כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ביבי ושקד התגייסו ו'יש עתיד' הובסה בוועדה

ביבי הורה, שקד התגייסה וההסתייגות של עופר שלח נפלה • הממשלה היא שתקבע אם יעדי הגיוס למגזר החרדי, הושגו

ביבי ושקד התגייסו ו'יש עתיד' הובסה בוועדה

הלחץ החרדי עשה את שלו: ועדת שקד הכריעה היום (רביעי), שהממשלה היא שתכריע את יעדי הגיוס.

ח"כ עופר שלח נציג יש עתיד בוועדה, ניסה להעביר הסתייגות על סעיף הקובע את סמכויות הממשלה בנוגע לעמידה ביעדים. שלח דרש ייכתב שהממשלה 'תכריז' מידי שנה האם היעדים התמלאו. לעומת זאת, בהצעת החוק הממשלתית אותה רצתה יו"ר הוועדה שקד להביא להצבעה, נכתב כי הממשלה 'תקבע' האם היעדים אכן התמלאו.


ישיבת הוועדה לשוויון בנטל המתקיימת בשעה זו בכנסת הוועדה עברה על מספר סעיפים, בינהם סעיף יעדי הגיוס . ההחלטה שהתקבלה ע"י הוועדה בענין יעדי הגיוס היא כי "יעדי הגיוס כאמור בסעיף זה יעלו מדי שנת גיוס עד ליעד שהיה מושג מהחלת הוראות פרק זה, ובלבד שהיעד השנתי הכולל לשנת הגיוס, שתחילתה בחודש יולי 2013, לא יפחת מ-3,300 מתגייסים לשירות".

התברר גם כי שלח מנסה לנצל את העובדה שהח"כים החרדים נעדרים מהוועדה כדי להעביר את ההסתייגות ולהביא לכך שהעמידה ביעדים תהיה בלתי אפשרית.

בשל כך, החליטו חברי הכנסת החרדים לשוב ולהשתתף בישיבות הוועדה כדי למנוע משלח רוב בוועדה מול שקד.

יצויין, כי כדי להשיג רוב בוועדה היה דרוש נציג נוסף שיצביע עם החרדים. בשל שהות נציג הליכוד בוועדה, צחי הנגבי, בחו"ל, נשלחה ח"כ גילה גמליאל להחליפו, וביבי הורה לה לסייע לחרדים.

בעקבות כך הושג תיקו מול שלח, שמשמעותו היא נפילת ההסתייגויות אשר החמירו את נוסח החוק בצורה משמעותית.

אלא שהעניין הסתבך מעט, שכן התברר כי התיקו שהושג חזר על עצמו גם בהצבעה על הסעיף עצמו וכך נוצר מצב לא צפוי בו אין התייחסות בחוק כלל לסמכותה של הממשלה לקבוע את יעדי הגיוס.

בין חברי הוועדה התגלע ויכוח משפטי נוקב באשר למשמעות החוק. לבסוף הודיעה שקד. כי משמעות נפילת הסעיף היא כי חוזרים לנוסח החוק הממשלתי וההחלטה תשוב לפתחם של הממשלה ושר הביטחון.

"יעדי הגיוס ייקבעו בהחלטת ממשלה", אמרה, "הם יתפרסמו על ידי שר הביטחון ברשומות ובאינטרנט, ויאפשרו מעקב ופיקוח ציבורי. אני סמוכה ובטוחה כי ממשלת ישראל תקבע עמידה ביעדים בצורה מקצועית ושקולה".
חרדים כנסת הצבעה חוק הגיוס ועדת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד