כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כוחות ההצלה נערכים • יוקם חפ"ק מיוחד

במד"א וארגוני ההצלה השלימו את ההערכות לקראת העצרת שתערך ביום ראשון • יעניקו טיפול רפואי ויפעילו נקודה לאיסוף ילדים אובדים

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

כוחות ההצלה נערכים לקראת ההפגנה ביום ראשון: כאלף מתנדבי וכונני מד"א יאבטחו את המשתתפים בעצרת התפילה בירושלים.

בתום ישיבת היערכות משותפת של עסקני הציבור החרדי ראשי מד"א במחוז ירושלים, מפקדי משטרת ירושלים וגורמים נוספים, החלו במגן דוד אדום להיערך לקראת עצרת התפילה לאור הוראת משטרת ישראל.

במד"א יוקם חפ"ק וחדר מצב במטה מד"א במרחב ירושלים, שם יתכנסו ראשי ובכירי מד"א על מנת ללוות את מבצע האבטחה ופריסת הכוחות בשטח.

מאות מתנדבי מד"א ממרחב ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר, אלעד, פתח תקוה, מודיעין עילית, רחובות ואשדוד יטלו חלק במבצע האבטחה המורכב הכולל מתנדבים, חובשים, כוננים ופרמדיקים מטעם מד"א שיתפרסו לאורך כל הציר.

כוחות מד"א בשיתוף הארגונים: הצלה גוש דן, צוות הצלה, הצלה מודיעין עילית, הצלה בית שמש, הצלה ביתר, הצלה רחובות והצלה דרום יתפרסו לאורך הציר בעשרות אמבולנסים, אופנועים, נט"ן, אט"ן וג'יפים, ויעניקו מענה ראשוני לנזקקים לטיפול הרפואי. מאות המתנדבים, הן המקומיים כמו גם הכוננים שיגיעו מכל רחבי הארץ התרכזו במטה מד"א במרחב ירושלים, שם יקבלו הנחיות ברורות על פקודת המבצע ומשם הם ישובצו לשטח.

רכב החפ"ק החדשני והמשוכלל של מד"א יוצב לאורך הרחובות שבהם יתאספו מאות האלפים ומשם ינוקזו הפניות שיתקבלו במוקד 101 במהלך העצרת. צוות החפ"ק יעקוב באמצעות המצלמות על כל נקודה ונקודה באון ליין וכיוון את הכוננים לעבר מוקדי ההתרחשויות.

על מבצע האבטחה הגדול יפקדו בכירי מד"א ובשיתוף פעולה וסינדיקציה עם בכירי המשטרה וקברניטי העירייה. מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "מרגע שנודעו פרטי עצרת התפילה הנחיתי את ראשי מרחב ירושלים להיערך לקראת העצרת במיטב הכוחות והציוד. כוחות מד"א יהיו פרוסים לאורך כל הציר שבו תיערך העצרת ויהיו ערוכים להעניק סיוע וטיפול רפואי בתוך שניות. אנו שבים וקוראים לציבור לפנות למוקד 101 של מד"א בכל מקרה חירום".

גם בארגון "איחוד הצלה" השלימו את ההערכות לקראת העצרת. מאות פרמדיקים וחובשים המתנדבים ב"איחוד הצלה" צפויים להגיע מכל רחבי הארץ ולהעניק טיפול רפואי בשעת הצורך. הפציעות האופייניות העלולות להיגרם הן: חבלות, התעלפויות עקב הדוחק ופציעות הנגרמות כתוצאה נפילה מגובה.

כמו כן, הארגון יהיה אמון על טיפול במקרים של ילדים אובדים ויקים נקודות איסוף וטיפול ראשוני.בארגון 'איחוד הצלה' קוראים לציבור לנהוג בזהירות. לא לטפס על גדרות או גגות מחשש למעידות ולקריסת מבנים ארעיים.

זאב קשש, יו"ר 'איחוד הצלה' מסר: "איחוד הצלה נערך לסייע במתן עזרה רפואית למשתתפי העצרת. יחידת האופנועים והמתנדבים נערכת למתן מענה היקפי בקריאות חירום במהלך העצרת, מוקד 1221 יתוגבר במטרה להתגבר על העומס הצפוי".
איחוד הצלה תחבורה עצרת בני ישיבות עזרה רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד