ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

קייב: חרדים הותקפו, הרב המקומי קורא לעזוב

המהומות בקייב נמשכות: יותר ממאה הרוגים ביממה האחרונה • רבני העיר קוראים לעזוב או מבטיחים שמירה צמודה

בית כנסת בקייב. צילום: פלאש 90
בית כנסת בקייב. צילום: פלאש 90



המהומות באוקראינה נמשכות: יותר ממאה אזרחים נהרגו אתמול (ה) בקייב, במהלך עימותים בין כוחות הביטחון למפגיני האופוזיציה, כך מדווחת רשת CNN.

הלל כהן, יו"ר הצלה אוקראינה, מספר ל'בחדרי חרדים' על מקרה חמור שאירע אתמול לקבוצת מתפללים השוהה באוקראינה בסיור בקברי צדיקים. הקבוצה, שמנתה כעשרים איש מישראל, הגיעה לציון בברדיצ'וב והתכוננה לגשת למקום ולהתפלל, כאשר רכב עצר לידם ומתוכו יצאו שני גויים שקראו להם לעזוב את המקום. "אתם מלכלכים לנו את העיר", קראו, ואחד מהם אף הוציא רובה קלצ'ניקוב וכיוון אותו לעבר קבוצת המתפללים.

המלווה הרוסי של הקבוצה פנה ברוסית אל שני המפגינים, והסביר להם שזו קבוצה מחו"ל ואין להם שום ענין או חלק במה שקורה במדינה, וביקש מהם לעזוב.

לדברי כהן, המקרה הזה אמנם הסתיים ללא נפגעים בחסדי שמים, אבל הפחד העיקרי של התושבים בכלל והחרדים בפרט הוא מפני האנרכיסטים, שלקחו 'טרמפ' על ההפגנה.

במקביל, הרב משה ראובן אסמן, מרבני קייב אשר מחזיק בית כנסת מפואר במרכז העיר, נמלט מקייב, וקרא גם לציבור התושבים לעזוב את העיר עד יעבור זעם. רבה הראשי של קייב, הרב יעקב דב בלייך השוהה בארה"ב, אומר כי האבטחה בבית הכנסת שלו תוגברה, וכי מי שיצטרך בשבת ליווי - יקבל אבטחה אישית לביתו.

הרב יונתן מרקוביץ, שליח חב"ד בעיר, מספר ל'בחדרי חרדים': "אני ומשפחתי נמצאים פה ונישאר פה, למרות ששני ילדי נאלצו להישאר לישון ביום רביעי בלילה אצל אחד המלמדים מחשש להגיע הביתה. ישנן משפחות שעזבו עד יעבור זעם, אבל הרוב נשארים כאן. אכן יש קצת פאניקה, אבל זה לא במימדים גדולים. אנחנו לא מפחדים מהמפגינים, כי הם נלחמים נגד השוטרים ונגד אנשי הממשל, הפחד הוא בעיקר מחוליגנים שלוקחים 'טרמפ' על ההשתוללות".

לדבריו, "אצלינו בבית כנסת ובבית חב"ד תגברנו את האבטחה, שומר חמוש מאבטח את המקום, ואנו מצפים לעשרות אורחים שמבקרים בקייב לצרכים שונים שיבואו להתארח אצלנו בשבת.

משרד הפנים: לא להגיע למרכז העיר

ביממה האחרונה, שידרה הטלוויזיה האוקראינית קטעי וידאו בהם נראים המפגינים מובילים כמה שוטרים שלכדו למחנה המחאה במרכז המדינה. חבר פרלמנט מהאופוזיציה אמר כי השוטרים מוחזקים בבניין העירייה ש'נכבש' על ידי המפגינים.

אתמול, קרא משרד הפנים האוקראיני לתושבי קייב שלא להגיע למרכז העיר, מוקד המהומות, ולהימנע ככל האפשר מיציאה מהבתים. "לפי שעה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להמעיט ככל האפשר בנסיעה ברכב פרטי ולהימנע מלצאת לרחובות", נמסר בהודעת המשרד, "ברחובות קייב יש אנשים חמושים עם כוונות תוקפניות". שר הפנים האוקראיני מסר עוד כי כוחות המשטרה צוידו בנשקי לחימה.

המהומות באוקראינה, נזכיר, החלו בנובמבר על רקע החלטת הנשיא ינוקוביץ' לזנוח הסכם סחר חשוב עם האיחוד האירופי, ובמקום זאת לשוב לחיקה של רוסיה. המונים מ-46 מיליון האזרחים של אוקראינה יצאו לרחובות כדי להפגין נגד הפניית העורף שלו למערב, בה תלו את תקוותיהם לחיים טובים יותר. הם רואים בינוקוביץ' משתף פעולה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ומי שנכנע למדיניותה הכוחנית של מוסקבה. המאבק התפתח ואוקראינה הפכה בחודשים האחרונים לאחת מזירות הקרב הראשיות בין רוסיה המתעצמת לבין המערב בראשות האיחוד האירופי וארה"ב, והמתח סביב המתרחש בה מזכיר את ימי המלחמה הקרה.
חרדים מחאה רב אלימות קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד