כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זעם בציבור החרדי: חקירת משטרה על פרובוקציה

בעקבות דבריו של עו"ד דב הלברטל כי "רצח רבין הבא יהיה רצח לפיד על ידי חרדי", פתחה להב 433 בחקירה

הלברטל. צילום: ליאור מזרחי, ישראל היום
הלברטל. צילום: ליאור מזרחי, ישראל היום

"היה אצלי בשבת אורח, אברך חשוב, והוא אמר לי דבר מדהים שאני חושב שיש בו הרבה מן האמת", פתח אתמול (ג) עו"ד דב הלברטל בתכניתו ברדיו גלי ישראל, "הוא אמר לי תשמע, הולך להיות פה רצח רבין חדש, לפיד יירצח על ידי חרדי".

הלברטל אמר את הדברים כששימש כמגיש אורח בתוכנית 'לא סותם ת'פה' עם אראל סגל ברדיו גלי ישראל, בעקבות הנושא שנמצא על הסדר היום הציבורי - סוגיית גיוס בחורי הישיבות. הלברטל הוסיף כי הוא מסכים עם הדברים ש"יש בהם הרבה מן האמת".

"הולך להיות רצח רבין חדש. יאיר לפיד יירצח על ידי חרדי", אמר. המגיש, אראל סג"ל, נדהם והגיב בדרמטיות, "אתה אומר פה פצצה. יכול להיות שיחכה לך פה רכב של השב"כ ביציאה מהשידור", הלברטל השיב "לא יודע שב"כ, לא שב"כ. אני אומר מה שאמרו. אומר לי מישהו שאני באמת מחשיב אותו גם, שאנחנו לא רחוקים מזה. רצח לפיד יהיה רצח רבין הבא בתור".



בעקבות פרסום הדברים, המבטאים לכאורה הסלמה על רקע חוק השוויון בנטל, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו ציין כי הוא רואה זאת בחומרה רבה, ולאור זאת הנחה את ראש אח"מ ניצב מני יצחקי לפתוח לאלתר בחקירה.

החקירה שתתנהל ביחידת להב 433, ותתמקד באם הפרסומים או ההתבטאויות עולים לכדי ביצוע עבירה פלילית, ואם אכן כך - תאתר את מבצעיה ותמצה עמהם את הדין.

עו"ד דב הלברטל עצמו, זומן על ידי המשטרה למגרש הרוסים בירושלים, ככל הנראה בעקבות הדברים. כי ל'בחדרי חרדים' מסר הלברטל: "איני יכול להרחיב כעת, אך אני מניח שהחקירה היא בעקבות ההתבטאות ברדיו".

במקביל, הנחה המפכ"ל את ראש אג"מ לבחון את הצורך בתגבור האבטחה סביב שר האוצר יאיר לפיד בהתאם.

בעקבות פתיחת החקירה והעברתה ללהב 433, יצחק נחשוני, עורך "מרכז העניינים" אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי החרדים הוגדרו זה עתה כבשר תותחים, ולאחר משפט שאמר אדם כזה או אחר, נפתחת חקירה בלהב 433. "כתושב פתח תקווה מותר לי לשאול האם אלה שבקשו את נפשו של מ"מ ראש העיר בוסו והניחו פצצה מתחת למכוניתו כבר נתפסו? האם אחרי ריתוק כל הכוחות הבכירים להזיותיו של הפרובקטור 'שמפניה' הלברטל ישאר עוד כח אדם למנוע את נסיון הרצח הבא ליד הבית שלי?"
אבטחה לפיד הלברטל רדיו רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד