י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נשות הח"כים לשרה נתניהו: "התערבי"

על רקע ההכנות ל'עצרת המיליון' ביום ראשון, התאחדו נשות הח"כים החרדים במכתב מיוחד לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו, כ"בת לאב מוקיר תורה, נצר לתורת נוברדהוק" • "אוי לו לדור שבו ראש הממשלה יוכרז לדורות כעוקר דת וכלוחם בתורה ולומדיה", כותבות 18 הנשים, "מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות"

ראש הממשלה בנימין נתהיהו. צילום: פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתהיהו. צילום: פלאש 90



חריג ותקדימי: על רקע ההתארגנות החרדית לעצרת התפילה הגדולה ביום ראשון ומאמצי חברי הכנסת החרדים למנוע העלאת סעיפים נוספים שיפגעו בציבור החרדי בוועדת שקד. יזמו נשות הח"כים החרדים פניה מיוחדת אל שרה נתניהו בבקשה שתשפיע על בעלה - ראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנוע ממנו להטיל סנקציות פליליות על לומדי התורה.

המכתב פונה אל הגב' נתניהו כבת ל"אבא מוקיר תורה, נצר לתורת נוברדהוק". שגדלה בביתו והתחנכה על ערכיו, ובעקבות כך בוודאי תבין את התחושה הקשה השוררת בציבור החרדי בעקבות ההחלטה על הטלת הסנקציות הפליליות על לומדי התורה.

"ברי לנו שתיעני לבקשה לעשות כל שלאל ידך לסכל הרמת יד בתורת משה. אוי לו לדור שבו ראש הממשלה יוכרז לדורות כעוקר דת וכלוחם בתורה ולומדיה. להפיכת לומדי תורה לעבריינים פליליים, ישנה משמעות קשה המטילה אות קין לנצח".

בהמשך מתייחס המכתב לכך שפניה באופן שכזה היא חריגה ותקדימית, משום ש"כל כבודה בת מלך פנימה". אולם "עת לעשות לה' הפרו תורתך". "אנו חשות שלכל עם ומדינה יש רגעים היסטוריים בהם נדרשים לפעול מעבר לרגיל, כדי למנוע תוצאה נוראה ואיומה,

"אותם רבבות אזרחים חרדים שומרי תורה ומצוות אינם יכולים לקבל בשוויון נפש. כלום נוכל אנו ותוכלי את שמדינת ישראל תהיה למדינה הראשונה בעולם שמכריזה על לומדי תורה עבריינים שמקומם בכלא ?"

נשות החכי"ם פונות לאשת רוה"מ ומבקשות שתפעיל את השפעתה על בעלה. כחיזוק לבקשה הן מזכירות את הנשים הצדקניות במסורת היהודית שזכו להציל את ה עם בימי סער ומצוק.

"בעוד שבועיים נקרא במגילת אסתר את דברי מרדכי הצדיק עת ביקש מאסתר המלכה לעמוד לימין כלל ישראל "ואם החרש תחרישי --- ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

"בנקודת זמן כאובה ומאיימת זו" מסיימות הנשים את מכתבן", "מי יודע, שרה, אם לא לעת כזאת הגעת למלכות, על מנת שתוכלי לעשות מעשה שיחרת בדברי הימים של היהדות, כמי שמנעה היווצרות שסע נורא בעם ופגיעה אנושה בלומדי התורה, בני הישיבות הוגי התורה, שבלעדיה אין לנו זכות קיום".



המכתב




נתניהו כנסת נשים שרה ח''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד