כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרבצ"ר לשעבר: "נוכל גם ללמוד כמו החרדים?"

הרב הראשי לצה"ל לשעבר, הרב אביחי רונצקי, מצטרף למחאת עולם התורה: "האם גם אנו מבינים שבאמת תלמוד תורה כנגד כולם?"

הרב רונצקי
הרב רונצקי



לאחר החלטות הועדה אתמול על הטלת סנקציות פליליות על בני הישיבות, הרב הראשי לצה"ל לשעבר ר' אביחי רונצקי ראש ישיבת "איתמר", מצטרף אף הוא למחאה האדירה של עולם התורה נגד ממשלת השמד.

בדברים שפירסם הרב אביחי בפיסבוק שלו כתב "האם גם אנו מבינים שבאמת "תלמוד תורה כנגד כולם", וביטולה הוא שורש כל הבעיות שקיימות בעם ישראל", את הדברים כתב הרב אביחי לאחר שיעור מיוחד שמסר הבוקר הראשל"צ הגר"י יוסף בישיבת איתמר, הראשל"צ מסר למעלה משעה שיעור מיוחד בנושאים הלכתיים.

הרב אביחי שהתפעל מאד מהשיעור המיוחד כתב בדף הפיסבוק שלו "ערכה של תורה חוויה אדירה היתה בישיבתנו באיתמר אמש בשמיעת שיעורו של הרב הראשי, הרב יצחק יוסף. אינני מתכוון דווקא לשיעור המרתק שנשא הרב, אלא לעצם הופעתה של תורה, שנראתה בהוד אצילותה עוד קודם שהרב פתח את פיו.

לאחר השיעור שאלתי את עצמי, האם גם בעולם הדתי-לאומי יש לימוד תורה כפי שפגשנו אצל הרב יצחק יוסף, שעוד משחר ילדותו התורה היתה עיקר חייו, האם גם אנו מבינים שבאמת "תלמוד תורה כנגד כולם", וביטולה הוא שורש כל הבעיות שקיימות בעם ישראל?

"האם חברי ועדת שקד מבינים שבלימוד התורה ברציפות, למעט הפסקה קצרה לשרות הצבאי מונח המפתח לגאולה האמתית של עם ישראל בארצו?" כתב הרב אביחי שמצטרף אף הוא למחאת עולם התורה כנגד מפלגת הבית היהודי.
צבא גיוס לימוד תורה ועדת שקד רונצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד