ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מפגש בחיפה: מאוחדת ומכון 'תורת המשפחה'

ביוזמת מאוחדת ומכון 'תורת המשפחה': מורי הוראה ורופאים מומחים בגניקולוגיה במפגש ייחודי בחיפה • סיקור ותיעוד

מפגש בחיפה: מאוחדת ומכון 'תורת המשפחה'

מפגש משותף של אנשי הלכה ורופאים מומחים בתחום הגניקולוגיה התקיים בחיפה ביוזמת מאוחדת ובהנחיית מכון "תורת המשפחה". עשרות מורי הוראה, רבני ערים, שכונות וקהילות, היושבים על מדין בחיפה והאזור, כשלצידם רופאים המתמחים בגניקולוגיה, התכנסו בהיכל הכינוסים "נדבורנא" בחיפה לשורה של דיונים בנושאים בעלי היבט הלכתי. ההנחיה המקצועית של המפגש בוצעה בהשראתו של הרב יצחק מלבר, מייסד ויו"ר מכון "תורת המשפחה".

בדבריו סקר הרב מלבר מגוון רחב של שאלות המצויות בבתי ההוראה מידי יום ובמוקד "טהרנו" המספק מענה הלכתי וידע רפואי, עדכני ומקצועי, עם אופציה לשוחח בשיחה אנונימית עם מורה הוראה בעל ידע נרחב ועדכני בכל הנושאים ההלכתיים והרפואיים בתחום בריאות האשה. בדבריו ציין עוד את חשיבות שיתוף הפעולה בין רבנים ורופאים, שבמקרים רבים יכול להביא להקלה משמעותית במצוקת המטופל.

את דבר מאוחדת הביא בפני המתכנסים ד"ר דוד מורל, רופא משפחה ומנהל תיאום מגזרים במאוחדת. בדבריו בירך על שיתוף הפעולה החיובי בין עולם ההלכה ואנשי רפואה. "מחקרים בלתי תלויים הוכיחו, כי שיתוף פעולה חיובי בין עולם ההלכה לעוסקים ברפואה מהווה מרכיב חיובי וחשוב בתהליך הריפוי והטיפול. מאוחדת זיהתה זה מכבר תופעה זו ורואה בשיתוף הפעולה חלק מהמצוינות המקצועית". מטעם זה, הוסיף ד"ר מורל, מאוחדת מעודדת קיומם של מפגשי הידברות בין רופאים ורבנים ואף הייתה שותפה לקיומם של כנסים דומים במהלך השנים האחרונות.

ד"ר שלומי שגיא, מנהל מחלקת נשים בבי"ח רוטשילד בחיפה, שנשא דברים בתחום הרלוונטי למורי הוראה, הדגיש את הנכונות והפתיחות הקיימת בקרב הרופאים באשר לקשר עם הרבנים. במהלך הכינוס הוזמן לשאת דברים גם דר' שלמה כהן רופא נשים בכיר בבתי חולים תל השומר. ד"ר כהן הציג טכנולוגיות רפואיות מתקדמות ביותר, העומדות בקריטריונים ההלכתיים ומאפשרים פתרון יעיל ומהיר לבעיות שהסובלים מהן שרבים נשלחים למקומות מרוחקים בקצוות העולם.

בין רבני העיר והקהילות, שהשתתפו בכינוס: הגאון רבי חיים שלמה זולדן, דומ"ץ ק"ק סערט ויז'ניץ, הגאון רבי יחיאל במברגר, רב הקהילה החרדית חיפה, הגאון רבי יצחק שכטר, מרבני רכסים וראש כולל "עטרת אליהו", הגאון רבי חיים דיסקין, רב העיר קרית אתא, מורי צדק רבני הקהילות, ראשי כוללים, ומורי הוראה רבים מחיפה, נהריה, מעלות, כרמיאל, רכסים, הקריות ועוד. כמו כן כיבד בנוכחותו לאורך הערב העסקן הרפואי הרה"ח חיים מאיר סבו.

הגאון רבי יחיאל במברגר הודה לרופאים על המידע בו העשירו את ציבור הרבנים ועל נכונותם לשיתוף פעולה עם מורי הוראה. כן הודה למארגני המפגש – מאוחדת והרב יצחק מלבר יו"ר "תורת המשפחה", על פועלו הרב להרבות טהרה בישראל.

דברי סיכום השמיע הרב מלבר שהודה להרב ברוך ברוין מנהל המרפאות הייעודיות של מאוחדת בחיפה, להרב יוסף גוטליב מנהל מרפאת ארלזורוב, להנהלת בי"ח בני ציון ולכל העסקנים שטרחו על הצלחת המפגש.







רפואה מאוחדת פתרון גלריה הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד