כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יוצאים לדרך: כל הפרטים על 'עצרת המיליון'

בשעה 16:00 אחר הצהריים ביום ראשון הקרוב, יתכנסו מאות האלפים בכניסה לירושלים, למעמד תפילה • הבוקר התקיימה פגישת היערכות עם המשטרה • הגישה לבירה - באמצעות תחבורה ציבורית בלבד • היכן תתרכזנה הנשים? • איפה יעמדו הרבנים? • אלו ועדות היערכות מיוחדות הוקמו, ומי חבר בהן? • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

חברי וועדת ההיגוי הבוקר עם המשטרה
חברי וועדת ההיגוי הבוקר עם המשטרה

עצרת המיליון, שתאחד את כלל פלגי היהדות החרדית ביום ראשון הקרוב, א' דראש חודש אדר ב', יצאה הבוקר (ד') באופן סופי לדרך: חברי וועדת ההיגוי המכינה את העצרת נפגשו עם בכירי המשטרה ובכירי מד"א בירושלים, במטרה לתאם את פרטי העצרת וההכנות, כאשר הצפי הוא לציבור של מאות אלפים שצפוי להשתתף ולהביע את מחאתו על גזירת הסנקציות הפליליות.

בשל סדר הגודל העצום, יהיה האירוע באחריות המשטרה הארצית, שתפרסם את מפת ההגעה והכבישים המובילים לעצרת. כבר בשעות הקרובות יתקיים תדרוך לכל כוחות החירום וההצלה.

נכון לרגע זה, החל מהשעה 12:00 בצהריים ביום העצרת, לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לבירה, אלא אך ורק באמצעות אוטובוסים שיחנו בכביש בגין.

העצרת תתקיים בראשות כל גדולי ישראל, האדמו"רים וראשי הישיבות, בשטח שמהכניסה לעיר ועד לרחובות יפו ושבטי ישראל. ציבור הנשים יתרכז מרחוב יפו ועד רחוב הטורים.

העצרת תיפתח בשעה 16:00 אחר הצהרים, והיא תכלול רק אמירת פרקי תהילים וקבלת עול מלכות שמים. בימת החזנים תהיה בסמוך לצומת משכנות האומה. לא תהיה במה עליה יישבו גדולי ישראל - כמו בעצרת הגדולה לפני כ-15 שנה כנגד הבג"ץ, אלא כל אחד יעמוד במקום אחר עם תלמידיו וחסידיו.

לקראת העצרת הוקמו תתי וועדות לוועדת ההיגוי, ובהן ועדה לשילוט, אבטחה, תחבורה והסברה ודוברות.

בועדת אישורים ואבטחה יהיו חברים: סגני ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, ישראל קלרמן, חבר מועצת עיריית אשדוד יעקב טסלר, מנכ"ל ש"ס חיים ביטון ושמוליק שפירא.

בועדת שילוט יהיו חברים: יהודה משי זהב יו"ר זק"א שמזה שנים רבות לא התעסק בארגון הפגנות ועצרות, יוסי דייטש, סגר"ע ב"ב מנחם שפירא, יהודה גלבר, שמוליק שפירא, וחיים ביטון.

בועדת תחבורה יהיו חברים: חבר מועצת עיריית ירושלים שלמה רוזנשטיין, משה אהרן יעקובזון מחברת קווים ועילית, והממוחה לתחבורה במגזר החרדי יחיאל חרז מביתר עילית.

בועדת הדוברות יהיו חברים יעקב איזק, בנימין רבינוביץ, שניאור רוזן, יהושע מנדל, ויעקב בצלאל, ובאסטרטגיה חזותית נבחר משרד הפרסום קלמן V.

לעצרת נרשמה אחדות מקיר לקיר: גם בית דין רבני חב"ד, הגוף הסמכותי בחב"ד, הורה הבוקר על ידי מזכיר בית הדין, המרא דאתרא של נחלת הר-חב"ד הגאון רבי יצחק-יהודה ירוסלבסקי, כי הוא קורא לחסידי חב"ד לבוא ולהשתתף בעצרת התפילה החשובה.

"כל חסידי חב"ד צריכים להשתתף בעצרת - כולל בחורי-ישיבות", אמר הרב ירוסלבסקי"בקרוב מאוד בית-הדין יוציא מכתב רישמי שיופץ בקהילות חב"ד ברחבי הארץ, כמו אז שבני ישראל נקהלו ועמדו על נפשם, כך גם היום, עכשיו זה הזמן וזה מה שצריך לעשות".
משטרה ירושלים ראש חודש עצרת מיליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד