י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נפל הפור: 'טוב' תרוץ עצמאית בבית שמש

יו"ר תנועת 'טוב' בבית שמש, הודיע כי סיעתו תרוץ כרשימה עצמאית • עוד לא הוחלט במי תתמוך לראשות העיר • וש"ס מתגייסת

אהרון סלומון, יו"ר טוב בית שמש
אהרון סלומון, יו"ר טוב בית שמש



ראש תנועת 'טוב' לבית שמש - אהרן סלומון, הודיע שסיעתו תתמודד למועצת העיר ברשימה עצמאית.

סלומון כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי למרות שלפני מספר שבועות הודיע על כוונתו לפרוש, הוא חזר בו:

"לאחר מאות טלפונים בקשות ומסרים ממצביעי "טוב"", כתב, "נקראתי להנהיג את התנועה, בתחושה שאנו ציבור גדול וחשוב שאין לו יצוג הולם ובמקום שאין איש היה איש.

"בעז"ה בבחירות הקרובות תנועת טוב בבית שמש תתמודד להכניס נציג למועצת העיר. נציג שייצג את ערכי התנועה. אחדות, אהבת חינם, מתוך יושר ואכפתיות לאחר. אני יודע שהדרך הזו מדברת למאות אנשים כמוני בבית שמש. 1299 אנשים ונשים תושבי רמת בית שמש ובית שמש אמרו את דברם ונתנו לי את הזכות והחובה להיות הנציג שלהם, נציג של אחדות, נציג של אמת בעיריית בית שמש.
אני קורא לכל שותפי לדרך מעל במה זו, בואו ביחד נראה שיש דרך אחרת בפוליטיקה. ולכל המתבלבלים האותיות שלנו בקלפי הן "עד".

עם זאת אלי יוסף, מספר 3 ברשימה, פרש מהתנועה והודיע על תמיכתו במאיר בלעיש למועצת העיר.

בהתייחס לתמיכה במועמד לראשות העיר, הדעות בתוך הסיעה עדיין חלוקות. מרבית חברי הסיעה תומכים באבוטבול, אך מספר 2 בתנועה - אברהם לוונטל - מעוניין לתמוך באלי כהן. גורמים בסיעה אומרים כי מתנהל עדיין מו"מ מול אבוטבול על תמיכה בו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההודעה על התמיכה באבוטבול מתעכבת בשל דרישת סיעת טוב לקבל הכרה רשמית מהדרגים הבכירים ביותר של הסיעות החרדיות, להסכם עם הסיעה. זו דרישה שעד כה אבוטבול התקשה לעמוד בה.

בש"ס מסתערים על העיר הישנה

תוך כך, מאות אברכים מכוללי האברכים של הציבור הספרדי בבית שמש, התכנסו בסוף השבוע שעבר בבית המדרש 'ממזרח שמש' בקריה החרדית, בכדי להתאחד ולהתלכד לקראת המערכה הגורלית על עתידה של בית שמש, ובכדי להתארגן לקראת היציאה לפעילות בין שכונות העיר הוותיקה של בית שמש בימים שנותרו עד מערכת הבחירות.

ראשון הדוברים בכנס היה הגאון רבי מרדכי כהן שליט"א ראש הכולל הראשון בעיר הוותיקה בבית שמש שפועל מזה כ-40 שנה, שסיפר לאברכים כי יום לפני הכנס שב ממסע בחו"ל למען מוסדותיו, והופתע לשמוע מציבור גדול בחו"ל כי הם עוקבים בדריכות אחר הנעשה בבית שמש, ולכך אם חלילה יהיה הפסד תהיה זו סטיגמה על כל עולם התורה, לא יעניין תירוצים והסברים, אנשים רוצים לראות מעשים, ממילא גם ברור שבס"ד כשתהיה הצלחה גדולה יהיה בכך קידוש שם שמים, וכולם יראו כי הייתה זו רדיפה נגד הציבור החרדי.

"הציבור שלנו צריך לדעת כי כל העשייה שלו היא לא בכדי לקבל שכר ולא בכדי לקבל טובות מראש העיר, אלא אך ורק בכדי שיהיה להם זכות ונחלה בכל המוסדות ובתי הכנסת שקמים בעיר. מי שיצביע וישפיע יש לו חלק ונחלה בכל הזכויות האלו", אמר הגר"מ כהן.

יו"ר תנועת ש"ס חה"כ הרב אריה דרעי, אמר בפתח דבריו כי במהלך השבוע האחרון הוא היה שלשה פעמים בבית שמש, וגם בשבוע הבא הוא מתכוון לפקוד את העיר, שכן אסור לשכוח שלא מדובר רק במאבק של בית שמש אלא במאבק של כלל ישראל.

"מה שאנחנו רואים היום בבית שמש זה המשך לאותה 'ברית אחים' שנלחמת בכל הקדוש והיקר, ועצם הדבר שהעמידו בראש מפלגה דתית מועמד שאינו חובש כיפה, מלמד יותר מכל מהי המטרה שלהם במאבק על אופיה היהודי של בית שמש", אמר חה"כ הרב דרעי.
הגאון רבי דוד בניזרי שליט"א ראש כולל 'אור החיים' אמר בדבריו כי חשוב לזכור כי לא מדובר במאבק מול מועמד זה או אחר, אלא במאבק אמיתי מול בני האור לבני החושך, מדובר כאן במאבק של אלו שרוצים לעקור את הכל, ולכך אם לא נתגייס יחד ונשים בצד את כל התלונות תהיה זו בכייה לדורות והפסד שקשה להעריך אותו עבור עם התורה.

בהתרגשות רבה קיבלו מאות אברכי הכוללים את פניו של הגאון רבי יהודה כהן שליט"א ראש ישיבת ומוסדות 'יקירי ירושלים', שכבר בפתח דבריו אמר כי הוא חרג מהרגלו שלא להשתתף בכנסי בחירות, שכן הפעם לא מדובר בכנס בחירות, אלא בזעקה של מי לה' אלי, ובשעה שכזו אסור לעמוד מנגד, שכן מי שיעמוד מנגד ולא ישתתף במאמצים להגביר את הכוח היהודי, יצטרך לתת את הדין על כך.

"לא בחינם הום ביטלו את הבחירות, זה חלק בלתי נפרד מהמלחמה שלהם בעולם התורה, הם פוגעים בנו, ועל צווארנו נרדפנו, ומה שעלינו לעשות זה אך ורק להתאחד ולהתלכד ולעשות הכל בכדי שראש העיר הרב משה אבוטבול ימשיך בתפקידו, ובכך נראה להם כי הציבור שלנו מאמין בכל דרכו ולא יתכופף באמונתו", אמר ראש הישיבה הגר"י כהן.

"עלינו לדעת", זעק הגר"י כהן, "כי זה לא מאבק על כסאות ומשרות, אלא בכלל משה אחר, הם רוצים לעקור ולמחוק את הכל, ועלינו לעשות שזמם בל יפק, אלא אוהבי התורה יצאו ביד רמה".
הגאון רבי דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, אמר בדבריו כי הוא זוכר את בית שמש בימים ההם, איך שאביו מרן הגר"ע זצ"ל היה מגיע לעיר למסור שיעורים ומאות רבות קיבלו את פניו לשמוע ולהתבשם. "בית שמש האמיתית היא בית שמש של תורה, ולכך כל אלו שמסיתים נגדנו גם האמת לא הצד החזק שלהם, הם לא מספרים כי בית שמש הייתה בכל השנים מקום של כבוד למסורת, מקום של כבוד לתלמידי חכמים", אמר הגר"ד יוסף שגם הזכיר כי כבר בשנת תשל"ט אחיו הגדול הגאון רבי יעקב זצ"ל הקים כולל בבית שמש ומדי יום מסר שיעורי תורה לרבים.

"יש כאן מאבק של קידוש ה'", אמר הגר"ד יוסף, "חלילה אם לא נצליח יהיה כאן חילול ה', זה מעבר לכל בחירות, ולכן כל אברך צריך להקדיש מדי יום שעות לפעילות, וצריך לדעת שזזה לא ביטול תורה אלא קיומה של תורה, שכן אם נשמור על בית שמש זה יביא לפריחה עצומה עבור עולם התורה".

בפנותו לציבור האברכים, הוסיף הגר"ד יוסף "עליכם לדעת כי רק הציבור שלנו יכול לפנות לתושבי העיר הוותיקה, יקבלו אתכם בכבוד גדול, ועלינו לעבור בית בית, לא לוותר על אף אחד, ואין לי ספק שזה יביא לגידול משמעותי בקרב המצביעים שיצטרפו למחנה של מקדשי ה'".

את מסע הנעילה נשא הרב אבנר עמאר מ"מ ראש עיריית מודיעין עלית שעם תחילת המערכה בבית שמש גוייס לעמוד בראש מטה בני תורה. בדבריו ציין את פעלם של ראש המטה הרב אברהם פדידה והרב אליהו לוי, וכן את פועלו המבורך של הרב גולן שליט מנהל לשכת ראש העיר להצלחת המערכה.

הרב עמאר התייחס לאופי הפעילות, ואמר כי ציבור האברכים יש לו אפשרות להביא את התקווה לבית שמש, וזאת באמצעות 'מעשר זמן' שינתו מדי יום ביומו למען המערכה שהיא מערכה על קיומה של תורה.
האחים סלומון אלי כהן תנועת טוב אבוטובול אהרון סלומון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד