י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אם התלבטתם: גפני לא אשם בהתנתקות

משפחות גוש קטיף תבעו את ח"כ משה גפני בשל תמיכתו בתקציב ההתנתקות • ביה"ד קבע: הצבעתו לא הייתה מכרעת

ההתנתקות. גפני לא  אשם
ההתנתקות. גפני לא אשם

לאחר חודשים של התדיינות, נדחתה תביעתם של מגורשי גוש קטיף נגד ח"כ משה גפני מיהדות התורה.

שתי משפחות שגורשו מגוש קטיף תבעו את ח"כ משה גפני בשל תמיכתו בימי ההתנתקות בהצבעה גורלית לתקציב המדינה, אשר מנעה את נפילת ממשלת שרון וכללה בתוכה גם את סעיפי המימוןלהתנתקות.

לטענת התובעים, התמיכה בממשלה אפשרה לשרון להמשיך בתוכניותיו ובכך לפגוע בהם.

בית הדין של הגר"נ קרליץ שליט"א דחה את התביעה על הסף: "בית הדין קובע כי התובעים אינם משלחיו של הרב גפני. משלחיו הם גדולי הדור באמצעות ציבור נאמניהם והמוסמכים היחידים לשפוט האם נהגו בנאמנות למשלחיהם הם גדולי הדור, ובהיעדרם, גדולי הדור שאחריהם".

עוד כתבו הדיינים "גם מכתבי הטענות שהגישו התובעים, בשום הצבעה לא תמך ח"כ הרב גפני בהתנתקות, לבד מן ההצבעה על חוק התקציב הכללי של המדינה שבין סעיפיו היה גם מימון ביצוע ההתנתקות. גם אילו התובעים היו משלחיו ואילו הייתה ההכרעה בנושא ברורה באופן חד משמעי, אין בהצבעה תקציבית עילת תביעת נזיקין בשל המעשים שנעשו ע"י אותו תקציב כמובן".

עוד קובע בית הדין של רבי ניסים קרליץ שליט"א כי "הטענות כי בידי הרב גפני היה להשפיע בעקיפין על הנושא, משוללות יסוד עובדתי והלכתי, ומסקנת בית הדין היא כי יש לדחות את התביעה על הסף, וכן יש לדחותה מבחינת גוף התביעה עובדתית והלכתית".

את שורת הסיכום מסכמים הדיינים החתומים על פסק הדין הם הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א, הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א והגאון רבי יעקב פרבשטיין שליט"א, חברי בית הדין של מרן הגר"נ קרליץ שליט"א, כי "ניתן לקבוע כי מדובר בתביעת סרק".
גפני התנתקות גוש קטיף חרדים בי''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד