כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דנון: אני קורא לבנט להלחם איתי נגד החוק

סגן שר הביטחון מחריף את הטון בשיחה עם "בחדרי חרדים": "החוק כולו הוא מעשה ידי הבית היהודי" • לשמועות כאילו נתניהו רצה בסנקציות: "מספרים לכם תירוצים, נתניהו התנגד" • מאשים: "הברית בין בנט ללפיד היא טעות, וכולנו משלמים את המחיר" • "אמרו לי לא לדבר על הערבים כי זה נושא רגיש, והחרדים זה לא רגיש?" • ראיון נטול כפפות

סגן שר הביטחון, צילום: פלאש90
סגן שר הביטחון, צילום: פלאש90

"הסנקציות הפליליות לא היו עוברות לולא הברית בין הבית היהודי ליש עתיד" כך אומר סגן שר הביטחון דני דנון בשיחה ל"בחדרי חרדים" בעקבות אישור מתווה הסנקציות הפליליות בוועדת שקד בשבוע שעבר.

"שלא יספרו לכם תירוצים" אומר לנו דנון בעקבות הפרסומים על פיהם ראש הממשלה הוא זה שהורה לשקד להעלות להצבעה את סעיף הסנקציות "אם הבית היהודי היו מודיעים על כך שהם לא יצביעו בעד הסנקציות הפליליות, הם לא היו עוברות.

"הרי אם זה באמת היה חשוב להם כפי שהם חזרו והצהירו, מדוע הם לא הודיעו על אולטימטום כפי שיש עתיד עשו?

"כפי שאני אומר לאורך כל הקדנציה הנוכחית, הברית של הבית היהודי עם יש עתיד היתה טעות ואת מחיר הטעות הזו אנחנו משלמים עד היום. הסנקציות הפליליות לא היו עוברות לולא החיבור הזה.

"אם זה באמת חשוב להם, אני קורא להם להצטרף אלי לקראת ההצבעה החוזרת בשבוע הבא ויחד נילחם בדרישה של יש עתיד להכנסת הסנקציות לחוק".

דנון מציין עוד כי "בישיבת הסיעה בשבוע שעבר רוה"מ אמר שבמדינת ישראל לומדי התורה לא יוכרזו כעבריינים פליליים. הליכוד לא רצה להגיע לסנקציות פליליות. הבית היהודי הוא זה שהגיע לסיכום עם מפלגתו של לפיד".

האם תצביע בעד החוק במתווה הנוכחי ?

"החוק הזה אינו שוויוני בכל מקרה כיוון שהוא אינו כולל את בני המיעוטים. כאשר העליתי את הנושא בפני חברי הוועדה הם טענו בפני שאסור לגעת בזה כיוון שמדובר בנושא רגיש. ואני שואל , לאיפה הרגישות הזו נעלמה כאשר מדובר בגיוס חרדים?

"היה מעניין מאוד לדעת כיצד יגיבו לכך בבית היהודי. האם הם מתכחשים להבטחותיהם ערב הבחירות בענין? האם בכדי לרצות את לפיד הם וותרו גם על הענין הזה?"

"מלבד זאת" אומר דנון, "אני וחברי כנסת נוספים במחנה הלאומי בליכוד לא נצביע בעד סנקציות פליליות לבני הישיבות. כסגן שר הביטחון אני יכול לקבוע בוודאות שהמתווה הנוכחי לא החוק לא יקדם את שילוב בני הישיבות בצה"ל אלא להיפך. הרווח היחיד מהחוק הזה זו הכותרת שלפיד חפש ליצור על הגב של החרדים. מסיבת העיתונאים שהוא כנס מיד אחרי החוק היתה מלאה אמירות בומבסטיות שאין מאחוריהם ולא כלום".

כסגן שר הביטחון, האם אתה חושב שהחוק יקדם את שילוב חרדים בצה"ל ?

דנון: "הצבא יכול להיערך לשילובם של החרדים המתגייסים בצורה מושלמת ולספק להם את כל צרכיהם. הבעיה היא שהחוק החדש רק יקשה על החרדים, כל סעיף הסנקציות מיותר לחלוטין עבור הצבא. כיון שהוא נועד רק בכדי לשרת את לפיד ולא בכדי לקדם את גיוס החרדים".
נתניהו גיוס בנט תוקף דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד