ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"י יוסף: "על הדיינים לעבור למכשירים כשרים"

הראשון לציון הגר"י יוסף קובע, שעל הדיינים לעשות שימוש במכשירי טלפון כשר בלבד • "אין תקציב? ח"כ ניסים זאב ישיג"

הגר"י יוסף בשיעורו. צלם: אבי פאלח
הגר"י יוסף בשיעורו. צלם: אבי פאלח



"על כל דיין לעשות שימוש בטלפונים כשרים בלבד", כך קבע אמש (מוצ"ש), בשיעורו בלווין, הראשון לציון הגר"י יוסף.

כך גם בעקבות התקנה בישיבת מיר אמר הגר"י יצחק: "צריך לגזור, שבכל כולל ישימו את המכשירים הניידים הכשרים בתוך ארון, מהשעה תשע ועד אחת לפני הצהריים, שלא תהיה שום גישה אליהם". כך אמר בשיעור הלווין הקבוע שלו.

הגר"י פתח את דבריו במתיחת ביקורת נוקבת על רבנים או דיינים, שברשותם מכשירים ניידים שאינם כשרים וקרא להמירם מידית במכשירים כשרים.

"אסור שיהא לדיין טלפון לא כשר, שכן רבים חללים הפילה. יש היום טלפון כשר סוג טוב. אני לא מדבר מטלפון לא כשר כמו אייפון חלילה. אבל לא רק העובדים צריכים להקפיד, אלא קל וחומר הדיינים! הם נותנים דוגמא, רואים אותם בכל מקום.

"לי מעולם לא היה , אין ולא יהיה מכשיר נייד", הצהיר הגר"י, "לא כשר ולא שאינו כשר, שכן רק ביטול תורה יוצא מזה. ראיתי אברך כולל, שיוצא באמצע הלימוד כמה פעמים. שאלתי אותו: מה קרה? ענה לי 'אשתי בחודש תשיעי, עלי לדעת מה קורה ואם לא הגיע עת לידה'. מעניין, אבל בזמננו ואצל אבותינו, הנשים ילדו ואנו עסקנו בתורה ללא הפרעה והכל היה בסדר".

"לכן", הסיק הגר"י, "אני מציע לגזור גזרה בכוללים, איך שמגיעים לכולל, יהיה קופסה, שבה יניחו את המכשירים, החל מתשע ועד אחת. אין טלפון ! איך אבותינו גדלו בלי טלפון? גם האברכים יכולים לנהוג כך בימינו".

הגר"י הפתיע, כאשר סיפר, כי הכריז במהלך כנס הדיינים האחרון, שאף אחד מהם לא ישתמש במכשירים שאינם כשרים ונתקל בהתנגדות:

"כאשר אמרתי בכנס הדיינים שאף אחד לא יעז להשתמש במכשיר שאינו כשר, אמרו לי שזו בעיה שכן אין להם תקציב. זה מוזר, לבית מלון יש להם תקציב, ולמכשיר אין להם תקציב?

"ח"כ הרב ניסים זאב ימצא עבורם תקציב. אסור לדיין, לעובדי בית הדין, ולכל מי שמשרת את הציבור, להסתובב עם מכשיר לא כשר. הם מהווים דוגמא ומופת לאחרים ועליהם להקפיד במיוחד. צריך לחזק את זה בתקופה הזו".

כזכור, הורה הגרא"י פינקל לאברכי ישיבת מיר, כי אין להשתמש במכשירים הניידים במהלך סדרי הלימודים. בימים האחרונים, גם הותקנו ארונות מיוחדים ובהם תאים זעירים, לצורך אכסון המכשירים בשעות הסדרים. כל מי שמעוניין, מקבל מפתח מאת המזכירות ויכול להניח את מכשירו בתא המיועד.
הגר תקציב טלפון כשר מזכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד