כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רוח הקודש של הגראי"ל: "תקברו אותו בפוניבז"

שאלת מקום קבורתו של רבה של מץ, הגיעה לפתחו של הגראי"ל • לאחר שהכריע, התגלה כי המנוח רכש חלקת קבר במקום

הרב במברגר זצ"ל
הרב במברגר זצ"ל



השבוע נפטר הגאון הרב משה אריה במברגר זצ"ל, רב הקהילה החרדית בעיר מץ בצרפת, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'. הגרמ"א זצ"ל נטמן בבית העלמין של פוניבז' בבני ברק.

מתברר, כי בבחירת חלקת הקבר התרחש סיפור מעניין. חברי קהילתו של הגרא"מ, ביקשו כי יטמנו את רבם הנערץ בבית העלמין המקומי. אולם רעייתו האלמנה, הרבנית במברגר, סירבה ודרשה כי יטיסו את הארון לארץ ישראל ויקברו אותו בהר המנוחות. כל צד התבצר בעמדתו, ולבסוף הוחלט להביא את השאלה להכרעתו של הגראי"ל שטיינמן.

בא הכתוב השלישי - הגראי"ל - והכריע: "תקברו אותו בבית העלמין של פוניבז'". בני המשפחה מיהרו לנסות ולאתר את האחראי, אך במשך שעות ארוכות, לא היה הלה זמין. רק בשעת לילה מאוחרת, הצליחו לתפוס את האיש. הוא הסביר להם כי ישנה תפוסה מלאה בחלקת פוניבז', אך עם זאת, הוא מוכן לצאת יחד איתם אל השטח, כדי לנסות ולאתר בכל זאת פיסת אדמה פנויה.

לאחר שוטטות ארוכה, הצליח האחראי לגלות חלקה בודדת, אך הבהיר להם כי הוא חושב שהיא נמכרה לאחרונה, ועליו לבדוק זאת בפנקסי ההנהלה.

האחראי נכנס למשרד, עיין ברשימה, והתגלה לו כי החלקה אכן נמכרה לפני שלושה חודשים, ל...הרב במברגר המנוח, שלא שיתף משום מה את בני המשפחה ברכישה שעשה.

עצתו של הגראי"ל התגלתה כנבואה, והפכה לשיחת השבוע בקרב המשפחה.
במברגר הגראי''ל קבר פוניבז' חלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד