י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרומו? בחור ישיבה התייצב, ונשלח לכלא 6

שמואל אייזיק גבאי, תלמיד ישיבת 'שערי תורה' ברסלב, התייצב באיחור • בפניו הוצב אולטימטום: תתגייס או שתישלח למעצר

מחאות בכלא 6. צילום: בחדרי חרדים
מחאות בכלא 6. צילום: בחדרי חרדים



האם הסערה הבאה בפתח?

'בחדרי חרדים' חושף כי בחור ישיבה בשם שמואל אייזיק גבאי, תלמיד ישיבת 'שערי תורה' ברסלב, עצור בכלא 6 בעתלית כבר מיום שלישי האחרון.

תחילתו של הסיפור כאשר ביום שלישי התקשרו מלשכת הגיוס לביתו של בחור הישיבה, וביקשו ממנו להגיע ללשכת הגיוס בירושלים. שמואל אייזיק התייצב כנדרש, ואז נאמר לו שהוא מגויס, זאת בגלל שנחשב משתמט למשך שבעה ימים.

בחור הישיבה ביקש שלא להתגייס עקב חפצו ללמוד תורה, ונלקח לשופט, שגזר עליו 20 ימי מעצר בכלא 6 בעתלית. השופט הדגיש בפניו שאם יחליט לחתום כי הוא מתגייס - הוא ישוחרר.

חבריו של הבחור מספרים על בחור ירא שמים, ששומר על עיניו ותמיד הולך עם ספר ביד. לדבריהם, הסיבה בשלה לא התייצב במשך שבוע ככל הנראה נובעת מאי הבנה, כיון שלא קיבל אף פעם צו התייצבות.

בחור הישיבה סיפר אמש (ה) בראיון היישר מהכלא ל'קו הסקופים', כי הוא נמצא בכלא 6 ליד צעירים חילונים המנבלים את פיהם ומציקים לו בגלל שמירת העיניים שהוא מקפיד עליה.

לדבריו, "הגעתי בלי תפילין, לא חלמתי שאעצר, ביקשתי תפילין וראיתי שהן פסולות, אז חיכיתי עד שהורי יביאו לי תפילין של רש"י ושל רבינו תם. גם אוכל התעקשתי לקבל מנה בכשרות הבד"ץ, ושבתתי רעב עד שקיבלתי אוכל מהדרין. אני מרגיש את ההסתה מבחוץ שמשפיעה, ובחור ישיבה לא יכול להיות בכלא בגלל המנטליות החילונית והסביבה העוינת".

מספר עסקנים מקהילת 'שובו בנים' החלו לטפל במקרה, ולדאוג לכל מחסורו של הבחור.
בחור ישיבה ברסלב התייצבות כלא 6 צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד