כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הנאומים: אשת הטייס, הח"כ הנמרץ ומושך הזנבות

אשת הטייס ודעתה על קווי הנייעס • הח"כ הנמרץ והעיתון שהוא קורא בכל בוקר • ומושך הזנבות עם מאמרי 'השקפה' מהנופש באיטליה

הנאומים: אשת הטייס, הח"כ הנמרץ ומושך הזנבות



אמרה אשת הטייס

כנסו. כנסו, בבקשה. עוד רגע אני מתפנה אליכם. אני רק צריכה לסגור עם רויטל, הדוברת שלי, את הראיונות שלי בתקשורת החרדית. כן, רויטל. תסגרי לי עם קול ברמה וקול חי וגלי ישראל וכל הקווים הטלפוניים האלה שלהם. הערב אני מסתערת על כל הערוצים של החרדים כדי להסביר להם כמה אנחנו, הבית היהודי בכלל ואני בפרט, אוהבים את התורה ועושים הכול כדי להגן עליה. רק תגידי להם שבשום אופן לא אסכים לענות על שאלות בנושא מערכת היחסים הקואליציונית עם יש עתיד והליכוד. זה לא צריך לעניין אותם, ושלא יבלבלו לי במוח.

רויטל, אל תתרגשי ואל תיכנסי ללחץ. אני לא פוחדת שהם ישאלו אותי למה כל הזמן דיברתי נגד סנקציות פליליות וברגע האחרון החלטתי לתמוך בהן. כבר עברתי ראיונות הרבה יותר קשים אצל רזי והסתדרתי. אצל החרדים הרבה יותר קל. אני אוהבת להתראיין אצלם. הם שמחים לשמוע חילונית כמוני מדברת על חשיבות לימוד התורה. כבר שנה וחצי אני מתראיינת בכל המהדורות ושומעת בקול של המראיינים איך הם מתמוגגים מנחת. את לא זוכרת כי לא עבדת אצלי אז, אבל ככה עברתי איתם את סיפור הקיצוץ חמישים אחוז בתקציבי הישיבות, וזה אחרי שהבטחתי להם מאה פעם שלא תהיה שום פגיעה בעולם התורה. תסמכי עליי, אני אסתדר איתם יופי.

את חוששת שלמרות הכול הם יקראו לי בוגדת ושקרנית? אל תדאגי. רק תשיגי לי דחוף את ההקלטה הזאת של הויקיליקס החרדי מהבית של הרב שטיינמן. זאת ששומעים שם את הפובליציסט הכי בכיר שלהם מדבר על הפגישות שלנו ועל האמינות והיושרה שלי. איך הוא אמר שם? שאני אשת טייס ושאצל טייסים יש יושרה כזאת שאין במקומות אחרים.

מה את צוחקת מעבר לקו? נזכרת בתקופת השירות שלך בבסיס רמת דוד? טוב, האמת שגם בעלי צחק כשהוא שמע את זה. הוא אמר לי שמזל שהוא כבר לא בשירות פעיל, כי בדיחה כזאת באמצע טיסה מבצעית עלולה להביא לוורטיגו. החרדים האלה עוד תקועים עם הספר של עזר וייצמן על חיל האוויר שהם לוקחים מהספרייה העירונית בשקט. הייתי פעם בספריית בית אריאלה בתל אביב, והספרנית אמרה לי שרק חרדים עוד קוראים את הספרים על מלחמת ששת הימים. אולי בגלל זה הם מעדיפים להתגייס לשח"ר כחול. טוב, את זה אני בטח לא אגיד להם בשידור.

אני מתלבטת רק בדבר אחד, ותגידי לי מה את אומרת: מה אענה אם ישאלו על הפגישות שלי עם רבנים וראשי ישיבות? מה? אני לא מאמינה. כבר פורסם הבוקר בתקשורת שלהם על המפגשים שלי איתם בעזרת הנשים של בית הכנסת רמב"ם בתל אביב? פטפטנים כאלה. אני מבטיחה לך שזה לא יצא ממני. חודשיים נפגשתי שם עם כולם ולא הוצאתי מילה מהפה. אפילו את ידעת על זה רק לפני שבועיים, כשבאת לאסוף אותי וראית רב אחד יוצא עם מגבעת על הפנים ורץ לאוטו.

למה הם חשפו את זה? אני אגיד לך. התקשורת שלהם יושבת להם על הראש. כל הזמן שואלים אותם מה יוצא מזה שהם יושבים בוועדה ונותנים לה לגיטימציה. לא רואים שהם מקבלים משהו. אז הם מדליפים על מפגשים בסגנון חסמב"ה, עוד ספר שרק הם קוראים, בעזרת נשים נידחת ועל שיחות עמוקות אל תוך הלילה.

גם את רוצה לתדרך אותם על הפגישות האלה ולספר איך השגתי להם הקלות בחוק הגיוס? באמת לא צריך. אעשה את זה בעצמי בראיונות הערב. בינתיים, יושבים מולי שני חרדים שבאו עם חצי טון ניירות וכנראה מכירים את החוק הזה כמו שצריך. השיחה איתם היא אוף דה רקורד, ואני פותחת הכול. הם התחייבו שלא מצטטים כלום בשמי אלא בשם גורמים בכירים בבית היהודי. לא-לא, אני לא אסתבך. תסגרי לי את הראיונות במשודרת הערב ואני כבר אסתדר איתם לבד. יאללה, ביי. ותתחילי להזיז את עצמך.

מאיפה נתחיל? מהפגישה אתמול עם ראש הממשלה? לא, על זה אדבר היום בערב. אני רוצה שלפחות אתם תבינו שאפשר לרמות רק את מי שרוצה שירמו אותו. מי שלא רוצה, אי אפשר. הנה, הסוחר הערמומי הזה, אריאל אטיאס. שמעתי שהוא התראיין אצלכם וטען שכבר חמישה חודשים ידוע לו שיש סיכום בינינו ליש עתיד על סנקציות פליליות. אני אגיד לכם מאיפה הוא ידע את זה: הוא דיבר עם עופר שלח, וההוא, בלי להתבלבל, סיפר לו שיש התחייבות ליש עתיד שאף סעיף לא עובר בוועדה בלי אישור שלו. בנימין נתניהו נתן את ההתחייבות הזאת ליאיר לפיד בזמן שהחוק עבר בקריאה ראשונה, וכל היתר משחקים ועבודה בעיניים.

אז למה חברי הכנסת האחרים שלכם המשיכו לשחק את המשחק? שאלה מצוינת, אבל לא אני הכתובת שלה. אני עובדת בבית היהודי, והמטרה שלי היא להרגיע את הרבנים שלי שלחוצים מהרבנים שלכם. לכן הלכתי לכל המפגשים האלה ואמרתי להם מה שאמרתי. מי שמחפש אמת, שיילך לעולם האמת. אבל איפה השכל הישר שלהם? הם לא מכירים את נתניהו ואת יכולת העמידה שלו בלחצים? הם לא שמעו את לפיד אומר בביטחון שיהיו סנקציות פליליות ושהממשלה לא הולכת ליפול בגללן? הם לא שמעו את עמית סגל מדווח לפני חודש בשם גורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה שאין מצב שלא יהיו סנקציות פליליות? הם ידעו בדיוק כמו שאני ידעתי. אבל יש אצלכם מלחמות פנימיות, ואלה שמתפרעים ברחובות ומושכים בזנבות של סוסים טוענים שהנציגים לא עושים כלום - אז הם חייבים להראות להם שהם כן עושים משהו.

כמו שאני מכירה אותם, עכשיו הם יטענו שההקלות המעטות שיש בחוק, כמו גיל העמידה ביעדים ומיהו חרדי לעניין זה, הגיעו בגלל שהם צעקו עלינו במליאה מצד אחד ונועדו איתנו בחשאי מצד שני. ואני אומרת לכם: לא דובים ולא יער. מי שהסכים להקלות היה שלח, שחושב שבעוד ארבע שנים לפיד יהיה ראש הממשלה ולא רוצה קרבות עם החרדים. לכן הוא הסכים להרחיב את היעדים, כדי לתת להם צ'אנס לעמוד בהם ולמנוע מלחמת אחים.

ואגלה לכם עוד סוד קטן: באופן אישי אני חושבת שסנקציות כלכליות היו עובדות טוב יותר, אבל נפתלי בנט חושב באותו ראש כמו לפיד כי גם הוא רוצה להיות ראש ממשלה. צריך סנקציות פליליות כי זה מה שהציבור רוצה, וצריך יעדי גיוס סבירים כדי למנוע מלחמת אחים בעוד ארבע שנים. כל היתר? מעשיות ואגדות לילדים.

ח"כ נמרץ. צילום אילוסטרציה: פלאש 90צילום: ח"כ נמרץ. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
ח"כ נמרץ. צילום אילוסטרציה: פלאש 90


אמר הח"כ הדינמי

חברים, אני באמת מצטער שאני לא יכול לדבר איתכם על נושא הגיוס וועדת שקד. יש אצלנו החלטה כזאת שלא מדברים, כדי לפעול בשקט מאחורי הקלעים. אתם הרי יודעים שאני לא זה שדיווח לכם על הפגישות עם נתניהו ועם פרס. באמת אין לי מושג איך זה יצא החוצה. בטח העוזרים שלהם רצו שהציבור החרדי יידע שאני עדיין מסכים להיפגש איתם.

מה השגנו בפגישות האלה? אמרתי לכם שלא תשאלו אותי על זה. כל מה שפורסם בנוגע לזה שישבתי עם נתניהו במשך שעה וחצי ושהזהרתי אותו שאם יילך על סנקציות פליליות נלך בבחירות הבאות עם משה כחלון - לא סיפרתי על זה אפילו לאשתי. באמת לא נורמליות ההדלפות האלה מהצד של ראש הממשלה. האנשים שלו גם הדליפו שהקולגה שלי, זה שתקף אותי על הפגישות עם נתניהו, רץ להיפגש איתו בעצמו. תאמינו לי, בפעם הבאה שאני הולך להיפגש עם נתניהו אני מחתים אותו על טופס סודיות ומפקסס לכם אותו למערכת. אחרת זה לא יילך.

ואני גם כועס מאוד על אחרים שמדברים. מי ביקש מההוא שיצאתם מהחדר שלו לפני כמה דקות לספר לכם על השינוי ממכסות ליעדים? דברים כאלה צריכים להישאר בשקט עד שהחוק עובר, ואז פותחים את יתד נאמן ורואים מי עשה הכול. אני באמת לא רוצה לדבר, אבל מה אתה חושבים לכם? שבלי הפגישות שלי עם נתניהו והשיחות עם בנט היה זז משהו? ושבלי הצעקות שלי בוועדת שקד היה מתקדם משהו? בבקשה, כנסו לוועדה ותראו מה קורה שם. הרי אני מנהל את העסק שם. בלי אישור שלי, גברת שקד לא יכולה לצאת החוצה להפסקת קפה.

אז מה אם חטפנו סנקציות פליליות. גם ככה הן ייכנסו לתוקף רק בעוד שלוש שנים וחצי, ועד אז הפלס כבר ייסגר. אני גם לא יכול לספר לכם איך הרווחנו עוד חצי שנה לתקופת המבחן, ואיך העלינו את גיל הגיוס ל-26, ואיך הוצאנו את המכסות מתוך החוק והעברנו אותן להחלטת ממשלה שיכולה להשתנות אם נהיה בקואליציה הבא - כי אני לא מדבר על זה. אבל אתם חסרי אחריות ומחטטים כל הזמן בנושא הרגיש הזה של חוק הגיוס. אז אם אתם כבר בודקים, תוודאו מי דיבר עם אליעזר שטרן ומי נפגש עם בנט ושקד במקומות חשאיים. לא, אני לא מכחיש ולא מאשר שנפגשנו בעזרת נשים של בית כנסת ברמת אביב, אבל יש עוד מקומות שאתם לא יודעים. רואים שכבר כמה ימים לא דיברתם עם העוזרים שלי.

אז נכון, אתם מלגלגים עליי בגלל שאני צועק במליאה על הבית היהודי ועל לפיד ועשר דקות אחר כך מסתודד איתם מאחורי המליאה ומנסה להציל. פה משהו בשביל אידישקייט ובני ישיבות, וכאן לדחות איזו גזירה נוספת על החינוך החרדי. אבל אתם, כמו הכתבים לענייני פלילים, סופרים למשטרה את הפיגועים והחיסולים שמתבצעים ולא יודעים כמה מצליחים לסכל מאחורי הקלעים.

כמו שאני מכיר אתכם, אתם מחפשים רק דם. מה אמרתם בתכנית שלכם? שהפגנה אחת של המטורפים האלה עשתה מה שלא עשו שלושה חודשים של שתדלנות שלנו? קח את הנוסח של החוק ותגיד לי איזו שורה הם הצליחו לשנות. ועל מה הם הפגינו? על זה שעצרו בחור אחד שנהג בלי רישיון - על זה לבד מגיע לו לשבת כמה שנים - ואז גילו שהוא לא התייצב לצו ראשון כפי שהורו גדולי ישראל? ומי דאג לזה שאחרי כמה ימים הוא יהיה בבית? הז'וליקים האלה שמשכו בזנבות של סוסים? ואחר כך עוד כותבים בעיתון הזה, ההוא שאני לא רוצה להתייחס אליו אבל קורא בו בכל בוקר, שאנחנו בעד פשרות בנושא הגיוס. חצופים שכמותם.

למה זה כל כך מרגיז אותי אם אני לא סופר אותם? אני אגיד לכם למה. האנשים האלה מזייפים את ההיסטוריה. הם יבואו ללמד אותי על המורשת של מרנן הרב שך והרב אלישיב? אני, היו לי שעות עם שניהם שאין לאף אחד. ואני אומר לכם שהרב שך ראה בנטורי קרתא ובהשתוללויות שלהם את אחת הסכנות הכי גדולות של הציבור החרדי. הרב אלישיב לא שלח את הרב רביץ לוועדת טל חרף הביקורת של רבי מיכל יהודה ויבדל"א רבי שמואל? הרב שך הוציא פעם בחורי ישיבה מהגמרא כדי להשתולל ברחובות ולמשוך בזנבות של סוסים? והם יטיפו לנו מוסר על פשרנות מסוכנת? שיבואו ליציע הכנסת ויראו איך אנחנו נלחמים במתייוונים למען ה' ומשיחו.

רגע אחד, מי זה על הקו? שוב מתקשרים מלשכת ראש הממשלה. אני חייב לרוץ לרחוב בלפור לפגישה חשאית ביותר. היא מתחילה בשתיים. מעריך שתיגמר בשלוש. תתקשרו אליי מיד אחר כך, ולא תשמעו ממני מילה וחצי מילה על מה שהשגתי בשליחות מרנן ורבנן המתנגדים נחרצות לכל פשרה.

מושכי זנבות. צילום אילוסטרציה: אהרן והבצילום: מושכי זנבות. צילום אילוסטרציה: אהרן והב
מושכי זנבות. צילום אילוסטרציה: אהרן והב


אמר המוח האפל

טוב מאוד שהגעתם בזמן. התדרוך בקודש פנימה יתחיל בתוך מספר דקות. אתם זוכרים את הכללים. זה לא ראיון עיתונאי. אתם לא מציגים שאלות אלא שומעים ורושמים מה שאומרים לכם. אם משהו לא מובן, אתם מבקשים לחזור על הדברים וזהו זה. אם שואלים אתכם אחר אם הייתם פה אתם מכחישים, אבל בסגנון כזה שבכל זאת יבינו ממנו שהייתם פה.

את הטלפונים אתם מניחים בקופסה הזאת. ושלא יהיו חוכמות עם מכשירי הקלטה. עוד דקה יגיע לכאן בחור עם גלאי מתכות ויעביר לכם אותו על הגוף. פה זה לא חזון איש 5, ומאיתנו לא יוצאות שום הקלטות. לא גלויות ולא חשאיות.

אם כבר מדברים על ההקלטות, בטח קיבלתם במייל את כל מה שיצא. אז תדעו לכם שזו רק התחלה. יש לנו עוד טונות של הקלטות, ואנחנו נשחרר אותן לפי הצעדים שלהם. כל מכתב נגדנו - עוד הקלטה מביכה. כל התקפה פרועה של יתד - עוד הקלטה. הם משתגעים שם, כי הם לא יודעים מה עוד יש לנו ביד. במשחק הזה אנחנו עושים מהם קרקס.

אני רואה שזה שלפניכם עוד מתעכב. אחר כך נכנסים חברי ועד הידידים, אז יש לנו עוד כמה דקות להסביר לכם את מצב העניינים. חוץ מהחרם על המודעות שעוד לא הצלחנו לשבור אותו אבל גם זה עוד יגיע, הכול גן עדן. רואים סייעתא דשמיא נפלאה בכל מה שאנחנו עושים. גפני והחברים שלו לא מצליחים להשיג שום דבר בוועדת שקד. ברוך ה', יש עתיד ניצחו והולכות להיות סנקציות פליליות קשות מאוד.

אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היו מצליחים להביא לסנקציות כלכליות. חורבן גמור ליהדות. בפיתויים כלכליים קשה לעמוד, אבל מאסרים? זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. ראיתם מה עשינו כשבחור אחד נתפס, ותארו לעצמכם מה יקרה כשמאות יתחילו להיעצר. אלו הפגנות, אלו מאבקים. ומי יוביל אותם בראש המחנה? מרנן ורבנן שמלכתחילה טענו שאסור בכלל לדבר עם הרשעים ושאין לנו שום שיג ושיח איתם. אז כולם יידעו מי הם גדולי ישראל האמיתיים ומי הפשרנים שהשיגו שלוש שנים וחצי של שקט מיותר. אם מלחמות, אז עכשיו ומיד.

מה נעשה כעת בשלוש שנים וחצי של שקט עד שיתחילו הגיוסים? יש המון מה לעשות. קודם כול, יש חשש גדול שיהיו אברכים רבים שלא יעמדו בחיי העוני והמחסור ויילכו לשירות אזרחי או לשח"ר כחול בטענה שאין לילדים שלהם מה לאכול. צריך לחזק אותם במאמרים נלהבים על פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה. יש לי סדרת מאמרים נפלאה שהכנתי בחופשה האחרונה באיטליה. חייבים להסביר להם שמי שיוצא לשירות אזרחי או לעבודה מסתכן בירידה רוחנית נוראה.

יעקב, אני רואה שאתה מסתכל עליי במבט עקום. אני מבין מה אתה רוצה לומר: גם אני עובד, אבל לא נראה שיש אצלי ירידה כלשהי. אז קודם כול, תדע שאצלנו זו לא עבודה אלא מלאכת קודש. להחזיק עשרות אלפי אברכים במצב של פת במלח תאכל במשך עשרות שנים זה הרבה בזכותנו. אם האנשים האלה ייצאו לעבודה, מה יהיה על עולם התורה? מי יחתום על מינוי לביטאון ההשקפה הטהורה? מי יחזיק את כל החבר'ה שאנחנו פוגשים כל קיץ בארוזה וסנט מוריץ? ומי יכול לקחת על עצמו את האחריות לשינוי החברתי המהפכני הזה? מה שהיה הוא שיהיה. אנשים שעובדים ומתפרנסים, כמוכם למשל, הם הסכנה הכי גדולה ליהדות הנאמנה.

הופה, המשב"ק מסמן שהגיע הזמן. כנסו בבקשה אל הקודש פנימה ודעו לפני מי אתם עומדים.



טורו של יעקב ריבלין מתפרסם בעיתון 'בקהילה'


טור ריבלין חוק גיוס ח''כ זנב סוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד