כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הוחלט: העצרת תתקיים ביום שלישי בשבוע הבא

התאריך: ב' אדר ב' פרשת ויקרא • עוד לא נסגר המיקום - ירושלים או בני ברק • העלות המשוערת: חצי מיליון ש"ח

נערכים למלחמה
נערכים למלחמה



נשלמות ההיערכות האחרונות לקראת הכינוס ההיסטורי של מועצות גדולי וחכמי התורה מחר במלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני-ברק.

הבוקר נערך במקום סיור של חברי הוועדה המכינה הכוללים את ישראל לייזר והרשי קניג מטעם אגודת ישראל, יוסף חיים כלף מטעם ש"ס, ונחמיה שקדי מוטי ויסלובסקי ויהודה ארנד, מטעם דגל התורה.

הרכב הוועדה המכינה נקבע אתמול בישיבה שנערכה במשרדי קרן השביעית בירושלים. עוד סוכם בפגישה כי יורכב צוות מיוחד שינסח את ההודעות לתקשורת ובו יהיו חברים, בני רבינוביץ מטעם דגל התורה, יעקב בצלאל מטעם סיעת ש"ס וקובי איזק מטעם אגודת ישראל.

במהלך הסיור הועלתה האפשרות של השתתפותו של הגר"ח קנייבסקי בכינוס המועצות. יצויין כי הגר"ח לא השתתף בעבר בכינוסים משותפים למועצות גדולי התורה ואף אינו חבר במועצת גדולי התורה של דגל התורה, אך מפאת חשיבות הנושאים העומדים על הפרק בעקבות חוק הגיוס תיתכן השתתפותו של הגר"ח.

כינוס המועצות הקודם, ללא ש"סצילום: כינוס המועצות הקודם, ללא ש"ס
כינוס המועצות הקודם, ללא ש"ס


עלות העצרת: כחצי מיליון ש"ח

עצרת המחאה הגדולה אכן תתקיים ביום שלישי הבא. ההחלטה התקבלה, כך ע"פ גורם בכיר בדגל התורה, בעקבות קביעתו של הגראי"ל שטיינמן כי חובה להביע את המחאה על חוק הגיוס והסנקציות הפליליות כנגד לומדי התורה. ע"פ דבריו, העצרת תשא אופי של עצרת תפילה בלבד.

מיקום העצרת עדיין לא נקבע ונשקלות האפשרויות לגבי מיקומים שונים בירושלים או באזור המרכז.

יצויין עוד כי במהלך פגישת היערכות שנערכה אמש במשרדי קרן השביעית הבירושלים בהשתתפות דרעי, גפני, פרוש וליצמן ועוד, עלתה לדיון סוגית המימון של עצרת הענק.

עלותה המשוערת של העצרת היא כחצי מליון ש"ח כאשר הסכום הכולל של העלות עדיין תלוי בהחלטה שתתקבל לגבי מיקום העצרת. בישיבה עלו מספר הצעות לגבי מימון העצרת.

בין השאר עלתה האפשרות כי כל סיעה תשתתף באופן יחסי במימון, או לחילופין יוקמו דוכנים במהלך העצרת בהם המשתתפים יוכלו לתרום איש כפי יכלתו.

גיוס כינוס דגל התורה עצרת מועצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד