ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תלמידי ישיבות! כולנו לכלא בגאווה • טור אישי

עו"ד וסרן יצחק שיינפלד מכריז בגאון: "במלחמה זו כולנו לוחמים וכולנו נלחמים" • כולנו בני ישיבות, וכולנו נלך לכלא בגאווה

תלמידי ישיבות! כולנו לכלא בגאווה • טור אישי



החלטות וועדת הכנסת לשוויון בנטל, בטעם שקד מרירררר. שקד שמבחוץ נראה מושלם, מתפצח בפה בפריכיות מעקצצת, ו....מרירות מרה ממלאת את חלל הפה יורדת עד חדרי בטן. המון רצון טוב של פוליטיקאית לא מנוסה שכשלה מול אג׳נדה של טובע הנאחז בגלגל ההצלה היחיד שתחת ידיו הלא אמונות. הכה בחרדים ובכל הכוח. ולא! תסיים כמו אביך מספר מנדטים זעום וקץ פוליטי מהיר.

איני כועס על סמ״ר ״יהיר לפיד״ גם לא על ראש השב״כ מיל השר יעקב פרי שלהבדיל מהג׳ובניק לפיד שאת שרותו הקרבי עשה בקריה בת״א, במשרדי הביטאון הכושל ״במחנה״ כשגם לוחמי גל״צ התכבדו בשירותו הלוחמני וכלי נשקו היחידים מקלדת ומכונת-כתיבה, עשה שירות מלא ומצטיין והגיע לפסגה ולא בפרוטקציה.

שניהם רוצים לשרוד פוליטית. זעקת מעמד הביניים עליה דוושו לכנסת נמוגה בצוק העיתים. גם הם הפנימו ומבצעים הלכה למעשה שאת ״מה שרואים מכאן לא ראינו שם״. נשאר הנושא הוותיק שלא נס ליחו, בעיתות מצוקה כשהסקרים לא מחמיאים, כשתוצאות הכלכלה וביצועי המשק לא מזהירים.

כשהרפורמות המובטחות תקועות ולא רק בנמלי הים, כשמשרד האוצר הופך לנטל על כתפי השר הממונה ולא לראשונה. חוזרים בעזרת התקשורת האוהדת להכות בחרדים.

לפיד-פרי-נתניהו-ליברמן-שטרן. יודעים שחרדים לא יגויסו בכוח. החגיגה שתהיה כאן בעת שיובילו את ראשוני הסרבנים לכלא תשתק את המדינה ותבאיש את שמה בעולם החופשי כולו. הנתק הפוליטי לא יהיה בר איחוי לעולמים. זאת פוליטיקאים מבינים. את עצמם ועתידם הם סופר-אוהבים.

אם כן למה זאת אנוכי?

כך זה בעולם של ״חטוף ואכול כי אין מחר״, התנהגות והתנהלות ישראלית טיפוסית. כשאין חשיבה איסטרטגית ותכנון ארוך טווח לשנים מעבר לטווח של נראה וסמוך״.

בד״כ יש טקטיקה לרגע, מקסימום חשיבה טקטית לשנה הקרובה. ברגע שהחוק נועד להכנס לתוקף ב2017 הוא לא מעניין. זו הקדנציה הבאה!! בסגנון של ״או שהפריץ ימות או שהכלב ימות״.

כרגע, הדאגה היחידה והמרכזית לשמר את הגועליציה הקיימת. קרי: קואליצית צמד האחים בנט-לפיד ותאומי הסיאם נתניהו-ליברמן. לאח-בנט אומר: עם אח כזה! עדיף להיות בן יחיד.

ולתאומי הסיאם אומר: הספרות המקצועית מגלה, שתמיד אבל תמיד תאום אחד שאב את החיות מהשני ונשאר בודד ללא תאומו. אין ביטוח או ביטחון מי השרדן? ומי ישאר הליצן?

ביבי השרדן הבלתי נלאה, נסחט ונלחץ מאוים ומפוחד , אבל שורד. אותה כתף קרה שהוא הפנה לחרדים שהעלו אותו לשלטון, הוא יפנה לכל מי, מפלגה, או אישיות שתאיים על שרידותו ברגע מסוים. ביבי לא מנהיג, ביבי מונהג. זאת כולנו כבר הפנמנו. אצל ביבי ההיסטריה קובעת את ההיסטוריה.

אם כן, מה לגדולי התורה וכלל העסקנים החרדים שנזעקו? הם לא יודעים את הכלל של הפריץ והכלב?

הבעיה: הקרע שנפער בינינו לבינם. העובדה שנוצרו מחנות נפרדים. אנו והם. הם ואנו. הם- המשרתים-חסידי הארץ שלא מאמינים בצורך הלאומי-דתי של התמסרות מלאה ללימוד התורה. לבין, אנו- חסידי ציון המאמינים בכל ליבם והכרתם כי לימוד תורה בקדושה וטהרה הינו הבסיס לחיותינו הלאומית בארץ והאישית בכל מקום. הכרה זו של ״הטובים ללימוד תורה״. הינה אמונית. מי שלא מאמין לא יבין. וזו הבעיה.

בחורי הישיבה לא יגויסו בכפיה, הסנקציות הכלכליות ישפיעו ויורידו את הציבור לאשפתות ולמחסור. אולם ״אין עניות בציבור״. החגורה תהודק, בעלי היכולת בעולם ובארץ יתאמצו מעבר ליכולתם, לא קצרה ידו של בורא עולמים. עולם התורה נעזר מאד ע״י המדינה אך יתקיים גם ללא עזרתה. אנו מאמינים, כי הגענו פה בארצנו הקטנטונת למצב הכלכלי הנוכחי שהינו פלא עולמי, רק בזכות התמיכה בלומדי התורה. וכשזו תמנע! מי יודע. גם זו ידיעה אמונית. מי שלא מאמין לא יבין.

את לפיד וחלק מחבריו לא מעניין מצבת כוח האדם בצה״ל, או מספר הלוחמים. בניהם משרתים בקריה ובכל מקרה קל״ב (קרוב לבית) הם לא מודאגים מפירוד הלבבות והקרע שנוצר. את חברי ״אין עתיד״ מעניין רק עתיד הסקרים בשבועות הקרובים. מערכת השיסוי,ביזוי, שעוד עלולה לגבות קורבנות משרתת אותם. הם לא חוששים שגם אותם אלפים שכיום משרתים במסגרות צהליות שונות, בשירות לאומי, בשירות אזרחי יפסיקו עפ״י הוראת גדוה״ת או מצפונם והכרתם לשרת-להתנדב.

האג׳נדה מובילה והיא תנצח. רק שזה עלול להתברר כניצחון פירוס. שכרו יצא בהפסדו. גם המשרתים כיום לא ישרתו.

במלחמה זו כולנו לוחמים וכולנו נלחמים. גם אלו שמסיבותיהם האישיות צריכים לעזוב את ספסלי בית המדרש יידרשו להשאר ועל כל פנים, לא להתגייס. צה״ל והשירות האזרחי-לאומי יהפכו. ל״חרדים-ריין״.

ללפיד זה ממש לא מפריע. בימים שכאלו ובזמן שכזה. כולנו צריכים להכריז בקול גדול: כולנו בני ישיבות, כולנו לכלא ובגאווה.
חרדים כלא גיוס טור בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד