה.

יועץ חרדי מוכר, שלייבל'ה לא ינקוב בשמו 'שלא לבייש', שיעץ בעשור האחרון לכמה ראשי ערים בבחירות לרשויות המקומיות, נפגש באחרונה עם היו"ר השואג. במהלך פגישתם הציע היועץ לספק את שירותיו למועמד לראשות העיר בית שמש, משה אבוטבול, בבחירות החוזרות - בהתנדבות.

דרעי שמע, ועל אתר הודיע שהוא מסרב. לייבל'ה נהנה לשמוע את הנימוק: "עשה לי טובה - לא בהתנדבות. באחרונה אדם מוכר הציע לי את שירותיו בהתנדבות... ובסוף הגיש לי חשבונית של כמה מאות אלפי שקלים".

• ומבית שמש לביתר עילית: סגן ראש העיר יצחק רביץ נצפה באחרונה כשהוא מטפס במדרגות אוטובוס האברכים היוצא מידי יום מהעיר להיכל ישיבת מיר בירושלים.

לייבל'ה, המכיר היטב את רכבו של רביץ, גילה כי לא מדובר רק בחיסכון בדלק וירידה אל העם, אלא גם בשיקולים של 'ביטול תורה'. מתברר כי רביץ החליט לערוך את קבלת הקהל באוטובוסים, כדי לחסוך לאברכים טרחה יתרה וביטול תורה, בפרט בימים אלו שיש המנסים להפחית את קול התורה ולומדיה. ועל זה לייבל'ה אומר שאפו.

• עוד בביתר עילית: העירייה הוציאה השבוע מכרז לתפקיד דוברות העיר. תאריך אחרון להגשת מועמדות הוא 24-02-2014. מכיוון שלייבל'ה החליט שלא להתמודד, קיים סיכוי הגיוני שתוכלו לזכות בתפקיד, אם תחפצו בכך.



מחזיק תיק צואה חרדית

• ומכאן לכיכר ספרא התוססת: דרמה התרחשה השבוע בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים. אחד מסגני ראשי העיר שמר את המקום הסמוך אליו לאחד מחברי הוועדה. אך לפתע התיישב במקום עוזר לסגן ראש עיר אחר, כדי לשמור את המקום לבוס. צעקות נשמעו בחדר. והמשנה ליו"ר הוועדה, יוסי דייטש, הרגיע את הרוחות וביקש מהעוזר להתנצל.





• ואפרופו המשנה הפופולארי, מאז קיבל דייטש את תפקידו החדש, הוא משמש כיו"ר הוועדה בפועל, מאחר והראש הרשמי, קובי כחלון, עסוק במהלך ימות השבוע בעיר ללא הפסקה תל אביב, שם הוא מקים תשתית למפלגה חדשה, יחד עם אחיו משה כחלון, ועל זה נאמר ימים יגידו.

• ואם בועדת תכנון ובניה עסקינן, דיון מרתק ופורה במיוחד התפתח השבוע בועדה, בעקבות הדיון על תקציב של 900 אלף שקל לפקחים מיוחדים לצואת כלבים. אחד החברים לא התאפק וסנט בקולגה מהמפלגה המתחרה: "יש הרבה תקציב בפיקוח הוטרינרי, מתאים לך מחזיק תיק צואה חרדית". באשר לזהות הצמד, לייבל'ה מוכן לרמוז רק כי מדובר ב'נקמה' על עקיצה הפוכה שניתנה בקלפי ביום הבחירות האחרונות לרשויות.

• הסגן לשעבר, שהפך לאיש עסקים וליועץ מבוקש בתחום המוניציפאלי והמוסדי, נצפה השבוע כשהוא מתגלגל מצחוק באירוע של הרמת כוסית בכפר ילדים 'דוד' רוממה בירושלים. הסיבה לצחוק הפרוע: חבר המועצה החבד"י יעקב הלפרין, מי שאחראי על הרווחה בבירה, לחש לפינדרוס: "היום להביא אותך לאירוע זה הישג - שעה של איש מקצוע שעולה הרבה כסף".





• ואחרון חביב, דווקא ה'ראיס' של בני ברק, חנוך זייברט, הגיע השבוע לירושלים. לייב'ה חשד בתחילה כי זייברט מקנא בחיי החברה התוססים של הקולגות בכיכר ספרא, אך התאכזב לשמוע כי בסך הכול מדובר בחתונה משפחתית בגוטניק.

כנחמה פורתא, נצמד לייבל'ה לבר המקומי הדלוח בניסיון לדלות פיסת קיגל, והתפלא לגלות את הראיס ובנו המוז'יניק עוסקים בלימוד תורה בשיאה של החתונה. הסמארטפון של לייבל'ה נשלף בדיוק בזמן, כאשר הראיס קם לריקוד והבן יקיר המשיך לשנן את תלמודו, כהכנה למבחנים בתלמוד תורה גור. אצל זייברט, כך מתברר, אין הנחות ופרוטקציות לילד.



הקלאסיקו של היין

• פורים קטן - יין גדול: בליל פורים קטן אירח יקב פלם את פורום היין החרדי של חברת its wine לערב טעימות, ולטיש 'משתה היין' - במסגרתו הושקו בצירים חדשים. גלעד פלם, היינן הראשי של היקב, סקר בפני המשתתפים את האיכויות של היקב והיין - מהכרם ועד לבקבוק, עשיית היין בשיטה האירופאית המסורתית, וסיפור הפיכת היקב לכשר.

לאחר תפילת מנחה וערבית התיישבו חברי הפורום לסעודת פורים ומשתה היין ממבחר היינות של היקב. רוזה 2013, בלאן 2013 והקלאסיקו 2012. לקראת ברכת המזון הפתיע יינן היקב את המשתתפים, והוציא לטעימה ראשונה את יין הדגל הכשר הראשון של היקב, "פלם נובל 2010", שיושק רק לקראת החגים. לאחר דיון הלכתי קצר בין חברי הפורום, הוחלט לברך על היין את הברכה הראויה, ברכת הטוב והמטיב.

בין חברי הפורום נצפו גם: מני גירא – שוורץ קו החשיפות, יוסי רוזנבוים, קלמן V, אברמי פלדמן- ביג בן, נחום קרלינסקי ממכון ל'תורת היין' וכמובן ידידינו חיליק.






גולדשטיין מחכה ללידה הבאה בצאנז

• יקיר המדור, עיתונאי משפחה אריה ארליך, נצפה ביום שני בלילה כשהוא מציין את הילולת סבו, המשפיע הגאון הצדיק רבי משה וובר זצ"ל, בבית המדרש חב"ד במאה שערים. גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס הגיע להשתתף ואף נשא דברים. ארליך, שלא כתב עדיין את הטור 'חמש הערות', אץ רץ להתברך ולהיפרד מהגאב"ד ברכבו.





• צלם האדמו"רים וגדולי ישראל משה גולדשטיין, נצפה השבוע כשהוא אורז את מטלטליו מדירתו המיתולוגית ברחוב רימון בבני ברק לדירתו החדשה בשכונת גני טל ברחוב גרוסברד.

לייבל'ה המבוהל שמע מגולדשטיין עמוס הארגזים כי הוא לוקח חופש עד לסידור הדירה החדשה. למצב רוחו השפוף לא הוסיפה הצהרתו של בעל הבית כי לחנוכת הבית יש להמתין 'עד שנגמור עם סדרת הלידות בצאנז', עליה תוכלו לקרוא פה.





• מסעדת מן המוכן – גישמאקע עסין החדשה בירושלים, ממשיכה למשוך אליה טאלנטים חרדים, מתוך תקווה שהללו יביאו קליינטים ומעריצים. בליל שישי האחרון אחרי חצות נצפתה במקום נבחרת רדיו קול ברמה, הכוללת את מרדכי לביא, אבי מימרן, וכותב הטורים המבוקש השדרן דודי שוומנפלד. גם הצמד ברמן&הלפרט נצפו סועדים את ליבם, כמנהג ליל שישי מקדמת דנא.

קומזיץ הצמדים של סונול

• קומזיץ 'ליל שישי מוזיקלי' נערך הערב במשרדי חברת סונול, ובהמשך בערב מפנק במרחצאות 'חמי געש'. לייבל'ה, כדרכו, הבריז לצורך כתיבת הטור השבועי, אבל הוא התנחם בתמונות הבשר העסיסי שהוגש לקולגות, שחלקם נמנעו משום מה מלהשתכשך במים המבריאים.

ומי ומי במשתתפים? הצמד אריה ארליך ושמעון יאיר ברייטקופף ממשפחה, הצמד מתי גרינפלד ואריק איליוביץ' מ'יתד', הצמד חיים אילוז וישראל כהן מ'כיכר השבת', הצמד אבי שיף וחיים בנדיקט מ'קוקר', משה גלסנר, יצחק נחשוני, נחמן טובול, עוזר דרוק, אהרן קליגר, יעקב רייניץ, אליהו הנדלר, רמי שרעבי, יואב דיליאון, יצחק טסלר, יוסי צלניקר, שלמה לוריא, נחום בנדיקט וצלם 'בחדרי חרדים' יעקב כהן - שגם תיעד.











• שר השיכון, אורי אריאל, ביקר בארגון זק"א, ואירגן תפילת מנחה בחניון בסיום הביקור. לייבל'ה תיעד.



יקי מתחתן, יואליש מחתן ויואלי מצלם

• שבוע שעבר חשף לייבל'ה במסגרת המעקב אחרי החדש של 'מעריב', מנדי גרוזמן, כי הגרפיקאי של הדסק החרדי בעיתון טעה בתמונת הגר"ש אוירבך. מתברר כי גם בדסק המדיני של היריב המצב לא משהו: בסוף השבוע בחרה סימה קדמון, הפרשנית הפוליטית של 'ידיעות אחרונות', להחליף את יעקב אשר בח"כ מש"ס.





• הברנז'ה העיתונאית קיבלה השבוע בתיבות הדואר הזמנות לחתונתו של בוגר 'בחדרי חרדים' הבלתי נשכח, יקי אדמקר, האחראי על תחום ה'לענייני' בוואלה. לייבל'ה חיטט באותיות הקטנות, ומצא שיקי הוא בכלל בנש"ק - נכד של הבעש"ט ורבי נחמן מברסלב. עם ייחוס כמו שיש ללייבל'ה, הוא לא מתרגש.





• יואליש קרויס, איש 'העדה החרדית', השיא השבוע את בנו באולמי 'בנות ירושלים', ודאג להביא לאירוע גלריה מרשימה של עיתונאים וצלמים, בהם: יקי אדמקר, וואלה, אלי ביתאן, בחדרי חרדים, שלומי גיל, משפחה, עקיבא נוביק, ידיעות אחרונות, ארי גלהר, יאיר שרקי, גל"צ, ועוד. צילום: פלאש 90.





• ואותו נוביק, נצפה בביקור צפוף ליד סירי הצ'ולנט ב'אליז' בבית ישראל. לייבל'ה מתקשה לשכוח את דעתו של נוביק, כי צ'ולנט טוב נמדד במספר המרתפים והמחסנים שצריך לעבור בדרך. ויש גם תמונה למזכרת, והגיגים ותובנות בפייסבוק.








• לייבל'ה פגש השבוע במפתיע את יואלי דיקמן ותזמורתו, בשעות הלילה המאוחרות בהיכל הכולל 'עטרת שלמה' במודיעין עילית. לבסוף התברר כי לא מדובר בכולל זמרים חדש, אלא בצילומי קליפ לשיר חדש של המוסדות המפוארים. דיקמן והחברים המתינו בסבלנות ראויה לשבח שהאברכים יפנו את היכל הכולל, ואז פנו למלאכה.

• מזל טוב לסבא העצבני, דודי שוומנפלד, להולדת נכדו, בן לבנו המתגורר בלונדון.

• ולסיום, פינה חדשה בלייבל'ה:

משפט השבוע: "מי היה מאמין ש'העדה החרדית' תיחרב לפני מדינת ישראל" [בעלזאי מאושר].
לייבלה רכילות עיתון יקי אדמקר ארליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד