כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מחקר: רוכבי הדו גלגלי נפגעים בתאונות יותר מכל משתמשי דרך אחרים

כך קובע מכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים. אור ירוק: "בכדי שהמדינה תוכל להילחם בתאונות הדרכים, עליה להבין מהו מצבה הנוכחי בתחום ומהו היעד אליה היא שואפת להגיע"

מחקר: רוכבי הדו גלגלי נפגעים בתאונות יותר מכל משתמשי דרך אחרים
בועז בן ארי

מחקר חדש של מכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים (SWOV) קובע, כי מספר הנפגעים בקרב רוכבי הדו גלגלי גדול יותר מאשר משתמשי הדרך האחרים. בנוסף נמצא, כי על אף שמספר ההרוגים בקרב רוכבי הדו גלגלי נמצא במגמת ירידה, מספר הפצועים קשה אינו יורד כלל או רק במעט.

על פי SWOV, מכירות הקטנועים הקלים עולות על מכירות הקטנועים הרגילים ואלה הופכים להיות יותר ויותר פופולאריים, בעיקר בקרב צעירים בגילאי 20-30. יחד עם זאת, במכון המחקר לא מזהים עליה ברורה במספר התאונות שבהן מעורבים קטנועים קלים.

בהולנד, בניגוד לישראל, נוסעים הקטנועים הקלים על שבילי האופניים ולא על הכביש. עם זאת, לאחרונה, בגלל הבדלי מהירות והעלייה במספר רוכבי האופניים, חלק מהרשויות הגדולות תומכות העברת הקטנועים הקלים לכביש. על פי SWOV, לא בטוח שמדובר ברעיון מוצלח, משום שבכדי להעביר את הקטנועים הקלים לכביש, רוכבי הקטנועים צריכים להגביר את מהירותם לזו של המכוניות שנוסעות בכביש. המשמעות היא, שרוכבי הקטנועים ייסעו במהירות גבוהה יותר ויסכנו את עצמם בתאונת דרכים.

כמו כן, עד לשנים האחרונות לא היה צורך במבחן מעשי בכדי לקבל רשיון לקטנוע קל. בדוח של SWOV מצוין, כי לא ברור האם הצורך במבחן מעשי הוריד או העלה את מספר רוכבי הקטנועים ללא רשיון. בדוח מצוין, כי חלקם של רוכבי הקטנועים הקלים ללא רישיון בהולנד נע סביב 4% בשנים האחרונות, ועדיין לא נמצאה עלייה או ירידה ממספר זה.

עמותת אור ירוק: "על מדינת ישראל לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי: להתקין מעקות הפרדה, להשתמש בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ. כך ניתן יהיה להפחית את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד