ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

'שלום עכשיו' נגד 'חננו': מי ניצח?

'שלום עכשיו' פתחה במתקפה נגד ארגון 'חננו' המטפל באסירים יהודים-בטחוניים, אך עצר אותה מחשש לתביעה משפטית

'שלום עכשיו' נגד 'חננו': מי ניצח?

ארגון השמאל "שלום עכשיו" נאלץ להסיר מעמוד הפייסבוק שלו את הפרסום התוקף רת ארגון "חננו" בפוסט שכותרתו: "הימין הקיצוני - לא על חשבוני! עד היום לא ידעתם שגם אתם ממנים את עמותת הימין הקיצוני "חוננו" המגינה על רוצחים ועל עברייני תג מחיר.

"תחקיר מיוחד של שלום עכשיו חושף כי העמותה הזו (לצד עמותות ימין נוספות), זוכה להטבה שנועדה להקל על עמותות הפועלות למען הקהילה ומצליחה לגרום לכולנו לשלם עבור פעילותה.
זה הזמן לדרוש משר האוצר לבטל לאלתר את ההטבה (46א) עבור עמותות הימין הקיצוני ולהפסיק את המימון שמוענק להן על חשבוננו".

לפוסט צורפה מודעה הקוראת שלא לתרום יותר לארגון 'חננו' המסייע ל"מחבלים". יצוין גם, כי במודעה של 'שלום עכשיו' מופיעה תמונתו של יוסי בן ברוך עם הכיתוב שמאשים אותו בחברות במחתרת בת עין, למרות שבן ברוך זוכה ע"י בית המשפט לפני למעלה מ-10 שנים מכל אשמה.

בנוסף, ארגון 'חננו' העוסק בהגנה משפטית על רקע לאומי וועד מתיישבי שומרון פנו במכתב התראה לפני תביעה כנגד חברת החדשות של ערוץ 2 בעקבות כתבה ששודרה על ידי העיתונאי אמנון אברמוביץ בתוכנית "אולפן שישי" ביום שישי האחרון.

במכתב שנשלח אל חברת החדשות ואל אמנון אברמוביץ על ידי עו"ד דורון ניר צבי המייצג את ארגון חננו ואת ועד מתיישבי שומרון מציין עו"ד ניר צבי כי "ב'אולפן ששי' האחרון, ביום 22/2/14, שודרה כתבה של מר אברמוביץ אשר כותרתה בעמוד האינטרנט הינה "פועלים בניגוד לחוק ומקבלים הטבות". מכותרת שקרית זו, כמו גם ממילותיו האחרונות של מר אברמוביץ בגוף הכתבה ("עמותות שפועלות נגד החוק") ניתן להבין בעליל כי עמותת חוננו (בה עוסק גוף הכתבה) פועלת שלא כדין, בעוד שעמותה זו אוחזת באישור ניהול תקין ומעולם לא ביצעה פעולה שלא כדין.


בהמשך מכתבו דורש עו"ד ניר צבי בשם ארגון חננו וועד מתיישבי שומרון לפרסם בהקדם התנצלות אשר גודלה, מיקומה ונוסחה יתואמו מראש ובכתב עם הח"מ. כן הינכם נדרשים להסיר/לשנות לאלתר את הכותרת השקרית.

יתר על כן, בכתבה פורסם סרטון ללא מתן קרדיט למרשתי - עמותת ועד מתיישב השומרון - תוך מתן קרדיט שקרי לחדשות ערוץ 2. כך גם נלקחו תמונות מאתר עמותת חוננו, ללא רשותה וללא מתן קרדיט. הינכם נדרשים בזאת לפצות את מרשותי בסך של 50,000 ₪ בגין גניבת זכויותיהן כאמור, ולהסיר לאלתר את הסרטון והתמונות מהרשת.

למעלה מן הצורך יצוין כי מר אברמוביץ לא טרח לקבל את תגובת עמותת חוננו לדברי הבלע שפרסם כנגדה, וזאת בניגוד לכללי האתיקה העיתונאיים, ומרשתי תשקול הגשת תלונה בעניין למועצת העיתונות. נראה כי השנאה והשמאלניות מעבירות את ה'אתרוגן' על דעתו, עד כי נשכחים הימנו (לעיתים קרובות מידיי) כללים בסיסיים של מוסר ועיתונאות..." ע"כ ממכתבו של עו"ד ניר צבי.

יצוין, כי כתבה זו פורסמה בערוץ 2 ביום שישי האחרון לאור פנייתו של יריב אופנהיימר יו"ר ארגון השמאל 'שלום עכשיו' שפנה בשבועות האחרונים אל כלי תקשורת נוספים עם אותם ממצאים שפורסמו כבר בעבר בעיתון 'הארץ' על ידי העיתונאי אורי בלאו שהואשם לאחרונה בריגול יחד עם ענת קם ואף ריצה בו עונש. וכבר אז נבדקו הטענות מול הרשויות המוסמכות שאשררו מחדש את מתן סעיף 46א' לתורמים לארגון 'חננו'.

בארגון 'חננו' מגיבים: "בניגוד למשתמע מהכתבה בערוץ 2 ארגון 'חננו' לא מקבל שום סיוע ותקציב ממדינת ישראל. כל פעילות הארגון נעשית בקושי רב אך ורק מתרומות של "עמך ישראל". הארגון פועל לקידום המטרות שלשמן הוקם, מטרות שאושרו על ידי רשם העמותות כראויות להיכנס תחת סעיף 46א'. בכתבה שהופיע ובדבריו של אמנון אברמוביץ ישנו משום ניסיון ציני ומכוער להשפיע על החלטותיה של שופטת בכירה בישראל.

מעבר לכך, מחמיאה לנו העובדה שהפעילות שלנו מציקה לארגון שמאל רדיקלי וקיצוני כמו "שלום עכשיו" וליריב אופנהיימר, כנראה שאופנהיימר וחבריו שרוממות זכויות האדם בגרונם מוכנים להלחם על זכויותיהם של עם אויב ובתוכו מרצחים שפלים שטובחים בעם היהודי. וחלילה לא על חיילים, שוטרים ומתיישבים שהינם אחינו ובשרינו. לא פלא שארגונים אלו ממומנים על ידי מדינות וגופים אנטי ישראלים ואנטי יהודיים, בעוד פעילות חננו מתבססת, כאמור, אך ורק מתרומות "עמך ישראל".נמשיך לעמוד לימינו של כל יהודי שנרדף משפטית בשל מעשיו למען עם ישראל ויישוב ארץ ישראל".
חננו התיישבות שלום עכשיו שר האוצר מחתרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד